www.hranostaj.cz
Kouzelný koberec
67%2 hodnocení
Potřeby: 2 rohožky nebo desky z lepenky, píšťalku a šátek pro každého
Počet hráčů: od 8
Věk hráčů: Mladší dětiStarší dětiDospívající a dospělí
Délka hry: Do 12 minut
Náročnost přípravy: Bez přípravy
Prostředí: Do místnostiNa venNa hřiště
Charakter hry: PohybováNa postřeh / šikovnost
Secvič ve svém družstvu speciální zvukový signál, který nebude rušit soupeř a co nejrychleji se všichni pomocí něj, aniž byste viděli, shromážděte na koberci.
Autor nebo zdroj: PAPOUŠKOVÁ, Olga - MEISNEROVÁ, Zdeňka. Jiskra chce pohyb. Praha: Olympia, 1978.
Každéme družstvu se připraví jeden ,,koberec". Je jím rohožka nebo hladká deska z tenkého materiálu, jejíž velikost se řídí počtem soutěžících. Musí se na ni vejít všichni.
Soutěží čtyřčlenná nebo i vícečlenná družstva. Obě družstva soutěží najednou. Děti jsou bosy. Než si zaváží oči šátky, uvidí koberečky, ale nevědí, kde budou umístěny. Všichni soutěžící dostanou píšťalky a předem si smluví krátký signál, každé družstvo samozřejmě svůj.
Za startovní čárou si soutěžící zaváží oči a koberečky se položí na hrací plochu. Na znamení jdou všichni hledat některý z koberců. Jakmile jej někdo najde, začne pískat na píšťalku smluvený signál družstva. Jeho spoluhráči se snaží podle zvuku dojít k němu a co nejrychleji se postavit na koberec. Mezi tím hledá druhé družstvo dál. Někdo z nich najde druhý koberec, píská signál a držstvo se k němu snaží dostat. Obvykle znějí signály obou píšťalek najednou, ale to nikoho nesmí zmást.
Družstvo, které se shromáždilo na jednom z koberců dříve, vyhrává.

Obměna: Obě družstva mají společný jeden koberec, jehož velikost je přizpůsobena počtu soutěžících. Obě družstva mají i společný signál. Na znamení jdou soutěžící od startovní čáry hledat kobereček. Kdo jej první najde, začne pískat na píšťalku a všichni soutěžící jdou za ním po zvuku. Postupně se shromáždí na koberečku, ale někdo bude poslední. Ten prohraje družstvu závod.