www.hranostaj.cz
Velkolepá bitva
77%22 hodnocení
Potřeby: papírové koule, území velikosti dle počtu hráčů, klacky dvou různých délek, zápisník pro přihlížejícího vedoucího
Počet hráčů: od 6 do 50
Věk hráčů: Starší dětiDospívající a dospělí
Délka hry: Neurčitelná
Náročnost přípravy: Snadná
Prostředí: Na venDo terénuNa hřiště
Charakter hry: Bojovka
Hráči v týmech mají své role a schopnosti a v hracím poli svádějí strategickou bitvu
Autor nebo zdroj: má hlava
Hru hrají proti sobě dva týmy (i když by mohlo asi i více týmů ve stylu všichni proti všem) o stejném počtu členů a hraje se na poli různě velkém podle počtu hráčů a hru dozoruje jeden vedoucí
Každý člen týmu si vybere svojí postavu a úpravy, které na ní může učinit.

Tvorba postav
Postavy jsou:
střelec (hází koule, jednu kouli za tah),
berserk (má krátký klacek, když útočí, tak na všechny hráče (i spoluhráče) v dosahu klacku najednou),
kopiník (má dlouhý klacek a může útočit jen na jednu postavu, na kterou s ním dosáhne),
čaroděj (může sesílat vybraná kouzla),
upír (útočí jen na jednu postavu, na kterou dosáhne rukou a životy, které jí vezme si nechá pro sebe) a
léčitel (neútočí, jen léčí)

Každá postava má tyto základní vlastnosti:
Rychlost 1, pohyblivost 1, počet životů 1, odolnost 1 a destrukce útoků 1, čaroděj má místo destrukce útoků počet kouzel 1 a léčitel sílu léčení 1.

Každý hráč má na začátku hry možnost, rozdělit si mezi vlastnostmi dalších patnácet bodů.
Jelikož má čaroděj místo destrukce počet kouzel, tedy může si vybrat do hry tolik kouzel ze seznamu, jako je tento počet.
Kouzla jsou: bonus +1 na rychlost, bonus +1 na pohyblivost, bonus +1 na odolnost, bonus + 1 na destrukci, postih -1 na rychlost atd... dále záměna (může prohodit pozici libovolných dvou hráčů), přeměna (může proměnit hráče v jiný typ jednotky), útočnost (hráč má možnost útočit dvakrát za tah) ztráta útoku (hráč má o jeden útok za tah méně)

Průběh hry
V každém kole táhnou všichni hráči (pokuď nejsou očarováni) a to v pořadí od toho s největší rychlostí po toho s nejmenší.
Ve svém tahu mohou hráči udělat tolik kroků, kolik je jejich pohyblivost a jednou za svůj tah provádí akci (útok/kouzlo/léčení), je na nich, jestli před pohybem, po něm nebo mezi dvěma kroky.
Vždy, když nějaká postava na jinou zaútočí, napadená postava ztrácí tolik životů, o kolik víc je útočníkova destrukce než napadeného odolnost. Když někoho napadne více hráčů za jedno kolo, při každém dalším napadení se počítá jeho odolnost o jedna nižší. Kdo ztratí všechny životy, vypadává (kontroluje přihlížející vedoucí)

Kouzelník si vždy může vybrat, na koho kouzlo sesílá.
Kouzelník může kouzla sesílat buďto s platností na dané kolo nebo permanentní do konce hry ale pak další dvě kola nehraje.

Léčitel může léčit, za jedno kolo může buď poskytnout na blízko dotekem jednomu hráči tolik životů,kolik má sílu léčení nebo na dálku hodem koulí polovinu. Každý hráč krom upíra však může mít maximálně tolik životů, kolik má počet od počátečního nastavení.

Jako cíl hry se nabízí dvě možnosti. Buď se může hrát až do kompletní likvidace některého z týmů a nebo určit každé skupince jednoho krále/velitele jehož zabitím tým prohrává.

Ultimátní verze:
Pokuď máte opravdu hodně hráčů a velké území, můžete samostatné postavy nahradit celými šiky takových stejných postav, které táhnou jako jeden podle povelů velitele svého šiku.
Alternativní pravidla
HobitHobit: Hodí se mít vedle herního pole notebook s otevřeným exelem, nebo si předem vyrobit tabulku. Jinak se vedoucím při snaze si všechny hodnoty pamatovat docela zavaří hlava.
mapafius: Další možnou postavou je granátník/bomber. Hází bomby, papírové koule po prostoru/hracím poli. Ta zasáhne 3 postavy (soupeře i spojence) nejblíže k místu, kde se bomba zastaví.
Komentáře
tajný mstitel: s.h. n. h. n. s. !
Wizi: ysdf
jirka: Velmi dobrý nápad nabízející mnoho modifikací. Díky ;)