Hutututu
82%30 hodnocení
Počet hráčů: od 8 do 24
Věk hráčů: Mladší dětiStarší dětiDospívající a dospělí
Délka hry: Do 12 minut
Náročnost přípravy: Bez přípravy
Prostředí: Na venNa hřiště
Charakter hry: PohybováHoničkaS násilnými prvky
Klasická hra na sílu, na dech a na přetahování hráčů z jednoho týmu do druhého
Hra se hraje na poměrně malém hřišti rozděleném na dvě stejně velké části - úplně stačí 5 x 10 metrů na každou polovinu. Hráči se nejprve rozdělí na dvě stejně silná družstva, ale toto rozdělení není příliš důležité, protože se stejně brzy změní.
Družstva se střídají ve vysílání jednoho ze svých zástupců na lov do území protivníka. Lovec smí být vždy jen jeden a mělo by být jasné, kdo to právě je. Každý, koho se vyslaný hráč dotkne, je ohrožen transferem do druhého družstva - ledaže by se nevrátil ani lovec. Ten totiž musí po celou dobu pobytu na území nepřátele dělat 'hutututututu' atd., a to na jediný nádech - nesmí se nadechnout. Pokud mu dojde dech (většinou proto, že na něm leží / sedí horda protivníků / je jí pevně držen), sám zůstává lapen a mění tak svoji stranu. Ti, kterých se dotkl, nejsou nijak ovlivněni. Lovcovi se stačí jedinou částí těla (třeba malíčkem) dostat zpět na svoji polovinu, a už se to považuje za úspěšný návrat, proto pozor na něj.
Hra tedy většinou vypadá tak, že jeden se nadechne, vběhne do území protivníka, dělá hutututu, snaží se letmo dotknout několika protihráčů a pak rychle zdrhne zpátky. Jeho soupeři, zejména ti, kterých se dotknul, se ho snaží chytit a udržet na území, dokud se nenadechne.
1. Jsou jen 2 týmy (jakmile se "lovec" vrátí/vypadne, pokračuje druhý tým)
2. "Lovec" vybíhá jen jeden (pokud vyběhnou 2, oba vypadávají a na řadě je druhý tým) a má 3 možnosti:
a) těpne co nejvíce lidí (a vrátí se oběma nohama - po kotníky (když leží) - na svou polovinu) - všichni, kterých se dotkl, tak vypadávají
b) netěpne nikoho a vrátí se do své poloviny hřiště
c) přestane "tutat" => vypadává
3. "Zvěř" (nenapadá mě jiné označení v souvislosti s lovcem) má 2 možnosti:
a) snaží se "lovci" utíkat, aby je netěpl
b) chytnou "lovce" a drží ho na svém území dokud nepřestane tutat (nedojde dech/nenadechne se) - pokud se ho ale chytnou, "lovec" se jim vysmekne a doběhne za dělící čáru (musí tam mít obě nohy/oba kotníky), tak je zachráněn a všichni, kteří se "lovce" dotkli vypadávají
pozn.: Pokud je "lovec" chycen, ale podaří se mu dostat k dělící čáře natolik, že jeho tým na něj dosáhne, můžu mu pomoct - přetáhnout si ho k sobě (nesmí však překročit dělící čáru) - pokud se ale snaží pomoct a nepovede se jim to ("lovec" přestane "tutat"), vypadávají všichni členové "lovcova" týmu, kteří se ho dotkli
pozn.2: Když "lovec" těpne zvěř, zvěř ještě není vybitá, ale můžu skočit po "lovci" a držet ho na své polovině, aby se zachránila (zbytek týmu samozřejmě využívá příležitosti a pomáhá )
pozn.3: těpnout = plácnout = dotknout
4. Žádné začtvrté není. Jednoduché 3 pravidla se kterýma si hru náramně užijete, takže velmi stručně:
2 týmy, vybíhají na střídačku, "lovec" vybíhá a snaží se potěpat co nejvíce lidí - při tom musí říkat Hututututututututututututututututututu..... nesmí se nadechnout, "zvěř" se snaží zachránit nebo chytnout lovce, jakmile se lovec vrátí/vypadne, nastupuje druhý tým. Takhle to jde pořád dokola až na jedné straně není nikdo