www.hranostaj.cz
Safari
77%11 hodnocení
Potřeby: lístečky se jmény zvířat, ceník, kreditní karty
Počet hráčů: od 20 do 30
Věk hráčů: Mladší dětiStarší dětiDospívající a dospělí
Délka hry: Do 111 minut
Náročnost přípravy: Snadná
Prostředí: Na venDo terénu
Charakter hry: PohybováHoničkaSportovní
Při této hře se hráči stávají lovci divoké zvěře v Africe a vydělávají prodejem ulovených zvířat. Úvodem můžeme sehrát krátkou loveckou scénku zahrnující maskování a plížení za zvěří, honbu, ulovení zvířete, smlouvání na trhu, oslavu úspěšného lovu, ... Nebo můžeme hráčům přečíst krátkou loveckou povídku či nechat kolovat obrázky afrických zvířat.
Příprava: Najdeme vhodné hrací území - pokud možno dostatečně členitý terén. Vedoucí se stávají zvířátky, každý z nich dostane cedulku a lístečky se jménem svého zvířete (lístečků je potřeba poměrně hodně) a rozprchnou se po území. Na pokraji herního území zřídíme výkupnu, kde se budou vykupovat zvířata a ve které zveřejníme počáteční ceník (při vytváření ceníku přihlížíme k běžeckým dispozicím jednotlivých zvířat/vedoucích). Každý hráč si vyrobí "kreditní kartu" (lísteček se svým jménem a kolonkami).

Vlastní hra: Základem hry je prostá honička -- lovci loví zvířata dotykem. Když uloví zvíře, dostanou od něj lísteček. Každý lovec unese maximálně dva kusy zvěře. Kdykoli však může zajít do výkupny a tam ulovenou zvěř dle aktuální ceny prodat (ceník je pohyblivý a mění se dle dodávky). Získané peníze se hráčům zapisují na jejich kreditní karty. Vedoucí by se měli snažit alespoň trochu dodržovat charakter zvířete, které představují. To znamená, že gepard by měl hodně rychle běhat, chameleon by se měl spíše schovávat a medvěd může lozit po stromech. Vyhrává samozřejmě hráč, který má na kontu nejvyšší částku.

Variace:
Hru je možno zkomplikovat zavedením licencí. Aby lovci mohli lovit, musí si koupit loveckou licenci. Ta je na 10-30 minut. V území se pak pohybuje strážce rezervace a pokud chytne lovce, který nemá licenci a má u sebe nějaké zvíře, tak mu zvíře zabaví a případně mu ještě udělí pokutu.
Dalším obohacujícím prvkem jsou vozíky. Lovci si mohou kupovat různé vozíky apod., díky kterým uvezou více zvířat.
Pro bojovně naladěné hráče můžeme zavést i možnost boje mezi hráči. Lovci si mohou kupovat zbraně a poté okrádat ostatní. Vyhrává lovec, který má lepší zbraň. Strážce rezervace zasahuje proti zlodějům (zabavuje zbraně, dává pokuty).
Pokud nemáme k dispozici dostatek vedoucích, tak lze hráče rozdělit na dvě části - jedna část budou zvířata, druhá lovci. Hru pak vyhodnocujeme zvlášť v obou kategoriích. V kategorii zvířat vítězí zvíře, které bylo nejméně-krát uloveno.

Poznámky:
Členitý terén je celkem důležitý. Zajišťuje, že hra není pouze honičkou a dodává jí loveckou atmosféru.
Nikdy jsem pořádně nepochopila, proč se tato hra jmenuje Safari. Ale je to tradiční název.
Komentáře
KlokánekKlokánek: Hra vypadá super, musíme někdy vyzkoušet. Pro větší autenticitu a zpestření se mi zdá skvělý nápad ten s charaktery zvířat - například hroch může být "trochu silnější" vedoucí, kterého ale můžou chytit jen zezadu - neměl by je vidět (hroch je hrozně agresivní zvíře), had - plazí se po zemi v podrostu, nevýrazné oblečení - může hráče uštknout a ti musí koupit sérum (nevím kdo by tohle chtěl dělat, já teda ne, ale někdo určitě:)), Pikaču (protože milujeme Pokémony) - musí být zasažen Pokébalem koupeným u překupníka, vlci - běhají dva spolu, ale jen jeden má u sebe papírky, klokan - místo běhání skáče. Nevím jak moc je to reálné, jen nápady:).
tomhrky@gmail.com: To znám, to je jako legální a černý trh.