www.hranostaj.cz
Co máme společného
75%16 hodnocení
Potřeby: tužka, papír
Počet hráčů: od 4
Věk hráčů: Mladší dětiStarší dětiDospívající a dospělí
Délka hry: Neurčitelná
Náročnost přípravy: Bez přípravy
Prostředí: Nezávislé na prostředíDo místnostiK ohni či posezení
Charakter hry: Seznamovací
Hra k utužení kolektivu a vytvoření pevnějších vazeb
Autor nebo zdroj: Skupinové hry pro život, Klaus W. Vopel
Hráči se rozdělí do družstev. Čím početnější jsou družstva, tím se hra stává těžší. Je dobré je rozdělit do družstev například podle nějakého kritéria... třeba kdo má na sobě modrou barvu..., aby byla družstva složena z lidí, kteří si třeba tak úzce neznají.

Každá skupinka má papír a tužku. Cílem hry je najít za určitý časový úsek (obvykle 10-15 minut) co nejvíc údajů, co mají členové skupiny společného.

Například: Všichni máme rádi špagety, všichni máme psa, všichni máme ve jméně písmenko j, všechny naše maminky potřebují v práci počítač, všichni naší sourozenci hrají na nějaký hudební nástroj,...

Následně je dobré si sepsaná fakta navzájem předčíst, případně je trochu rozebrat. A samozřejmě, kdo má víc údajů vyhrál.

Alternativní variantou je hra, kde mají skupinky vymyslet společně tři věci, které by si vzali na pustý ostrov a před ostatními je obhájit.
Alternativní pravidla
Šegy: Hráli jsem i reverzně:
Co je ve skupině naprosto jedinečné, čím jedinec přispívá do skupiny a nikdo jiný ne.
Komentáře
Vodňýk: Prima aktivita, jenom zvláště s vlčaty/světluškami to chce upřesnit pravidlo, že se nebudou počítat obecně platná fakta. V oddíle se to zvrhlo na věci typu: ve třídě máme kliku, všichni umíme chodit...