www.hranostaj.cz
Ovečkovitý chaos
62%14 hodnocení
Potřeby: šátky, zvuk vydávající pomůcky
Počet hráčů: od 15
Věk hráčů: Mladší dětiStarší dětiDospívající a dospělí
Délka hry: Do 34 minut
Náročnost přípravy: Snadná
Prostředí: Na ven
Charakter hry: Pohybová
Kterak se pasáčci snaží dostat své ovečky do chlívečku, avšak pouze zvukovými signály, a to ve všeobecném hluku
Hráči se rozdělí na několik týmů (stád) - v každém by mělo nakonec skončit tak 4 až 6 hráčů.
Jeden z týmu dostane statut pasáčka, ostatní jsou ovečky. Každému stádu také vytyčíme cíl jejich putování - jakýsi chlíveček, buď obdélník na zemi, nebo kůl zaražený do země, do jehož blízkosti se mají dostat. Každé stádo je odvedeno na start, což je místo vzdálené určitou dálku od cíle - pro všechny stáda stejně daleko. Zábavné bývá, když se cesty k cíli jednotlivých stád navzájem kříží. Chcete-li hru stížit, přidejte ještě jakýsi mezicíl, tedy místo, kam musí ovečky dojít, než mohou skončit v bezpečí chlívečku.

Následuje chvíle, kdy si stádo a pasáček domluví signály, kterými se budou dorozumívat. Jsou přípustné všechny zvuky, které nevydávají hlasivky - třeba pískání (přerušované, dlouhé, krátké, dvojité, morzeovkou), tleskání, dupání, mlácení dřevama o sebe, bubnování, lodní siréna atd. Pomocí těchto zvuků pak pasáček bude navigovat své ovečky do domečku. Něco má znamenat dolena, něco doprava, něco rovně atd.

Ovečkám zavážeme oči. Snadnější varianta hry počítá s tím, že se ovečky chutnou za ruce, v té složitější jde každá sama. Na daný start začnou vidoucí pasáčkové navigovat své nebohé svěřence ku cíli. Potíže nastanou v okamžiku, kdy se dostanou stáda blízko k sobě a zvukové signály různých pasáčků začnou interferovat ty ostatní, takže ovečky budou omylem přijímat i podobné signály konkurence.

Případně můžete přidat třetí roli - záškodníka, který si vyhlídne stádo protivníků, snaží se napodobovat pasáčkovy povely a rozsévat tak chaos v řadách nepřátel. Hra potom ale dostává úplně jiný charakter.