Podloudníci
67%2 hodnocení
Potřeby: kanystr s vodou, obálky s instrukcemi
Počet hráčů: od 10 do 20
Věk hráčů: Starší dětiDospívající a dospělí
Délka hry: Delší
Náročnost přípravy: Středně dlouhá
Prostředí: Na venDo terénu
Charakter hry: PohybováTáborový den / hra na pozadí
Pašování rybiček.
Autor nebo zdroj: CAHA, Milan; ČINČERA, Jan; NEUMAN, Jan. Hry do kapsy VII. Praha: Portál, 2004.
Hraje několik fyzicky stejně zdatných skupin. U mladších hráčů je v každé bandě i jeden z organizátorů hry. Vedoucí určí pro každou bandu šéfa a jednoho záškodníka, kterého nenápadně (nejlépe den předem) informuje o hře a o jeho speciální roli.
Vedoucí předá obálky s instrukcemi šéfům band. Ti shromáždí své skupiny, prostudují společně instrukce, dohodnou se na postupu a vyrazí. Mají co nejrychleji dopravit zásilku rybiček (kanystr s vodou) na určené místo. Při cestě dodržují pravidla popsaná v instrukcích. Šéf bandy se snaží odhalit záškodníka a zlikvidovat ho určeným způsobem. Záškodník se snaží zpomalovat postup skupiny a nebýt odhalen. Podle místních podmínek zvolíme trasu a úkoly během cesty (vyměnit vodu v kanystru, natrhat určitý druh ,,potravy", projít nepozorovaně určitým úsekem, překonat překážku,...)
Příklad instrukcí:
Obálka: Důvěrná zpráva pro šéfa bandy. Otevřít ihned!
Text zprávy: Na místě XX přistálo letadlo s dodávkou přísně chráněných tropických ryb v kanystrech. U naší základny se objevil překupník, který má o tuto dodávku zájem. Musíte si ovšem pospíšit. O zásilce ví i konkurenční gangy - překupník koupí ryby pouze od toho, kdo mu ryby dopraví dřív. Takže shromážděte svou bandu a co nejrychleji se vydejte na cestu.
Varování 1: Policie hlídá mosty přes řeku - žádný nesmíte použít.
Varování 2: Snažte se být co nejméně nápadní. Vyhněte se střetům a jakýmkoli fyzickým potyčkám s konkurenčními bandami.
Varování 3: Ve své skupině máte záškodníka z konkurenční bandy, který brzdí váš postup. Zlikvidovat ho může pouze šéf bandy tak, že na něj zamíří prstem a řekne ,,bum". Může zastřelit tolik podezřelých, kolik uzná za vhodné. ,,Mrtvý" hráč pak neovlivňuje další průběh hry, nemluví, neprozradí , zda byl opravdu záškodníkem, a odejde na základnu. Členy vašeho gangu jsou: A, B, C, D a E.
Reflexe hry:
K diskusi: Jsou zvířata pašovaná i ve skutečnosti? Jaké to bylo rozhodnout se označit někoho jako záškodníka? jak probíhala spolupráce ve skupině?