www.hranostaj.cz
Reálné městečko palermo
0%0 hodnocení
Potřeby: Lístečky, cokoli, co je po ruce
Počet hráčů: od 4 do 20
Věk hráčů: Dospívající a dospělí
Délka hry: Delší
Náročnost přípravy: Bez přípravy
Prostředí: Nezávislé na prostředí
Charakter hry: Chodička / strategickáMorální / sociálníZážitková / inscenačníTáborový den / hra na pozadí
Městečko palermo na pozadí, pro starší hráče nebo vedoucí
Autor nebo zdroj: Moje hlava
Hra vychází ze hry Městečko Palermo ale hraje se celý tábor v jeho okolí. Hra je pro starší hráče a vedoucí, jednak proto že je intenzivní a temná, druhak proto že vyžaduje fér a rozumné hraní a pravidla nejsou striktní ale jde spíš o domluvu hráčů. 1 den ve hře představuje jeden den ve skutečnosti. Hru můžete urychlit, pokuď budete hrát dva dny herní v jednom reálném, jeden dopoledne, druhý odpoledne. Porady pak budete dělat v poledne a večer.

Každý z hráčů si na začátku vylosuje svoji roli. Poté všichni zavřou oči a počítají společně do deseti. Banditi oči otevřou a prohlédnou si s kým jsou v týmu.

Role:

Banditi


Vraždění: Banditi mají za úkol zabít co nejvíce obyvatel. Banditi se vždy daný den domluví koho zavraždí. Samotné vraždění se provádí prostě. Bandita přijde za svou obětí s vražednou zbraní a oznámí jí, že je zabita tou zbraní. Oběť nikam neutíká a bandita jí se zbraní nehoní, není třeba oběť chytit a podobně. Zabíjení se řeší civilizovaným způsobem. Zabitá oběť odchází k hlavní nástěnce kde vyvěsí oznámení o nalezení svého těla, napíše kde se našlo, kdy a v jakém bylo stavu. Na tomhle všem se musí domluvit s banditou, bandita si ale nesmí klást nerealistické nároky. Místo kde bylo tělo nalezeno bývá zpravidla to, kde bandita obyvatele zabil, leda by si bandita s obětí domluvil, že pak její tělo přenesl, pak ale musí doopravdy daného člověka nějak přenést na dané místo. Doba nalezení těla je přibližně stejná s dobou vraždy. Stav těla vrah s obětí dohodnou podle toho, jakým způsobem bandita oběť zabil. Pokud ji probodnul nožem nebo mečem, pak je nalezená mrtvola probodnutá a bandita s obětí se dohodnou, jestli u těla byla nalezena i zbraň nebo ji bandita odnesl. Pokuď bandita oběť zastřelil, pak oběť napíše, že mrtvola byla nalezena s kulkou v hlavě. Bandita vždy musí mít danou zbraň kterou se rozhodl oběť zabít u sebe. Logicky se může jednat i o herní zbraně, herní pistole, herní meče které se v tomto případě považují za skutečené, bandita ale může zabíjet i nůžkami, motorovou pilou nebo kamenem který je poblíž. Oběť by měla vyjít banditovým požadavkům vstříc, je to o společné domluvě a ochotě hrát, pokuď však bandita přijde s nesmyslným požadavkem jakože oběť zabil papírovým kapesníčkem nebo že drobná dívka zabila holýma rukama dvoumetrového chlápka, je to nesmysl a bandita tím hru kazí, nekladou se meze absurdním, netradičním a vtipným způsobům vraždy ale nerealistickým. Bandita může svou oběť i otrávit. Trávení se dělá tak, že bandita okoření jídlo oběti silným dochucovadlem, chilli, sojovkou, solí atd, když poté oběť jídlo ochutná, bandita jí tajně oznámí, že byla otrávena. Banditi se navíc můžou domluvit že budou hrát jako sérioví vrazi, v tom případě si určí nějaký klíč, třeba že zabíjí vždy v určitou hodinu, že zabijí takové a takové hráče, že zabíjejí tím a tím způsobem nebo že po sobě zanechávají vzkaz. Logicky je vhodné oběť zabít někde, kde to nikdo neuvidí.

Příklad: Banditi se domluví že zabíjí občana. Jeden z banditů jde s občanem na dřevo a tam mu oznámí že ho zabil motorovkou. Občan se odebere k nástěnce a napíše tam že jeho tělo bylo nalezeno tam a tam, v tolik a tolik hodin rozřezané pilou. Tohle ale nebyla chytrá vražda protože každý viděl, že šel bandita s občanem s motorovkou na dřevo, takže je bandita podezřelý.

Další pravidla:

Bandité smí jeden den zabít pouze jednoho občana.

Bandité vítězí když jich je stejně jako ostatních.

Banditi nemusí zabíjet všichni najednou, pouze se ten den domluví, koho zabijou ale zabít oběť může bandita sám.

Banditů je čtvrtina ze všech.

Katány

Katány se může zeptat oběti, kdo ji zabil. Banditi většinou nezabíjí najednou ale jeden, proto se Katány dozvídá o banditech postupně. Katány se nesmí nechat poznat, jinak ho bandité zabijou. Katány proto nechodí a neříká všem, jsem katány, zeptal jsem se oběti a zabil ji bandita x. Spíš potřebuje vydržet nejdéle, postupně odhalit všechny bandity a potom tajně prozradit jejich identitu těm, o kom si myslí, že nejsou banditi.

Občan

Občané každý večer uspořádají poradu a snaží se odhalit bandity. Přes den jeden druhého sledují, večer na sebe napráší co viděli. Následně dochází k obviněním a otázkám a hlasování, koho občané popraví. Kdokoli se může zdržet hlasování Nejdříve občané hlasují koho obviní, ten kdo získá nejvíce hlasů je obviněn. Poté občané hlasují, jestli obviněného občana popraví, pokuď je nadpoloviční většina pro. Popravený neukazuje svou kartičku s rolí, ukáže jí jen v případě, že je poslední bandita. Pokuď popraví všechny bandity, vyhráli. Občané smí jeden den popravit pouze jednoho občana.

Zloděj

Další postavou je zloděj. Na začátku hry se určí předmět, který má zloděj za úkol ukrást a schová se na přísně střežené veřejné místo. Zloděj má za úkol ho ukrást. Když ho ukradne, na večerní poradě se určí nový předmět a nové místo. Na večerní poradě se také hlasuje, kdo je zloděj. Pokud byl zloděj odhalen, vrátí kradené věci a předá svou roli tajně někomu jinému a je z něj občan. Alternativně zloděj nemá za úkol ukrást společnou věc ale každý ukáže jednu svojí osobní. Zloděj krade osobní věci a pak je vrací v noci na předem určené místo.

Duchové

Duchové se stanou z těch, co byli zabiti. Roli jsem pro ně ale nevymyslel.