Reflex je potřeba vždycky cvičit a tohle je ideální příležitost. Hraje se v uzavřeném tvaru pouze rukama a při svižné rychlosti je velice zábavná
Pravidla
Všichni hráči se posadí (v ideálním případě) kolem stolu nebo do nějakého uzavřeného tvaru tak, aby na sebe všichni hráči dobře viděli a také aby vzdálenosti nebyly příliš veliké. Obě dlaně položí před sebe na stůl (popř. na stehna, pokud stůl není přítomen). Připravenost hráčů se signalizuje tím, že všichni hráči plácají dlaněmi nebo alespoň jemně klepou prsty do podložky. Plácání může buď trvat celou hru až do přerušení nebo se lze dohodnout pouze na položených dlaních na podložce před sebou.
Důležité pravidlo je, že hráči musí reagovat co nejrychleji. Interval vyhodnocují ostatní spoluhráči (pokud byla reakce příliš pomalá, tak se hra přeruší a počítá se za chybu pomalého hráče). Ve hře se používají následujicí signály (současným spojením daného slova a k němu odpovídajícímu pohybu pohybu rukou/rukama):
1. vyslovení slova KYJA a zdvižení dlaně ze stolu do výše ramene (levá či pravá, v závislosti na aktuálním směru hry) => značí poslání hry ve stejném směru na vedlejšího hráče
2. vyslovení slova KO a zkřížení obou rukou přibližně v úrovni brady => značí reverzní KYJA, tedy změnu směru hry (na vedlejšího hráče v opačném směru)
3. vyslovení slova JABADABADŮ a tlesknutí rukama (jedna ruka, levá či pravá, v závislosti na aktuálním směru hry, pokračuje po tlesknutí nad hlavu hráče - jako by se hlásil) => značí poslání hry ve stejném směru ale ob jednoho hráče (vedlejší je vynechán a hraje až ten další)
4. (rozšíření pro zkušené hráče) vyslovení slova JABKO a chycení se dlaněmi za hlavu => značí reverzní JABADABADŮ, tedy změnu směru hry a vynecháni vedlejšího hráče
Zahájení hry: Před prvním kolem se zvolí zahajující hráč. Zahajující hráč může logicky začít pouze signálem KYJA, ale může si zvolit směr (levou rukou posílá hru na hráče po levici a nebo pravou na hráče po pravici).
Další průběh hry: Jelikož už je zahajujícím hráčem zvolen směr, další hráčí už si můžou zvolit libovolný signál dle svého uvážení. U signálu KYJA a JABADABADŮ je však důležité použít správně ruce (např. přišla-li hra zleva, musí hráč zvednout pravou ruku a poslat ji dále po své pravici). Signály KO a JABKO jsou souměrné, čili jednodušší pro zahrávajícího, ale ostatní hráči musí být ostražití, protože se hra přesouvá do protisměru (např. přišla-li hra zleva a hráč zahraje signál KO, pokračuje hráč po jeho levici). Cílem hry je vydržet co nejdéle bez chyby, čili jakmile udělá hráč chybu, tak buď vypadává nebo dostává trestný bod nebo se napije apod.
Příklad hry: U stolu sedí hřáči 1 až 4 (číslováno ve směru hodinových ručiček). Zahajuje hráč číslo 1 signálem KYJA doleva. Pokračuje tedy hráč 2 který sedí po jeho levici. Ten zvolí signál KO, takže vrací hru zpět na hráče 1. Ten pak zahrává třeba signál JABADABADŮ (čili musí při tlesknutí zvednout pravou ruku, protože hra přišla zleva a posílá ji doprava). Hráž 4 po jeho pravici je tímto signálem vynechán a pokračuje hřáč 3. Ten zahrává signál KYJA (musí pravou rukou), čímž posílá hru doprava na hráče 2, který zahrává signál JABKO. Pokračovat má tedy hráč číslo 4 a jelikož se tímto signálem také otáčí směr hry, hra k němu přichází zprava přes vynechaného hráče 3, musí si to tento hráč 4 uvědomit. Zahraje-li tedy například signál KYJA doprava, jedná se o chybu a následuje dohodnutá saknce (vypadnutí hráče, trestný bod, napití se apod.)
Vylepšení: 1. Pro pokročilé hráče je dobrým zpestřením zařazení 4. signálu JABKO (popsán výše)
2. Při chybě jsou potrestáni i všichni ostatní hráči, kteří si chyby nevšimli a pokračovali dále ve hře.
3. Hra ve 2 hráčích už je skutečný hard-core a není to na dlouho, avšak také velice zábavná varianta
4. Počet hráčů se může každé kolo měnit. Ve hře jsou v daném kole pouze hráči, kteří před zahájením plácají do stolu. Změna počtu a pozic nejbližších vedlejších hráčů vyžaduje vyšší dávku obezřetnosti.
Věřím, že jsou pravidla jasná a že si u této hry užijete alespoň tolik legrace, jako my. Nejlepší asi je, zvolit před zahájením nějaký úkol s nímž všichni souhlasí a potom hrát na trestné body. Kdo nejdříve dosáhne limitu, splní dohodnutý úkol. Vnáší to do hry o hodně více adrenalinu.