1. POLOVINA HRY - ZÍSKÁVÁNÍ PŘEDMĚTŮ A DOVEDNOSTÍ NA BITVU S MIMOZEMŠŤANY
V první části děti zdokonalují své dovednosti a připravují se na velký souboj s mimozemskou rasou.
Každé dítě má svou kartičku, na které má poznamenanou svou počáteční sílu, vůli a životy - náhodně si vylosují svou roli. Je možné hrát až na 6 barevně rozlišených týmů nebo celý tábor dohromady. Kartičky jsou v příloze.
Po lese je rozmístěno 10 stanovišť (měst na mimozemské planetě), kde děti plní úkoly. Když dítě úkol splní, dostane jednu kartičku s nabytou dovedností/získaným předmětem a jednu kartičku s místem, kam má dále putovat. Je to opatření, aby se dítě nemohlo stále dokola točit v jednom městě. Když doputují do města z kartičky, tam kartičku odevzdají a mohou plnit úkol. Dovednost/předmět získaný na stanovišti hned vedoucí na stanovišti zaznamená do karty hráče. U dovednosti přidá čárku, u předmětu opíše písmena z předmětu (světelný meč = SM). Počítali jsme tak cca 10 měst +10 dovedností na jedno dítě. Tímto se dá hra přizpůsobit velké škále hráčů. Obtížnost úkolů lze také přizpůsobit věku a schopnostem hráčů.
Jednotlivá města a úkoly 1. Endor - 10 dřepů
2. Tatooine - 20 skoků přes švihadlo nebo
3. Jakku - vylušti sudoku, pro nejmenší spoj čísla do obrázku
4. Xandar - projdi krátkou trasu jako krab
5. Asgard - udělej holubičku a vydrž v ní 20 vteřin
6. Lothal - odpověz hádanku
7. Naboo - ve vyznačeném území najdi 4 lístečky stejné barvy
8. Alderaan - 10 x skočit panáka
9. Utapau - nakresli obrázek dle instrukcí vedoucího
10. Sullust - projdi krátký slalom, trasou strkej klackem tenisák
Dovednosti a předměty, které děti získávají ve městech
Získáváš sílu +1 trvale pro všechny souboje
Získáváš vůli + 1 trvale pro všechny souboje
Získáváš život + 1
Kosmická helma – KH – ochrání tě, při poražení mimozemšťanem nepřijdeš v jednom souboji o život (možné použít po hodu kostkou)
Světelný meč – SM – přidá plus 2 ke tvé síle na jeden souboj (možné použít po hodu kostkou)
Blaster – BL přidá plus 2 ke tvé vůli (možné použít po hodu kostkou)
Unikový modul – UM – umožní ti utéct z boje, ještě než začne (poté, co zjistíš, s kým máš bojovat)
Kapesní atomovka – KA přidá plus 5 ke tvé síle na jeden souboj (možné použít po hodu kostkou)
Laserová pistole - LP - přídá plus 3 ke tvé síle na jeden souboj (možné použít po hodu kostkou)
Bat`leth – BA - přidá plus 5 ke tvé vůli na jeden souboj (možné použít po hodu kostkou)
Omni-Blade – OB - přidá plus 4 ke tvé vůli na jeden souboj (možné použít po hodu kostkou)
Plazmová zbran - PZ - přidá plus 4 ke tvé síle na jeden souboj (možné použít po hodu kostkou)
Kosmický štít - KŠ - sníží vůli mimozemšťana o 5 (možné použít po hodu kostkou)
Obranná vesta - OV - sníží sílu mimozemšťana o 5 (možné použít po hodu kostkou)
II. POLOVINA HRY– SAMOTNÁ BITVA Bitevní pole
Vedoucí má u sebe x zamíchaných karet mimozemšťanů a děti u něj tvoří frontu a střídají se pravidelně v soubojích. My měli cca 10 vedoucích, každý měl ve frontě 6 dětí.
Bojuje se jeden na jednoho – vedoucí s kartou mimozemšťana proti dítěti s jeho osobní kartou.
Jedno dítě vždy přistoupí ke stolečku a vedoucí otočí kartu mimozemšťana. Na kartě mimozemšťana je napsáno, zda tento konkrétní bojuje silou nebo vůlí – např. mimozemšťan bojuje silou 8. Dítě má na kartičce sílu například 6. V tuto chvíli se hází kostkou - hází dítě i vedoucí. Co padne dítěti, přičte si ke své síle. Co padne vedoucímu, přičte k síle mimozemšťana
Příklad:
Mimozemšťan síla 8 + hod kostkou vedoucího např. 3 = 11 výsledná síla mimozemšťana
Dítě síla 6 + hod kostkou 6 = 12 výsledná síla dítěte.
3 situace, které mohou nastat:
1. DÍTĚ MŮŽE UTÉCT Z BITVY
Pokud má předmět únikový modul, může se rozhodnout s mimozemšťanem nebojovat a utéct z bitvy. V tom případě otočená kartička mimozemšťana zůstává na stole a do boje s ním jde další dítě ve frontě
2. DÍTĚ MÁ SÍLU/VŮLI VÍCE NEŽ MIMOZEMŠŤAN
V tuto chvíli dítě vítězí, získává kartu s mimozemšťanem a tu si nechává (ze získaných karet mimozemšťanů se bude dělat skore hry)
3. DÍTĚ MÁ MENŠÍ NEBO STEJNOU SÍLU JAKO MIMOZEMŠŤAN
a) pokud nemá žádnou zbraň, kterou by si pomohlo, ztrácí život, karta mimozemšťana zůstává na stole, bojuje s ním další dítě ve frontě. Pokud dojde k remíze, neztrácí život, ale mimozemšťan zůstává na stole. Pokud dítě ztratí poslední život, je vykázáno na pohřebiště.
b) Pokud si může zvýšit sílu nějakou zbraní tak, aby mimozemšťana porazilo, zbraň použije, odevzdá ji, vedoucí ji škrtne na kartě dítěte a získává kartu mimozemšťana.
Hraje se dokud nejsou všichni mimozemšťani poraženi nebo všechny děti na pohřebišti.
Pohřebiště = vyznačené místo, kam odchází děti, které ztratili všechny životy
HODNOCENÍ HRY Pokud hrajete na týmy, sečtou se hodnoty síly a vůle poražených mimozemšťanů jednotlivých týmů.