www.hranostaj.cz
SMS
77%10 hodnocení
Počet hráčů: od 12 do 14
Věk hráčů: Starší dětiDospívající a dospělí
Délka hry: Do 111 minut
Náročnost přípravy: Středně dlouhá
Prostředí: Na venDo terénuNa hřiště
Charakter hry: PohybováSlovníSportovníChodička / strategickáNa inteligenci / paměť
Sanažte se co nejrychleji doručit SMS zprávu za největší počet bodů!!!!!!
Příprava:
Připravte si kartičky se znaky, které jsou uvedeny níže. Pro 12 hráčů budete potřebovat 6x2 karet, pro 14 7x2. Každou kartu tedy vyrobíte dvakrát. Příklad jedné karty: _(mezera) A 1 Q ˇ 8 S C -podobným způsobem náhodne rozdělte všechny znaky na 6,7 karet a ke každé kartě přidělejte jinou barvou jeětě totožnou.

Před hrou:
Hráče rozdělte do dvou stejně početných skupin a každé skupině dejte karty jedné barvy. Hráči si je mezi sebou rozdělí, během hry si nesmí kartu s nikým měnit.
Na zem nebo na stojan dejte každé skupině velký papír a fixu. Stojany (papíry) položte vedle sebe a odkrokujte vzdálenost cca 20-40 metrů, tam udělejte startovní čáru.
Hráči si vymyslí SMS zprávu, která bude dlouhá přesně 160 znaků, mezery se počítají, diakritika ne. Snaží se v ní použít písmena a znaky za co nejvíc bodů. Když mají obě skupiny přichystanou zprávu, hra se odstartuje.

Průběh hry:
Po startu začnou hráči běhat za startovní čáry k papíru a přepisovat tam SMSku, ale s tím omezením, že každý může psát pouze ty písmena která má na své kartě. Běhají v tom pořadí, v jakém jsou písmena ve zprávě za sebou, když má písmeno ˇháček, čárku, kroužek, běží nejdříve diakritika a až potom samotné písmeno. Když první skupina dosáhne 80 znaků, hra se pozastaví a obě skupiny udělaj čáru za znakem který teď napsali. Od této chvíle jsou všechny znaky za poloviční hodnotu. Když skončí jedna skupina dříve než druhá, stopuje se časový rozdíl a odečítá se 1 bod za každé 3 sekundy ztráty. Při chybě (napsání špatného znaku) není možné chybu opravit, škrtá se celé slovo i s mezerou za ním. Když je ve zprávě více stejných písmen za sebou, hráči se musejí mezi nimi vracet na startovní čáru. To samé pltí když má hráč na své kartě víc jiných znamů, které jsou ve zprávě za sebou.
Na trati můžou být vždy jen dva hráči, tzn. jeden z každého týmu.

Určení vítěze:
Sečtete body za písmena (od čáry pouze za polovinu) a případně odečtete časovou ztrátu. Vyhraje družstvo s větším počtem bodů :-)

ZNAK HODNOTA ZNAK HODNTA ZNAK HODNOTA ZNAK HODNOTA
A 2 K 2 U 2 ? 4
B 4 L 2 V 2 - 4
C 4 M 2 W 10 ( 4
D 2 N 2 X 10 ) 4
E 2 O 2 Y 4 ˇ 4
F 6 P 2 Z 4 ´ 4
G 8 Q 10 _ 4 ° 4
H 4 R 4 . 4 : 4
I 2 S 2 , 4 + 4
J 2 T 4 ! 4 = 4

ZNAK HODNOTA
1 4
2 4
3 4
4 4
5 4
6 4
7 4
8 4
9 4
0 4

-tyto hodnoty bodů platí do doby, než první tým dosáhne 80 znaků, potom se bodová hodnota snižuje na polovinu
Komentáře
Petr K.: originální popis hry viz Zlatý fond her III. Včetně doporučeného rozdělení znaků.
Lily1414: Prostě vybereš nějaké znaky a napíšeš je na papírek (formát cca5x10) za sebe, např. APF/!ˇ16+ nebo BQG\´27-
Hlavně to rozděl tak, aby každé z děti mělo stejně znaků +/-1, ti, kteří mají častější písmena jich můžou mít míň, aby se tak neulítali. Hodně zábavy :-)
monca: ahoj jen se chci zeptat na styl te kartičky co mají děti u sebe:-) moc nechápu jak jí napsat :/ nemohu poprosit o pár příkladu :) děkuji :-)
Lily1414: Promiňte mi tu špatně zobrazenou tabulku, ale doufém že to z toho nějak pochopíte :-) , vždy patří ke znaku ta bodová hodnota za ním.