www.hranostaj.cz
Zrádce vlajky
81%9 hodnocení
Potřeby: papírky na kratičky, vlajku, provaz nebo toaletak na vyznaceni zakladny.
Počet hráčů: od 8 do 40
Věk hráčů: Mladší dětiStarší dětiDospívající a dospělí
Délka hry: Neurčitelná
Náročnost přípravy: Snadná
Prostředí: Na venDo terénuNa hřištěDo tmy
Charakter hry: PohybováHoničkaNa inteligenci / paměť
Kombinace netradiční infiltrační verze hry Maršál a špión a kradení vlajky.
Na opačných koncích hracího pole vyznačí oba rovnocené týmy například toaleťákem, provazem nebo kruhovou čárou na zemi svou základnu, kde zapíchnou svou vlajku, odtud také hráči vybíhají aby ukradli vlajku soupeřů a doprovali ji vítězně do své základny vedle vlajky vlastní. Dění u každé základny hlídá jeden vedoucí.

Každý hráč v týmu dostane kartičku se svou hodností, podle toho, jak si týmy hodnosti rozdělí. Rozložení hodností je samozřejmě před týmem protivníků utajované. Počet různých hodností se může různit podle počtu hráčů.
Orientačně řekněme, že máme tým o 10 lidech. Pak v týmu budou 4 hráči s hodností 1, 3 s hodností 2, 2 s hodností 3 a 1 s hodností 4. Čím silnější hodnost tím méně hráčů, nejvyšší hodnost (maršál/císař/náčelník/král) má jen jeden.

Hodnosti se uplatní při střety s nepřáteli. Vždy když se v hracím poli střetnou dva nepřátelští hráči (případně jeden chytí druhého), ukážou si své karty, hráč s vyšší hodností vyhrává a ten s nižší se musí jít léčit případně i předat silnějšímu vlajku, kterou nese.
Aby se hráč mohl vyléčit, musí se vrátit na základnu a čekat na spoluhráče s vyšší hodností, který je sem přijde dotykem vyléčit, pak hráči stačí udělat deset dřepů a může znovu do hry. Vedoucí u základny musí hlídat aby hráči, čekající na vyléčení nebránili soupeřům ukrást vlajku.

Jistě jste si všimli, že prozatím chyběla zmínka o roli špióna, nejnžší hodnosti, která jakkoli jinak kýmkoli porazitelná může jako jediná vyřadit hodnost nejvyšší. V této verzi je však špiónem zrádce z vlastních řad. Před hrou se každý tým dohodne, koho, z nepřátelského týmu si vybere za svého špióna. Tento špión svou jinak přidělenou roli jen hraje, ve skutečnosti se snaží být různě tajně nápomocen nepřátelskému týmu a ve vhodný moment vyřadit nejvyšší hodnost zrazovaného týmu, avšak né ukvapeně, protože se tím jednou pro vždy vyzradí a musí už otevřeně přeběhnout k nepřátelskému týmu a hrát roli klasického špióna. Špión, je také jediný, kdo dokáže vylecit nejvyšší hodnost znepřáteleného týmu.

Hra končí ve chvíli, kdy některý z týmů bude mít na své základně obě vlajky.
Alternativní pravidla
Vojtek: Místo těch 10 dřepů po chycení se může použít skautský zákon, aby se ho naučil aspoň
někdo, ale jinak fajn :)
V pevnosti je jeden vedoucí, který těm chyceným dá vždycky otázku na skautský zákon doufám, že to zabere a už si ho konečně zapamatují :)))
Komentáře
Filip Duškouc: Ahoj! Hru jsem úplně nepochopil. Jakým způsobem se volí zrádce, aby to druhý tým nepoznal, ale věděl o tom zvolený zrádce? Jak hra pokračuje, když je skrytý špión odhalen? Co znamená, že se zamění na "klasického špióna"? Skrytý špión může celou dobu zabíjet maršála svého domnělého týmu a uzdravovat maršála svého skutečného týmu? Filip
salám: Určitě nezklame je výborná(asi jako moje jméno)
Paprika: Po přečtení mě tato hra zaujala :D Tohle musíme letos vyzkoušet na táboře :D Snad to nezklame :)