www.hranostaj.cz
Svojsík beat History
100%1 hodnocení
Potřeby: Vytisknuté podklady ke hře, vlajky/trofeje
Počet hráčů: od 8 do 45
Věk hráčů: Mladší dětiStarší dětiDospívající a dospělí
Délka hry: Do 111 minut
Náročnost přípravy: Snadná
Prostředí: Na venDo terénu
Charakter hry: HoničkaBojovkaChodička / strategickáNa inteligenci / paměťHra pro učení či vzdělávání
Hra inspirovaná hrou Tanky, kde hráč se silnější kartou přebijí slabšího. V této verzi se budeme přebíjet skautskou historii (nebo historií jakou vymyslíte)
Autor nebo zdroj: Jerry31
Hráče rozdělíme do dvou stejně silných týmů, každý z těchto týmů má svého správce, který se aktivně nezapojuje do hry.

Cílem hry je získat soupeřovu vlajku. Týmy umístí své vlajky na protilehlé území, kde bude zároveň jejich domeček pro oživování. Uprostřed území je vyznačený kruh: Exil, kde je soupis letopočtů a událostí. Je třeba nachystat minimálně jednu sérii karet pro tým. Jakmile se dočerpá první balíček, začínají hráči čerpat události z nového balíčku, přičemž si vybírají pouze Svojsíka a další karty jsou rozdány náhodně.

Hráči se na herním území mohou volně pohybovat a hledat soupeřovu vlajku. Ale pouze nejslabší karta ve hře, může vlajku nést (Svojsík).
Hráči se vybíjejí plácnutím. Poté odhalí svoje karty událostí a pokud má hráč novější událost vyhrává střet. Vtip je v tom, že na kartách nejsou uvedeny letopočty a tak často vyhrává ten, kdo zná historii.
Pokud se hráči shodnou na vítězi, poražený hráč ztrácí podepsaný rožek svojí karty a musí se vrátit na svoji základnu, kde mu Správce podepíše další roh. Při ztrátě 3 rožků je hráč dočasně vyřazen ze hry. Vítěz získá od poraženého rožek a pokud odevzdá svému Správci 3 rožky získá novou kartu (oživení) pro svůj tým.

Pokud se hráči neshodnou na tom kdo vyhrál, může jeden z nich vyzvat druhého hráče na cestu do Exilu. Během cesty se nějak nezdržují a jdou nejkratší cestou k Exilu. Tam podle soupisu rozsoudí, kdo z nich měl pravdu. V každém případě, hráč který se mýlil ztrácí celou kartičku a je dočasně vyřazen ze hry. Za celou soupeřovu kartičku může vítěz získat pro svůj tým jedno oživení (novou kartu hráče) bez ohledu na to, kolik má utržených rohů.

Nejslabší karta ve hře je v našem případě karta Svojsíka. Svojsík přebíjí nejnovější kartu a zároveň je to jediná osoba, která může nést vlajku. Proto je potřeba si tohoto hráče střežit. Každý tým má vždy jednoho Svojsíka a když padne dostane náhradní kartu Svojsíka. Pokud padne potřetí, tým prohrává (záleží na vás kolik dáte oživení).

Pro zpestření jsme do ve hře měli i Komunisty, což byli označení hráči, kteří vybíjeli všechny hráče a brali jim rožky z karet. Cíleně šli po velkých skupinách a udržovali hráče v chodu. Je lepší když je hrají starší hráči, kteří lépe odhadnou, kdy je potřeba hru více rozběhnout.

Je dobré dát hru alespoň na dvě kola a na závěr postavit týmy do řady naproti sobě. Správce řekne událost hráčům co jsou jako první a hráči mají 5vteřin se zkusit trefit co nejrychleji a co nejpřesněji letopočtu události. Vyhrává hráč co je blíže nebo při shodě ten rychlejší. Jak se projedou všechny události získá tým s nejvíce správnými odpověďmi další bod za výhru.