Klíč od pevnosti BOYARD

Oblíbené hry, osobní poznámky a seznamy jsou funkce pro přihlášené uživatele.
Přihlaš se nebo si založ nový účet.

Věk hráčů: Mladší děti, Starší děti, Dospívající a dospělí
Počet hráčů: 15 až 50
Délka: Do 111 minut
Příprava: Náročná
Zapsáno: 25. 11. 2012 v 07.49
Určitě znáte tu televizní soutěž.

Pravidla

Hraje se po družinách. Každá družina má celkem 1 hodinu na to, aby získala 7 klíčů a následovně hesla, aby uhodli heslo konečné. Jako klíče jsme měli hezky ořezané dřevěné kolíky. S každou družinou běží tři organizátoři, jedna instruktorka představující Sofii, instruktor představující profesora a Paklíč, který jim hlídá klíče. Sofie a Paklíč jim mohou trochu radit a Profesor vždy na začátku soutěže vysvětluje pravidla. Jakmile je vysvětlí, jde hned na další místo, aby byl připraven.

Samotná hra trvá hodiny a příprava skoro stejnou dobu. My jsme to hráli tak, že běžely tři družiny najednou ve dvacetiminutových rozestupech. Nakonec, až zjistí heslo, dojdou na místo s boyardy a mají za úkol jich co nejvíc přenést. Počet potom rozhoduje o vítězi.
My jsme to měli udělané takto: Když si hráči mysleli, že znají správné heslo, dovedli jsme je k tabulce s písmeny. Když spojili první písmeno z hesla s posledním, dostali směr, kde mají hledat boyardy (malé špunty). Ty nosili na lžíci k místu předem určenému.

Na této stránce pokračuje seznam soutěží a možná hesla.

Letos jsme to poprvé vyzkoušeli podle toho, jak to dělají v Boyardu teď. Tedy tak, že mezi sháněním klíčů a hledání hesla je navíc fáze tzv. lovení času, každý člen má plnit nějaký úkol proti tzv. mistrům pevnosti a za vítezství získají další čas na nošení boyardů. U nás to probíhalo tak, že jsme ve srubu připravili jednotlivé souboje a pak jsme ho zabednili, aby v něm byla tma, a u každého úkolu svítila svíčka. Vypadalo to skvěle, protože jsme neměli dost lidí, bojoval proti všem jediný člověk ve všech soutěžích. Soutěže jsou popsané níže mezi klíči a hesly.

Protože na táboře je v neděli návštevní den pro rodiče, uspořádali jsme pro ně taky Boyard. Vymysleli jsme si pro ně takovéhle indicie - gynekolog, neštěstí, sněhurka, auto, křižovatka, srnka, hladina, pýcha, obraz. Schválně hádejte co to je.

Soutěže - Klíče
Otec Fouras - jeden hráč dostane hádanku, v případě správné odpovědi dostane klíč.
Mistr postřeh - na stole je kolečko v něm klíč na šňůře, hráč ho má chytit dřív, než mu s ním "Mistr postřeh" ucukne. Limit 2 minuty.
Bobrování - poleno na koncích přitlučené ke kolíkům v zemi, okolo něj přivázaný klíč, hráč má poleno přebobrovat a vzít si klíč. Limit 3 minuty.
Vytahování závaží - ve vodě je na velkém kameni přivázaný klíč, od kamene vede provaz na břeh, hráč si ho musí přitáhnout a vzít si klíč.
Páka - Hráč musí vyhrát v "páce", pak dostane klíč. Limit 1:45 min.
Rybolov - na rybníce plave na kousku polystyrénu klíč, hráč ho má pomocí prutu s háčkem vylovit. Limit 2:30 min.
Lezení na strom - hráč si vyleze na strom pro klíč.
Souboj na prkně - hráč bojuje na prkně s holí na obou stranách obalenou, když shodí soupeře, může si vzít klíč, který je za ním. Limit 3 minuty.
Střelba na pytlíky - Hráč musí prostřelit vzduchvkou dva pytlíky s vodou, když je prostřelí spadne klíč na zem. Limit 3 minuty.
Bidlování - Hráč musí jet na kanoi pro klíč jen pomocí bidla. Limit dle vzdálenosti.
Lovení klíče - před hráčem hodíme klíč přivázaný k malému kameni do vody a on ho musí vylovit. Limit 2:30 min.
Humus - Hráč musí vylovit klíč z kýble se zbytky.
Uzle - Hráč musí rozvázat 10 uzlů na velkém laně.
Přetahování ve vodě - bez komentáře.

Soutěže - Lovení času
Průvodce oběma ukáže kombinaci asi 15 kuliček (3 různé barvy) na 10 vteřin. Pak musí u sebe vyskládat stejnou barevnou kombinaci, kdo se dřív splete - prohrál.
Oba drží v natažené ruce závaží nad provázkem kdo se dřív dotkne provázku prohrál.
Kdo vydrží déle držet hořící list papíru komu zhasne, nebo ho pustí - prohrál.
Mají 20 dřívek mohou vzít 1-3 dřívka. Kdo vezme poslední, prohrává.
Zatloukají hřebík. Kdo dá poslední ránu - vyhrává. Hraje se se třemi hřebíky.
Skládají postupně na sebe střídavě různě velké kostičky. Kdo dá poslední, než to spadne, prohrává.
Soutěžící ma ruku v pěst a provlečenou kruhem, mistr mu na ruku tlačí pak najednou pustí a soutěžící se nesmí kruhu dotknout.
V balíčku jsou karty s písmeny slova BOYARD a karta žolík. Balík je rozdělen na 4 kopičky. Oba si střídavě lízají karty. Kdo dřív složí slovo boyard, vyhrává. Žolíka si může nechat a použít ho místo posledního písmene.
Ve sklenici s vodou je malá sklenička a oba střídavě do ní dávají malé želízka (mi jsme použili kamínky) kdo dá poslední, než se to potopí prohrává.

Soutěže - Hesla
Prodavač hesel - Hráč dostane 30 špuntů do ruky a musí proběhnout určitou tratí. Co poztrácí, nemůže sebrat. Až proběhne, dostane za každé 3 špunty kartičku. K dispozici má deset kartiček, ale jen na jedné je heslo.
Ariadnina nit - Hráč musí se zavázanýma očima projít trať vyznačenou provázkem, na konci je kartička s heslem.
Plavání - Hráč dostane náskok a musí uplavat určenou trať, na konci je klíč. Po chvilce ho začne honit soupeř, který ho nesmí chytit.
Morseovka - Hráč musí chytit morseovkou vysílané heslo, ten co vysílá je daleko, hráč ma k dispozici dalekohled.
Loterie - Je 100 kartiček, ale jen na 10 je heslo, hráč má tolik pokusů, kolik hodí 3 šipkama do bejčího oka.
Otec Fouras - Hráč dostane heslo za správnou odpověď na hádanku.
Hangár - V hangáru je schovaná kartička s heslem, hráč má 1:30 min. na nalezení.
Řvaní - Hráč musí přeplavat na druhou stranu rybníka, tam dostane heslo a musí ho zařvat na zbytek skupiny. Problém je v tom, že pár ostatních dětí jim to kazí řvaním.
Čísla - Hráč musí spočítat příklad s 20 čísly mezi nimi operace ( + - * / ). 10 možných odpovědí, jeden pokus.

Možná hesla
Pohádka - Erben, mrazík, večerníček, drak, dědeček, popelka, poklad
Voda - sůl, led, elektrárna, vír, příkop, ryba, nádrž
Koruna - strom, orel, Švédsko, král, pana, Karlštejn
Kolo - Okruh, mlýn, vůz, šlapka, jízda, čert
Oko - svetr, vůl, omastek, dvě, čočka, kino, brýle, kuře
Kůra - strom, odtučňovat, pomeranč, lékařství
Písek - město, duna, bouře, kátro, pošť
Věž - Praha, Paříž, zvon, šikmý, hlídka, kostel, schody, šachy, hrad
Zlato - horečka, řeka, ulička, pyramida, ostrov, žíla, pánev, kočka, alchimie
Ježek - vlasy, jablko, klec, podpalovač, Jaroslav
Síť - elektrika, houpačka, volejbal, ryba, pavouk
Vlna - moře, vlas, svetr, radio
Jazyk - bota, čokoláda, řeč, splav
Ostré - oči, nůž, zuby, paprika
Srdce - láska, krev, pumpa, perník, infarkt, zvon
Uzel - ryba, provaz, doprava, liška, vizír
Papír - dřevo, záchod, krabice, noviny
Oheň - sirka, drak, hranice, krb, hasič, teplo
Elektrárna - vítr, atom, voda, slunce, Černobyl
Most - řeka, kámen, provaz, město
Karta - telefon, eso, bankomat
Známka - škola, pošta, pes
Díra - ozon, černá, ponožka
Noha - houba, sádra, baba Jaga, chůze, minout, koleno, stůl
Klíč - noty, šroub, boyard, dveře, šifra
Potřeby: fantazie, kolíky, hádanky..........
Hru přidala: Miky
 


Načítám komentáře...
Vyhledávání hervyhledat hry Přidat hrupřidat hru
 
Hranostaj v mobilu!
Hranostaj.cz nyní jako mobilní aplikace! Get it on iTunes! Get it on Google Play × Neruš!