www.hranostaj.cz
Lávka
75%6 hodnocení
Potřeby: kláda, lávka, kameny, prostě cokoliv co můžete dát do roviny a dá se na tom celkem stabilně stát
Počet hráčů: od 10
Věk hráčů: Mladší dětiStarší dětiDospívající a dospělí
Délka hry: Neurčitelná
Náročnost přípravy: Snadná
Prostředí: Na venDo terénu
Charakter hry: PohybováPro zasmáníNa inteligenci / paměťSeznamovací
Třídění se podle pravidla na úzké lávce
Autor nebo zdroj: Seminář Klub-net
Jak:
Účastníci stojí na kládě, trámu, nebo něčem na čem mohou sami stabilně stát. Jeden vedoucí, který vede hru, zadá pravidlo, podle kterého se mají bez mluvení na této lávce, aniž by z ní slezli, seřadit.

Příklad:
Vedoucí zadá jako pravidlo délku vlasů, udá začátek, odkud se mají seřadit podle délky vlasů od nejkratších po nejdelší, aniž by přitom promluvili.

Může se to zdát jednoduché, ale obejít druhého člověka na úzké lávce, třeba ještě nad potokem, neni nic lehkého.

Pokud se vám zdá seřazení podle délky vlasů moc jednoduché, je celkem jedno jestli zadáte datum narození, velikost nohy, nebo cokoliv jiného.
Alternativní pravidla
karel: my jsme dětem nechaly vyslosovat čísla,a jejich hodnotusi zdělí až když vylezou na lávku/kládu/prkno a tam mohou mluvit a seřadot se dle čislovek jimi vylosovaných
Jules a Jim: Hodnotící lávka
Cíle: Konfrontovat účastníky s tím, jaké to je, když jsou někým hodnoceni, nebo když někoho musí hodnotit. Je možné využít i princip sebehodnocení.
Úprava: Nechte účastníky mluvit. Začněte jednoduchým klíčem k seřazení (např. velikost), pokračujte nějakým méně konfliktním hodnocením (např. nejukecanější doleva, nejméně ukecaní doprava), vyvrcholit vše může nějakým ostřejším hodnocením (např. kdo má největší/menší sexappeal, kdo je dobrý/špatný člověk, hezký/ošklivý apod.)
Pokud se účastníci musí seřadit (nemohou stát na lávce vedle sebe), vede to ke konfrontaci a hodnocení se navzájem. Pokud dáte účastníkům svobodu stoupnout si i mimo lávku (tzn. mohou být klidně všichni jen na jedné straně), vede to k otevřenému sebehodnocení.

POZOR! tato forma aktivity je psychologicky velmi citlivá, může dojít k ostré konfrontaci mezi účastníky (hodnotí se navzájem, odsoudí někoho apod) ale i směrem k lektorovi (vzbouří se). Proto doporučuji využívat pouze zkušenými lektor/vedoucími. PO AKTIVITĚ JE NEZBYTNÁ REFLEXE

Podněty k reflexi Pro jednotlivé fáze hry: Jak jste se cítili, když vás ostatní hodnotili? Jak vám bylo, když jste museli hodnotit ostatní?
Jak to udělat, aby se člověk v takové chvíli necítil blbě?
(odmítnout hodnocení druhých)
PampeliškaPampeliška: My jsme to hráli pod názvem 'Mravenci na kládě'...:-D
susi: da se to udelat zajimavejsim kdyz deckam zakazete mluvit.. pak je to parada B-)
Komentáře
CopánekCopánek: Skřítek:
proč plavky??
peta: tohle je ideální hra pro seznámení dětí na táboře - hrajeme to podle abecedního pořádku jmen dětí jako úplně první hru - děti se tak v rámci jednoho týmu vlastně představí aniž by docházelo k "zábavnému" ,ahoj, jsem peta, je mi 18 a nevim co vic rict'.
Skřítek: Pozor,radši si vemte plavky:iq::megafon::jojo::pc::slunicko: