Evoluce
67%2 hodnocení
Potřeby: Papírky = životy, papírky = žrádlo
Počet hráčů: od 15 do 60
Věk hráčů: Starší děti
Délka hry: Do 111 minut
Náročnost přípravy: Snadná
Prostředí: Na venDo terénu
Charakter hry: PohybováHoničkaBojovkaTáborový den / hra na pozadí
Najdi všechna bonusová žrádla a sežer co nejvíce zvířat!
Autor nebo zdroj: Tábor Mladecko
Rozdělíme děti do - nejméně - tří skupin (nejlepší počet je 4, ale je možné hrát tuto hru i s pěti skupinami). V každé skupině by mělo být nejméně pět dětí a nejvíce dvanáct nebo třináct.
Každá skupina bude nějaké zvíře > 1.tým = medvědi, 2.tým = vlci, 3.tým = lišky (4.tým = jezevci, 5.tým = komáři). Pak se "dětem" vysvětlí, koho honí (jí) a kdo honí (jí) je. Evoluce probíhá takto: medvědi >(jí) vlky > lišky > jezevci > komáři > medvědi. Takto je to pořád dokola.
Každý druh zvěře má své stanoviště, kde je jejich domeček a kde se nesmí chytat.
Do lesa umístíme tolik vedoucích, kolik je týmů. Tito vedoucí jsou žrádlo. Každý tým má za úkol toto žrádlo najít. Vedoucí vydávají papírky, znamenající žrádlo (nejlépe, když je na papírku napsané - žrádlo). Každý vedoucí má jiný druh žrádla - jinou barvu. Týmy musejí najít všechny žrádla, pokud najdou všechny dostanou za každé žrádlo dva body, pokud nenajdou všechny, tak jen jeden bod.
Alespoň dva vedoucí by se měli schovat na hůře dostupná místa, třeba na strom nebo do trnitého houští. Potom je hra zábavnější.
Hráči mají za úkol hledat žrádla, utíkat před těmi, kdo je "jí" a honit další zvíře v potravním řetězci. Takže třeba jezevci utíkají před liškami a honí komáry.
Pokud hráč někoho chytí - sežere - on mu musí dát vše co u sebe má, takže život a popřípadě žrádlo.
Vyhrává družstvo, které má všechny žrádla (nebo nejvíce žrádel) a nejvíce životů dalších lidí.
Hra končí, když nějaký tým najde všechny žrádla. Pokud se hra vleče déle než hodinu, ukončete ji - ztrácí zábavnost a všichni se začínají nudit a být naštvaní, že žrádlo nejde najít.