BANG do lesa

Oblíbené hry, osobní poznámky a seznamy jsou funkce pro přihlášené uživatele.
Přihlaš se nebo si založ nový účet.

Věk hráčů: Starší děti, Dospívající a dospělí
Počet hráčů: 11 až moc
Délka: Do 111 minut
Příprava: Středně dlouhá
Zapsáno: 5. 3. 2017 v 18.21
Karetní hrou BANG již bylo inspirováno nesčetné množství her skautských, tato v oné řadě pokračuje.

Pravidla

Legenda
Banda lstivých banditů vyloupila banku a vyrazila s penězi na útěk. Spravedlnost, zastoupená udatným šerifem a jeho věrnými pomocníky, však byla rychlá. Bandité brzy poznali, že přes hory, doly a prérie ji neutečou. Ukryli se proto na jedné farmě, kde jeden z banditů pracoval. Šerif se svými vici dorazil téhož večera. Okamžik zúčtování právě nastal.

Příprava
Hráči si rozlosují role: 1 šerif, 50% zbytku farmáři, 20% vicové a 30% bandité, na kartičkách banditů bude navíc informace, ke komu budou nosit dolary. Šerif a vicové se svou rolí nijak tajit nebudou, ideální by dokonce bylo, aby byli nějakým způsobem vzhledově odlišení, například šerpou. Bandité budou předstírat, že jsou farmáři.
Mezitím vybraný vedoucí na herní pole (cca 100m*100m) rovnoměrně rozhází přibližně 100 lístečků, které budou symbolizovat ukradené dolary. Na kraje hřiště se též rozmístí pět vedoucích, kteří budou představovat: bankéře, hokynáře, plantážníka, lékaře a bookmastera.
Šerif dostane na začátek pět papírových míčků. Vicové dostanou po třech míčcích a farmáři po jednom.
Začne se stopovat čas (můj tip: 40min)

První fáze: vyšetřování
Hráči se rozejdou na pole. Farmáři jakožto správní občané pomáhají šerifovi s posbíráním ukradených peněz. Sbírají je a nosí k bankéři. Ten si za každý dolar, který mu přinesou udělá čárku na papír. Bandité se snaží peníze donést svému komplici, kterým může být hokynář, plantážník, lékař nebo bookmaster. Hráči mohou mít u sebe maximálně deset dolarů najednou.
Když bandita přinese komplici dolar, dá si prst před pusu a řekne: "Pššt". Komplic si v tu chvíli na papír udělá čárku u týmu banditů. Tento způsob bude předem známý všem hráčům, takže se může stát, že bude nějaký vtipálek testovat jiné vedoucí. Dojde-li k tomu, nesmí dát vedoucí nic najevo.
Potenciální komplici však mají i další možnost, jak být využiti. Hokynář: za tři dolary prodá hráči míček, plantážník: za deset dřepů dá hráči dolar, lékař: za čtyři dolary člověku dá kartičku s nápisem "Medicína", ta se však využije až v druhé fázi. A konečně bookmaster: donese-li mu někdo X dolarů dá mu tolik dolarů, kolik doneslo X lidí před ním dohromady, první mají smůlu a nedostanou nic. Každý hráč může bookmasterovy služby využít jen dvakrát. Je tedy důležité, aby měl bookmaster evidenci "sázek" a lidí, kteří si u něj vsadili.
Šerif a vicové mezitím vyšetřují. Aby si mohli koupit míčky a medicínu, mohou vicové vymáhat peníze od farmářů a banditů. Stačí, když je chytí a o peníze požádají.
Jejich hlavním cílem je však odhalit alespoň jednoho banditu. Jakmile je šerif přesvědčen, že je někdo bandita (byl viděn při dávání peněz komplici), zakřičí: WANTED *jméno hráče*. Pokud dotyčný hráč není bandita, šerif ztrácí jeden život (má jich pět). Pokud však hráč banditou je, fáze 1 končí a začíná fáze dvě.

Druhá fáze: přestřelka
Bandité se přestávají skrývat. Bankéř, hokynář, plantážník i bookmaster odcházejí ze hry. Dolary už nejsou k ničemu.
V této fázi je cílem šerifa a viců bandity pobít do konce časového limitu. Bandité se snaží zabít šerifa. Farmáři jsou na straně šerifa, ale především se snaží fázi přežít. K tomuto účelu slouží papírové míčky. Každý hráč má určitý počet životů: šerif:5, vicové: 3, bandité: 3, farmáři: 1. Když je člověk zasažen míčkem, musí dojít k lékaři, který si jeho jméno poznamená. S poznamenáním jména se hráči ubírá jeden život. Mrtví zůstávají u lékaře. Hráč však může lékaři dát kartičku s nápisem "MEDICÍNA", načež lékař smaže jedno jeho jméno ze svého seznamu. Kolem lékaře by měla být safe zóna, v níž se nesmí bojovat.
Aby to měli bandité lehčí, přijde jim na pomoc stínový střelec. Jinak řečeno vedoucí (pokud komplicem nebyl lékař, dávalo by smysl, aby to byl právě komplic) s šesti životy (a bez potřeby chodit se zapsat k lékaři) a hromadou míčků.
Hra končí buď v okamžiku, kdy jsou mrtví všichni bandité (a stínový střelec), kdy zemře šerif, nebo když vyprší časový limit.

Vyhodnocení
Pokud jsou pobiti všichni bandité, vyhrává šerif a vicové. Bandité vyhrávají pokud nasbírají víc dolarů než farmáři, dostávají však 1 dolar navíc za každého zabitého farmáře. 10 dolarů za každého zabitého vice a 40 dolarů, pokud zabijí šerifa. Farmáři dostanou 40 dolarů, pokud šerif pobije bandity, tento bonus se však sníží o 2 dolary, za každého farmáře, který v 2. fázi padne.
Vítězové mají pořadí. Tým šerifa je 1. pokud pobije bandity nebo 3. pokud je sám zabit, či dokonce ani nezvládne přejít do fáze 2. O zbylá dvě místa se podělí farmáři a bandité podle toho, kdo nasbíral více dolarů.
Potřeby: cca. 200 papírků symbolizujících dolary, cca. 1.4 míčků na každého hráče, něco na vymezení herního pole, cca. 20 kartiček s nápisem
Hru přidal: Hobit
Zdroj nebo autor: ČCE
 


Načítám komentáře...
Vyhledávání hervyhledat hry Přidat hrupřidat hru
 
Hranostaj v mobilu!
Hranostaj.cz nyní jako mobilní aplikace! Get it on iTunes! Get it on Google Play × Neruš!