www.hranostaj.cz
Šašek a král - vylepšená verze
86%6 hodnocení
Potřeby: míč, hřiště, něco na rozlišení tymů
Počet hráčů: od 10 do 40
Věk hráčů: Mladší dětiStarší dětiDospívající a dospělí
Délka hry: Do 34 minut
Náročnost přípravy: Bez přípravy
Prostředí: Na venNa hřiště
Charakter hry: PohybováSportovníNa postřeh / šikovnost
Stejné prvky jako Šašek a král, ovšem doladěné po zkušenosti z hraní. Nenáročná hra, pro všechny kategorie. Nulová příprava. Úspěch zaručen.
Autor nebo zdroj: Martin, inspirováno ze hry Šašek a král.
Pravidla
Pro tuto hru se středověkým námětem potřebujeme alespoň dva týmy (království) po pěti lidech, nějaký míč a vyznačené hřiště. Království bojují proti sobě a snaží se vybít protivníkova krále.
Hra se v jistých směrech podobá vybíjené, ale její kouzlo je mnohem větší.

V každém týmu se vyskytují tyto role:
Král – Má omezený počet životů, když je vybit, končí hra.
Šašek – Pokud je zasažen, nic se neděje, proto může bez rizika bránit ostatní svým tělem. On sám však míč nesmí brát do rukou či ho chytat.
Poddaní – Řadový členové v neomezeném množství, kteří se nesmí pohybovat s míčem, jinak mají dovoleno vše. Když je vybit poddaný, odchází ze hřiště a musí udělat 5 angličáků (popřípadě kliků, dřepů atd.), poté se smí opět vrátit do hry.
Rytíř – Jako jediný ze hry se může s míčem pohybovat. Jeho pohyb je omezený na tři kroky, poté musí přihrát nebo bít. Má však slabinu v podobě jeho milé (viz. Popis postavy Rytířova milá)
Rytířova milá – Má podobnou funkci jako poddaní, ovšem s tím rozdílem, že když jí někdo vybije, tak jde ze hry i rytíř. Rytíř udělá 10 angličáků (popřípadě kliků, dřepů atd.) a může se opět vrátit do hry. Milá musí čekat minutu a poté se opět může vrátit do hry. Když je vybit pouze rytíř, jde mimo hřiště a musí udělat příslušný počet cviků a může se vrátit. Milá zůstává ve hře a jeho vybitý se jí nijak netýká.

Důležitým pravidlem je to, že před každým hodem si musí hráči v týmu minimálně 2x přihrát (nabít si). Pokud hráč nemá nabito, nemůže nikoho vybít.
Týmy by měli být pro lepší přehlednost odlišeni (rozlišováky, trička, šátky), přičemž král odlišený není a každý si musí zapamatovat svého. (žádný problém)

Průběh hry
Po rozlosování týmů se veřejně určí králové. Ostatní funkce si týmy volí sami a postavy jsou odhaleny až v průběhu hry. Následuje rozehrávka a poté se každý z týmů snaží vybít protivníkova krále. Hra končí v okamžiku, kdy jeden z králů ztratí poslední život.

Nám se osvědčilo hrát hru se třemi životy a po každém vybití krále má tým možnost přeházet postavy v týmu, aby si každý zahrál jinou roli a protivník okamžitě nevěděl, kdo je kdo.


Přeji mnoho zábavy při hraní této hry.