www.hranostaj.cz
Poklad krále Ašóky
76%14 hodnocení
Potřeby: šifry
Počet hráčů: od 21 do 40
Věk hráčů: Mladší dětiStarší děti
Délka hry: Do 111 minut
Náročnost přípravy: Snadná
Prostředí: Na venDo terénu
Charakter hry: Na inteligenci / paměťStolní / desková / papírová
Rozluštit co nejvíce šifer.
Autor nebo zdroj: Velká kniha her
Legenda: Kdysi kdesi byl mocný válečník Ašóka a ten dobyl velká území. Když ho to přestalo bavit (to dobývání) usadil se, stal se panovníkem a vytvořil moudré zákony. Aby si všichni zákony dobře pamatovali, nechal je vytesat do kamene (resp. napsat na papírky) a rozmístit po svém území. Teď na to přišla muzea a najali si Vás, abyste pro ně zjistili co je na těch deskách napsáno. Ale pozor, král Ašóka byl filuta a ty zákony zapsal nějak fikaně (asi aby to ti poddaní neměli při čtení moc jednoduché).

Příprava: Na papírové cedulky napíšeme vybraná moudra ve vhodných šifrách (přiměřeně schopnostem hráčů). Cedulky poté rozmístíme po území.

Pravidla: Hraje se po malých družstvech či po jednotlivcích (v případě schopnějších jedinců). Úkolem hráčů je nalézt a zapsat texty na deskách a rozluštit je, přičemž je důležité, kdo to zvládne první. Za přinesení zapsaného textu je 1000 za vyluštění je další 1000. Kdo však daný nápis přinese, resp. rozluští první dostává navíc prémii 3000, tj. celkem 4000 (maximálně lze tedy
získat za jednu desku 8000). Při odevzdávání textu či rozluštěné šifry šéfovi hry musí být celé družstvo pohromadě, jinak se může pohybovat rozděleně. Situaci
hráčům komplikují domorodci, kteří jim vždycky, když je chytnou seberou veškerý popsaný papír. Vítězí samozřejmě družstvo, které má na konci nejvíce bodů.
Komentáře
lucije: A ty moudra na ukázku? :)
Kurislav: Príklad zákony skautov
Kurislav: Vymyslim si