Jezdit na kole rychle umí skoro každý. Ale co takhle závod, kde vyhrává ten nejpomalejší?
Pravidla
Soutěž pro zasmání, kterou lze proložit schůzku či výlet na kole.
Nejprve vytyčte rovnou trasu v délce cca 30-50 metrů. Na start se připraví závodníci na kolech. Po celou dobu závodu se mohou hráči pohybovat pouze rovně, popř. velmi mírně do stran.
Závodník automaticky vypadává pokud:
- se dotkne částí těla země
- překříží dráhu jinému závodníkovi či způsobí jeho pád
- zatočí hodně do strany nebo jede dozadu
- projede cílem a není poslední
Vítězí závodník, který projede cílem jako poslední. Může se stát, že třeba všichni spadnou - v tom případě se závod opakuje.
Příklad: Fanda, Pepa a Karel závodí. Fanda hned po startu spadne - vypadává. Pepa po několika vteřinách projede cílem - vypadává. Na trati, na kole, a tedy ve hře, zbývá už jen Karel. Aby zvítězil, musí ale ještě projet cílem! Kdyby cestou spadl, závod se opakuje.
TIP: Při větším počtu dětí udělejte turnajového pavouka - několik skupinek po 3-5 lidech, ze kterých vzejdou finalisté.
TIP: Hru můžete spojit s aktivitou na výuku zásad řazení, jejichž znalost je v závodě klíčová.