www.hranostaj.cz
Numbers
78%15 hodnocení
Potřeby: vytištěné plánky (web ke stažení)
Počet hráčů: od 1
Věk hráčů: Mladší dětiStarší dětiDospívající a dospělí
Délka hry: Do 34 minut
Náročnost přípravy: Snadná
Prostředí: Do místnosti
Charakter hry: Na postřeh / šikovnostHra pro učení či vzdělávání
vyhledávání čísel na plánku
Autor nebo zdroj: neznámo
V příloze si stáhněte hrací plán. Vytiskněte jej tolikrát kolika lidem tento úkol zadáte. Úkolem každého jednotlivce je nalézt postupně všechna čísla od 1 do 90. Měří se čas, za jaký to jedinec zvládne.
5-10 min: výborný postřeh
10-15 min.: velmi dobrý postřeh
15-20 min.: uspokojivý postřeh
20-25 min.: sotva uspokojivý postřeh
25-30 min.: špatný postřeh
30 + min.: jste bez postřehu

Je dobré zmínit, že postřeh lze trénovat.
Hru je samozřejmě možné hrát i vícekrát, jen je nutno vyčkat dostatečně dlouho aby hráči zapomněli. (doporučuji alespoň měsíc)
Alternativní pravidla
Juráš: Ahoj po čase jsem nalezl další plánek tak ho sem dávám přes uložto. Je jednodušší tak pro menší děti (pardon světlušky a vlčata).
http://ulozto.cz/xffuHube/hra007-pdf
Pedro: Napadla mě alternativa pro menší dětí. Použiji hrací plán a každému dítěti určí los sadu cca 10 - 15 čísel (aby je nelákalo "okukovat"). Každé dítě dostane unikátní barvu, kterou bude nalezená čísla vybarvovat. Vítězí samozřejmě to, kterému se podaří stanovený počet čísle nalézt jako prvnímu.
OndraOndra: Tuhle hru jsme hráli mnohokrát a občas jí používáme jako součást jiných soutěží. Našel jsem jí ve starém ábíčku, nebo nějakém podobném časopise, ze kterého pochází i jedno možné libreto hry: V době, kdy se v Sovětském svazu připravovali na vesmírné lety první kosmonauté bylo nutné vybrat lidi, kteří se dokáží velmi rychle zorientovat ve složité změti přístrojů na palubní desce prvních vesmírných plavidel. Nezapomeňte, že v té době nebyly žádné počítače a veškerá technika byla pilotována skutečně ručně a na schopnostech pilota/kosmonauta záleželo opravdu všechno. Tato hra sloužila jako jeden z testů pro výběr právě tak bystrých lidí. Byl jim předložen papír s množstvím čísel od 1 do n (n = 10 až moc - podle typu testu) rozmístěných nepravidelně po ploše. Tento papír nikdo z testovaných nikdy před tím neviděl a od chvíle, kdy jej poprvé uviděli se jim stopoval čas. Jejich úkolem bylo co nejrychleji najít a prstem ukazovat po řadě všechna čísla od 1 do n a nesměli udělat chybu (nebo se mohly chyby počítat jako trestné časy). Nejrychlejší vyhrává. Ve sbírce oddílových her máme hromádku mnoha vzorů tohoto testu - pokud o ně máte zájem, mohu poslat, ale pro zdatného kreslíře není problém vytvořit nové. Máme třeba vzory, kde jsou kreslená čísla různých velikostí, tlouštěk, šířek a vzhledů všelijak propletena v sobě, jiné vzory mají čísla v různě velkých bublinách, nebo jiných geometrických obrazcích. Ke znesnadnění lze použít i různé barvy písma. Možností je nepřeberně. Je to opravdu dobrý testík a u nás měl vždy úspěch.
Luci1x: Udělala jsem dvojice jeden hlídal toho druhého aby nepodváděl a nebo může hlídat vedoucí.
Komentáře
Jana: muj sestilety syn nasel cisla do minuty....
Monika: Hru znam pod nazvem Test Alfa, je z Velke encyklopedie her-Hry v klubovne, kterou napsal Milos Zapletal...Tam se hledaji cisla do padesati. Hrala jsem ji s detmi na soustredeni a hrajeme ji obcas i doma, udelala jsem si dve verze. Dobra je i hra Kosmonauticky test.
Patali: Plánek si můžete vyrobit sami a čísla měnit.
Petra: Dobrý den,
bylo by možné poslat ty plánky na e-mail? Hráli jsme to s rodinou a moc nás to bavilo, ale nedokážeme už nikde najít obdobné plánky :)
OndraOndra: Tuhle hru jsme hráli mnohokrát a občas jí používáme jako součást jiných soutěží. Našel jsem jí ve starém ábíčku, nebo nějakém podobném časopise, ze kterého pochází i jedno možné libreto hry: V době, kdy se v Sovětském svazu připravovali na vesmírné lety první kosmonauté bylo nutné vybrat lidi, kteří se dokáží velmi rychle zorientovat ve složité změti přístrojů na palubní desce prvních vesmírných plavidel. Nezapomeňte, že v té době nebyly žádné počítače a veškerá technika byla pilotována skutečně ručně a na schopnostech pilota/kosmonauta záleželo opravdu všechno. Tato hra sloužila jako jeden z testů pro výběr právě tak bystrých lidí. Byl jim předložen papír s množstvím čísel od 1 do n (n = 10 až moc - podle typu testu) rozmístěných nepravidelně po ploše. Tento papír nikdo z testovaných nikdy před tím neviděl a od chvíle, kdy jej poprvé uviděli se jim stopoval čas. Jejich úkolem bylo co nejrychleji najít a prstem ukazovat po řadě všechna čísla od 1 do n a nesměli udělat chybu (nebo se mohly chyby počítat jako trestné časy). Nejrychlejší vyhrává. Ve sbírce oddílových her máme hromádku mnoha vzorů tohoto testu - pokud o ně máte zájem, mohu poslat, ale pro zdatného kreslíře není problém vytvořit nové. Máme třeba vzory, kde jsou kreslená čísla různých velikostí, tlouštěk, šířek a vzhledů všelijak propletena v sobě, jiné vzory mají čísla v různě velkých bublinách, nebo jiných geometrických obrazcích. Ke znesnadnění lze použít i různé barvy písma. Možností je nepřeberně. Je to opravdu dobrý testík a u nás měl vždy úspěch.
jakub: Taky by stálo za zmínku jak to hlídat. Je obrovský rozdíl čísla která najdu přímo na plánku odškrtávat anebo se na plánek pouze dívat a někam jinam si zaznamenávat nalezená čísla.
karel: já tedy měl asi štěstí a již stáhl opravenou verzi a mám 28 i 29 jedenkrát jak má být.
lucka: Ahoj.MOhla bych požádat o uvedení místa těch dvou 28? diky moc
Juráš: Opraveno děkuju za nalezení chyby. A omlouvám se za strastiplných 15 minut. Juráš
HonzaM: Hra vypadá zajímavě, pouze chci varovat, že ve hracím plánku je dvakrát číslo 28 a ani jedna 29. Trvalo mi čtvrt hodiny než jsem na to přišel a musel jsem si vzít na pomoc barvičky. Myslím, že spousta dětí by byla schopná tu 29-ku hledat i dýl a věřit tomu, že tam někde je, zvlášť když by je o tom přesvědčoval vedoucí, který si to sám nejdřív nezkusil.