Kdo za to může?
77%5 hodnocení
Počet hráčů: od 6
Věk hráčů: Mladší dětiStarší dětiDospívající a dospělí
Délka hry: Neurčitelná
Náročnost přípravy: Bez přípravy
Prostředí: Do místnosti
Charakter hry: Pro zasmáníSlovní
Pan farář ztratil ... a může za to ...!
Hráči se posadí do kruhu na židle. Každá židle má svoje označení. 1. židle je židle pro kostelníka, další židle jsou označeny čísly (proti směru hodinových ručiček=židle vpravo od kostelníka je 2, další 3 další 4 …) předposlední židle je pro kaplana a poslední židle pro pana faráře.
Označení židlí se nikam nepíše, všichni si ho pamatují =)
Hru začíná kostelník větou: "Pan farář ztratil xx a může za to yy!"
(xx = jakákoli věc, např. bačkory, zápisník, tužku …)
(yy = nějaké číslo nebo kaplan nebo farář).
Ten, kdo sedí na židli s tímto označením, řekne hned jiné číslo, a tak to pokračuje dál, dokud se někdo nesplete.
Jak se může hráč splést?
- řekne číslo, které tam není
- neřekne nic
- odpověď trvá moc dlouho (před začátkem hry je nutné si ujasnit, jak rychle musí odpovědět. Např. do 3s.)
Ten, kdo se splete, jde si sednout na 1. židli a stává se z něj kostelník. Ostatní se posunou o jednu židli dál. Označení židlí však zůstává!
Názorná ukázka ze hry:
Kostelník: „Panu faráři se ztratilo kolo od auta a může za to 5.“
5: „kaplan“
Kaplan: „sedmička“
7: „jednička“ - jednička není, protože to je kostelník, ten, kdo seděl na 7 odchází na 1. židli a 6 se posouvá na 5, 5 na 6 … kostelník na 2.
Cílem každého hráče je dostat se na místo faráře.
Hra se dá hrát opravdu dlouho a čím déle se hraje, tím více záludností děti vymýšlejí.