www.hranostaj.cz
Obrana proti černé magii.
88%4 hodnocení
Potřeby: Hůlka
Počet hráčů: od 2 do 20
Věk hráčů: Mladší dětiStarší dětiDospívající a dospělí
Délka hry: Neurčitelná
Náročnost přípravy: Bez přípravy
Prostředí: Nezávislé na prostředíDo místnosti
Charakter hry: PohybováChodička / strategickáNa postřeh / šikovnost
Princip kámen nůžky papír, postřeh, příběh i taktika.
Autor nebo zdroj: Čip
Jedná se o klasický kouzelnický souboj v rámci předmětu Obrana proti černé magii z Harryho Pottera.
Začíná se tak, že se oba hráči postaví proti sobě čelem, pozdraví se hůlkami, otočí se, na tři kroky v rytmu za společného počítání se rozejdou a na čtvrtou dobu se otáčí zpět k sobě čarujíce kouzlo. Průběh si můžete prohlédnout na videu.

https://www.youtube.com/watch?v=y8swi-kVs8I&t=30s

Dohromady existuje pět kouzel. Každé jedno kouzlo poráží jedno jiné kouzlo. Viz obrázek v příloze.

https://drive.google.com/file/d/0B7x5-HlvArlNcUVIUC1UQ3pCWjQ/view

Mnemotechnické pomůcky na zapamatování kouzel.

Auqa Erupto - Vykouzlí proud vody (prýštící z rukou), čímž uhasí oheň rozpoutaný kouzlem Fiendfire.
Fiendfire - Rozprostře oheň (proto to rozpřažení) a obklíčí hada (Serpensortia)
Serpensortia - Vykouzlí hada co leze po zemi (proto ta ruka dole) a jakmile se přiblíží drak, uštkne ho (Drakonifors)
Drakonifors - Vykouzlí draka co vzletí (proto ta ruka nahoře) a jakmile zmizí voda (repelentus) může zaútočit.
Repellentus - Kouzlo odpuzující vodu. (Ruka obtočená za zády. Omlouvám se, ale tady mi došly nápady na pomůcku na zapamatování. Zkuste si vytvořit vlastní.) V našem případě ničí kouzlo Auqa Erupto a kruh se uzavírá.

Jakmile se potká dvojice kouzel, které na sebe nereagují, je nutno vyvolat další, jež bude účinné na nynější soupeřovo kouzlo. Pokud oba hráči vyvolali správná kouzla, pokračují dál v kouzlení na nové právě vyvolané kouzlo, dokud neřekne jeden z hráčů kouzlo výrazně dříve než soupeř (tj. ještě před tím než stačí ten druhý cokoli říct ) nebo dokud někdo nevyvolá špatné kouzlo.

Na konci souboje prohravší kouzelník musí na znamení pokory pokleknout. Výherci připadá bod. Je například možné hrát na tři výherní body a uspořádat turnaj v kouzelnických soubojích. Na zápas by měl ideálně dohlížet jeden nebo dva prefekti/učitelé. Sledují zda má každý hůlku (bez té prosím nehrajte, ztrácí to kouzlo). Stačí klacek - cokoli. Pamatují si kouzla každého hráče, aby mohli přisoudit bod atd. Osvědčila se nám i kamera.