www.hranostaj.cz
Památky
78%10 hodnocení
Potřeby: prostěradla, provaz na uchycení prostěradel, klubalky, obrázky, modelína, napínáčky, tvrdé desky pro umělce, aby mohl kreslit
Počet hráčů: od 5
Věk hráčů: Mladší dětiStarší dětiDospívající a dospělí
Délka hry: Do 111 minut
Náročnost přípravy: Středně dlouhá
Prostředí: Na venDo terénu
Charakter hry: PohybováNa inteligenci / paměťNa postřeh / šikovnostZážitková / inscenační
Přenos uměleckých děl přes poslíčky k umělci
Autor nebo zdroj: Vymyslel Jaromír Cipín a doladil s Josefem Koupalem
Družina (tábor) se rozdělí na dvě skupiny. Jednu tvoří 2 malíři a sochař.
Ostatní jsou poslíčci. V lese najdeme místo, které ohraničíme například prostěradly, aby malíři a sochař neviděl ven a obráceně. Záleží na počtu umělců. Umělce posadíme dovnitř kruhu z prostěradel. Po lese rozmístíme jednoduché obrázky a několik soch z plastelíny. Poslíčci vyrazí do lesa. Když najdou obrázek, tak se snaží si ho vrýt do hlavy. Nesmí si ho obkreslit, vyfotit atd. Když si poslíček myslí, že má obraz v hlavě, běží k prostěradlu a přes zeď popisuje malíři obraz. Ten ho podle vyprávění a popisu kreslí. To samé dělá sochař. Hodnotí se věrohodnost kopie. Vše je na čas.
My to hráli na 6 družin. Takže v kruhu bylo 18 umělců a kolem běhalo přes 70 dětí. Byla to jedna z nejlepších her léta. Člověk pozná, jak málo se umí vyjádřit a naopak jak šikovné jsou ruce umělce.
Náročnost určíme složitostí obrázků, soch a vzdáleností obrázkem a umělcem.
Komentáře
vodníkvodník: Pěkná hra, díky.