Přístavy
80%9 hodnocení
Potřeby: ceníky do přístavů, kartičky pro hráče, psací potřeby do přístavů a pro piráty, šátky na odlišení pirátů
Počet hráčů: od 15
Věk hráčů: Starší dětiDospívající a dospělí
Délka hry: Do 111 minut
Náročnost přípravy: Snadná
Prostředí: Do terénu
Charakter hry: PohybováHoničkaBojovkaChodička / strategická
Hra v lese, při které hráči obchodují, aby si vydělali co nejvíce peněz a současně musí dávat pozor na nebezpečné piráty.
Autor nebo zdroj: Zubří, od Jany
Akční hra v lese. Na začátku se vybere několik zdatných jedinců pro roli pirátů (zhruba 1 na každých 8 normálních hráčů), ty je vhodné označit např. šátkem na hlavě. Ostatní se stávají obchodníky, každý z nich dostane kartičku, kam budou zapisovány jeho obchodní transakce.
V lese se nacházejí čtyři přístavy, ve kterých se prodávají čtyři druhy zboží, v každém přístavu za jiné ceny (od jedné do čtyřech zlatých).
Příklad:
Benátky: zlato - 4zl., kožešiny - 3zl., diamanty - 2zl., koření - 1zl.
Janov: koření - 4zl., zlato - 3zl., kožešiny - 2zl., diamanty - 1zl.
Amsterodam: diamanty - 4zl., koření - 3zl., zlato - 2zl., kožešiny - 1zl.
Hamburk: kožešiny - 4zl., diamanty - 3zl., koření - 2zl., zlato - 1zl.
Hraje se na poměrně velkém území, přístavy bývají v lese docela zašité, aby je obchodníci nejprve museli najít, a území je zakázáno opouštět. Na okraji se nachází banka. V bance si obchodníci můžou jednak ukládat peníze, aby o ně nebyli okradeni (ukládání je bezplatné), nebo si zde můžou půjčovat, to už je zpoplatněno 100% úrokem - vrátit dvakrát tolik.
Každý obchodník si musí do začátku půjčit, je jen na jeho uvážení, kolik. Peníze mu bankéř zapíše do kartičky a sám si jeho půjčku také zaznamená. V přístavech obchodník hlásí, co chce koupit a příslušný obchod pracovník přístavu také zapisuje do jeho kartičky. Jeden obchodník unese omezené množství zboží - pouze pět kusů, ale peněz může mít tolik, kolik chce. Zboží ani peníze si mezi sebou hráči nemůžou žádným způsobem vyměňovat, předávat...
V lese ale číhají piráti. Ve chvíli, kdy pirát dohoní obchodníka (dotkne se ho), je obchodník přemožen a pirát tuto skutečnost zapíše do jeho karty. Je třeba zřetelně napsat, oč byl obchodník okraden a kým - pirát se na jeho kartičku podepíše. Ukradne mu pochopitelně všechno, co má v danou chvíli u sebe (proto je výhodné ukládat si peníze do banky).
Piráti nesmí obchodníky přepadat v přístavech a v bance.
Po uplynutí časového limitu vybere vedoucí od hráčů jejich kartičky a sečte všechny peníze, které obchodník vydělal plus (nebo mínus, když něco dluží) jeho konto v bance. U pirátů sečte, kolik toho nakradli (za peníze, kus zboží, všechno po jednom bodu), z toho se sestaví pořadí obchodníků a pirátů.
Tužku mají u sebe během hry jen majitelé přístavů, bankéř a piráti!