www.hranostaj.cz
Kimova hra
72%20 hodnocení
Počet hráčů: od 2
Věk hráčů: Mladší dětiStarší dětiDospívající a dospělí
Délka hry: Do 12 minut
Náročnost přípravy: Snadná
Prostředí: Do místnostiOn-line
Charakter hry: Na inteligenci / paměť
Klasická hra rozvíjející paměť. Je možné ji různě modifikovat... zde se shromažďují variace a úpravy.
Kimova hra spočívá v tom, že se na určitý počet (většinou okolo 20) drobných a pojmenovatelných předmětů hráči určitou dobu (tak dvě minuty) dívají, následně se předměty zakryjí a hráči se snaží napsat, co si zapamatovali.

Tuto hru je možné různě upravovat, záleží na invenci - lze nejen měnit počet předmětů a dobu pozorování, ale i to, kde a co se vlastně má popisovat - lze použít knížky ve výkladu knihkupectví, kostičky lega, karty...

Pokud znáš zajímavou variantu či úpravu, neváhej a napiš ji do alternativních pravidel.
Alternativní pravidla
Zeka: Hráli jsme sluchovou Kimovku - místo koukání na předměty hráči se zavázanýma očima poslouchají různé zvuky co vydává vedoucí a snaží si jich co nejvíc zapamatovat (ořezávání tužky apod.)
TáborovkyTáborovky: Zajímavé alternativy této hry najdete i zde http://taborovky.blog.cz/1602/varianty-kimovy-hry
Filly: Eco kimovka
Budete potřebovat:
Papír, propisku, recyklovatelné odpadky, šátek
Návod:
Všechny odpadky rozložíme tak aby byly vidět. Zakryjeme je šátkem. Necháme děti nějaký čas zapamatovat si to. Poté znovu zakryjeme šátkem. Můžeme dát nějakou hru. Poté můžeme (jestliže se hraje na skupiny ptáme se a členové postupně odpovídají) nechat děti napsat věci. Hodnotí se 1 bod za správnou věc a za špatnou se body odčítat NEMUSÍ.
PampeliškaPampeliška: Hráči mají za úkol zapamatovat si a posléze napsat slova, která organizátor přečte (jednou a pomalu). Dle věku a zdatnosti hráčů: od "auto, jablko, židle" až po "paradoxografie, konceptualismus, radioastronomie".
Janula: Letos na táboře jsme hráli kimovku, kterou jsme si upravili následovně:
Tábor se týkal cestování kolem světa - kimovka byla v rámci evropy.
Kimovku jsme pojali jako, poznávání daného kontinentu.
Rozdělili jsme poznávání pomocí, čichu, hmatu, a chuti - poznávalo se tak, že jsme měli zavázané oči.

hru jsme hráli na táboře s mentálně postiženými a strašně je to bavilo!!!
Qlarinka: 1) děti musejí projít krátkou trasu v lese, podél níž leží předměty, které do lesa nepatří, pak musí doběhnout ke stolu a napsat věci, které si zapamatovaly, např. blikačka z kola, plastový pytlík, sáňky.... stalo se nám, že napsaly i věci, které jsme tam nedali my, ale zapomněli je tam turisti (plechovka od piva)

2) za deště hrajeme s čísly, na velkou nástěnku dáme kartičky s různými 2cifernými čísly, děti se chvíli dívají a pak nástěnku schováme a 1-2 čísla buď odebereme, prohodíme za jiné nebo změníme jejich pozici, který oddíl najde změnu jako první, má body
hgffhjjggbvg: nnncvgxv
PampeliškaPampeliška: Jedna kimovka známá pod názvem EKO Memory. V lese nebo jinde v přírodě se vyznačí provázky prostor asi metr krát metr a skupinka si jej prohlíží (měl by být různorodý: rostlinky, šíšky, klacíky, pařez... ale ne uměle vytvořený). Pak vedoucí něco změní, přemístí, odebere (zhruba pět věcí, ale ne pět malých větviček!), tým se zas vrátí a dává dohromady, cože se to změnilo.
Hoody: Mám takovou lehce veselou obměnu pro kolektiv, který tuto hru v klasickém provedení hrával už mnohokrát:
Příprava je stejná - připraví se pár drobností, schovají se pod hadr a přivolají se hráči. Oni se přichystají na odkrytí, jenže ouha - předměty se dnes NEODKRÝVAJÍ. Řekneme hráčům, že tuto hru již jistě hráli mnohokrát, a protože se tam používají většinou pořád stejné předměty, tak je zbytečné jim je znovu ukazovat a můžou začít psát rovnou.
Peťul@: My jsme to hráli tak,že byla vytyčená trasa a na ní obrázky.Po jednom jsme běželi a na konci jsme zapsali všechny obrázky,který jsme si zapamatovali.
nasienka: Predmety sú rozložené v odľahlej miestnosti, do ktorej pribiehajú členovia skupiny po jednom, zapamätajú si čo najviac predmetov a vracajú sa ku skupine kde zapíšu (nadiktujú) čo videli. V okamihu, keď sa prvý člen vrátil ku skupine, už vybieha do vedľajšej miestnosti druhý člen a tak sa postupne striedajú. Preto je dôležité aby sa skupina dohodla na stretégii - ten kto odbieha, totiž nevie, čo popíše ten, ktorý pribehol. Dĺžka hry 5 min.
Leňička: já znám podobnou kimovku s obrázky: většinou jsou 2 družstva, pak vyběhne z každého družstva jeden člověk, zapamatuje si, co je v mřížce za obrázek, přiletí zpátky a nakreslí přesně, co viděl. Hodnotí se, jak dokonale obrázek vystihl, barva, jestli jej zakreslil do správného políčka apod...
Cipísek: Jak píše Pringls, je to hra stará a známá (to jí ovšem neubírá na kvalitě!) a občas si zaslouží zajímavou obměnu. Proto ji občas hraju se spodním prádlem:) úkolem je nejen si ho co nejvíce zapamatovat, ale také co nejlépe popsat - barva, typ, vzor... Je to obmena, kterou deti vetsinou necekaji a svym zpusobem je vzdy pobavi:)
witkowitko: Dlší variantou může být obrázková kimovka. Do čtvercové sítě 4x5 namalujeme různé jednoduché obrázky. Vodorovnou stranu označíme ABCD, svislou pak 1 2 3 4 5 - či obráceně. Hráči si obrázky prohlíží a po minutě odpovídají na otázky, např. jaký obrázek se skrývá pod souřadnicemi 2B,...
PejťulínekPejťulínek: Dobrá je odebírací: necháme čas na zapamatování a předměty přikryjeme. Jeden tajně odebereme, vše opět odkryjeme a kdo první pojmenuje chybějící předmět, má bod. Tak lze pokračovat, dokud nás to baví. Ještě je možné odebrat najednou víc věcí, nebo naopak nějakou vrátit.
Kecka: Také lze hrát kimovku čichu. Všichni mají zavázané oči a jeden obejde všechny například s různým kořením. Asi po deseti druzích si rozváží oči a napíší všechno co si zapamatovaly nebo aspoň poznaly.
OkounOkoun: Další variací je kimovka po hmatu. Není to tolik o paměti, ale o schopnoti poznat předmět po hmatu. Hráči si předměty posílají pod stolem a nedívají se na ně... Zvláště doporučuji zařadit měkké gumové hračky pro psy:)
OkounOkoun: Lze hrát na LEGO - vezmete několik kostiček různých velikostí a barev. Pak se popisují a pamatují hned čtyři parametry - rozměr (např. 4x1), barva, vysoká/nízká a zda má dírky (Lego technic má dírkované kostičky...). Popř. legáčci - pak jde o barvu kalhot, trička, pokrývky hlavy a něčeho, co drží v ruce.
Komentáře
Pipi: jelikož mám na starosti skupinku světlušek, tak jsme to upravili ;-)
děti mají zavázané oči, sedí vedle sebe a každé si věc osahá a pak mi pošeptá co to bylo. Na konci si ukážem co to bylo :)
ncbchgbhvbh: hidzszued
Pringls: Jo to znám..to už je starý !!!
Kartáč: my hráli nedávno "lidskou kimovku", která vlastně fungovala jako seznamovačka a sbližovačka. Vlčata a světlušky měly pár minut (my měli u cca. 8 a 8 lidí čas 5 minut)na zapamatování ostatních, s tím, že jim bylo dáno na vědomí, že budou popisovat všechny své spolučleny (tím míním, že každé vlče popisovalo všechna ostatní vlčata a každá světluška ostatní světlušky) + tři z další složky (vlče tři svítiprdky a svítiprdka tři vlkouny). Takto hru zadáme samozřejmě při stejném počtu lidí v obou skupinách.
Bylo pak cílem vyjmenovat a popsat všechny. Aby to šlo rychleji, přidělili jsme každému dítku rovera/ku nebo skauta/ku na zapisování.

Starší měli zase bez přípravy napsat jméno i příjmení každého člověka z oddílu a co nejvíc informací o něm - tzn. věk, datum narození/znamení, kam chodí do školy, sourozence, zájmy, co nemá rád/a, oblíbené barvy atd. V tomto případě je to kimovka jaksi dlouhodobá:-)
Vše bylo motivováno legendou na motivy Nekonečného příběhu - jak Bastian zapomíná svoji minulost, své přátele, rodiče atd. - tak si jí měli jako zapisovat.