www.hranostaj.cz
Scouts
78%12 hodnocení
Počet hráčů: od 3 do 12
Věk hráčů: Dospívající a dospělí
Délka hry: Do 34 minut
Náročnost přípravy: Bez přípravy
Prostředí: Do terénuDo tmy
Charakter hry: PohybováChodička / strategickáNa postřeh / šikovnost
Scout je z anglického překladu zvěd. A právě zvědové klíčově dopomohli R. Baden-Powelovi při bránění Mafekingu a právě z těchto zkušeností se později zrodili skauti. Máme ještě aspoň zlomek jejich krve?
Autor nebo zdroj: Tato hra byla vytvořena 5-ti členným týmem
Velmi důležité je, jakou legendu pro hru vyberete. Doporučuji bitva o Mafeking , nebo máte-li rádi fantasy, tak například Gondorské hraničáře v Ithillienu We are scouts for Gondor!

Hru je nezbytné hrát ve velmi nepřehledném a spletitém území (my jsme ji hráli ve skalách-kterým jsme říkali Morie) a proto by ji určitě neměli hrát skauti, nebo vlčata, leda v předem zvážené lokalitě.

Před začátkem hry se hráčí "rozprchnou" a po písknutí hra začíná.

Úkolem každého hráče-zvěda je získat (vyšpehovat) co nejvíce ostatních špehů a zároveň sám nebýt vyšpehován. Hráči se různě plíží a uvidí-li někoho jiného, nahlas zvolá jeho jméno. "Chycený" si počítá trestný bod a odchází z dohledu. Po tuto chvíli jsou oba hráči na chvíli netknutelní, alespoň do chvíle, kdy se zase odplíží a schovají se. Hra by se měla hrát na dostatečně velkém prostranství, aby se nestalo, že hráč, který byl chycen se nemá kam schovat, protože všude v okolí už někdo je.

Naopak úspěšný zvěd si počítá plusové body, které se ale se zápornými nesčítají!!!

Hra se hraje v několika kolech, při káždém z nich se vyhlásí nejlepší scout a největší smolař (není podmínkou, můžete hrát jen tak pro zábavu).
Alternativní pravidla
svamborsvambor: V Gondoru na Minas Tirith (pláně Pelennoru) ještě před tím než v březnu roku 3019 Třetího věku začala mordorská tma zahalovat slunce a nadešly dny bez svítání.

Válka mezi Gondorem a Mordorem byla na spadnutí. Gondorský král Ondoher svolával krále Středozemě na pomoc v boji proti temnotě Mordoru. Do Gondoru se začali sjíždět vojska z Númenoru, Rohanu, Armoru i z Dúnadanu. Nejlepší z každého vojska byli vysláni, aby střežili hranice Gondoru tzv. Ithilienskou oblast. Jejich úkolem bylo vystopovat a špehovat skřety, kteří byli vysláni z Mordoru aby obklíčili okolí Gondoru. Těmto špehům se začalo říkat Ithilienští hraničáři. Velel jim Faramir, syn Denethora (správce Gondoru). Celé týdny hraničáři střežili území Ithilienu, špehovali a likvidovali skřety vyslané Mordorem, až jednoho dne došlo v jižním Ithilienu ke střetu Gondorských hraničářů se skřetími jednotkami. Gondořané zatlačili Mordorské jednotky za most u Poros a přebrali kontrolu nad jižním Ithilienem.
Tato převaha byla však pouze dočasná. Brzy se začala z Mordoru stahovat
mračna, která téměř vyhladila celé lidské pokolení v Gondoru….
Komentáře
Elessar: Legenda pěkná, až na to že se tam plantají místa a osoby v čase dost vzdálené... něco jako kdyby si Velká Británie pozvala na pomoc proti Hitlerovy Římany Julia Caesara, které by vedl třeba Barack Obama.
svamborsvambor: Copyright na legendu patří Kecce.