www.hranostaj.cz
Šmoulí grafický gamebook
89%3 hodnocení
Počet hráčů: od 2
Věk hráčů: Mladší dětiStarší dětiDospívající a dospělí
Délka hry: Neurčitelná
Náročnost přípravy: Bez přípravy
Prostředí: Nezávislé na prostředíDo místnostiNa ven
Charakter hry: SlovníNa inteligenci / paměť
Šmoulí putování ve stylu gamebooku
Nejdříve si stáhněte a vytiskněte herní plán, který je v příloze.

Hráči se rozdělí do týmů, kde každý tým má svého vypravěče. Vypravěč si sedne dál od týmu tak, aby nebyl na doslech. Po startu hry vyšle každý tým jednoho hráče ke svému vypravěči. Vypravěč čte příběh o cestě, kterou musí hráč projít. Vždy dojde na nějaké rozcestí, kde vypravěč dá hráči několik možností, napříkal: "Můžeš jít vlevo nebo vpravo, kudy se vydáš?" Pokud si hráč vybere správnou možnost, pokračuje dál. Pokud vybere špatnou, končí a jde zpět ke svému týmu, kde všem řekne, kudy šel a kde skončil. Po té vyšlou dalšího hráče a ten se pokusí najít správnou cestu. Každý hráč vždy začíná od začátku příběhu. V tomto případě uplně vlevo papíru v obdélníku s jednoduchou čarou.

Celá cesta má tři větve. Jedna je přímá k cíli (v tomto případě najít Šmoulopestřec nachový), ale k tomu, aby se tam hráč dostal, musí najít jisté atributy. Pokud je nemá, dostane se do místa, kde je šipka přerušená prázdným čtvercem. Pokud nemá správný atribut, nemůže pokračovat dál a musí najít nejdřív jinou cestu, kde najde atributy. Např.: "Nemáš světlo a spadl jsi ve tmě do propasti. Najdi světlo, abys mohl jít tudy." Pokud najde světlo, vypravěč propojí šipku přes prázdný čtverec, čímž už je tato cesta průchozí.

Kdo první dojde do cíle, vyhrál. Dá se také vyhodnotit, kdo měl nejmíň pokusů. U mladších dětí je dobré, aby si u týmu zapisovali, kudy šly.
Komentáře
pavelD: Hráli jsme to, 2 týmy po 4, kluci 7-10 let. Nedokázali si to předávat. Dal bych jim příště papír ať si kreslí mapu a tu předají svému týmu. Taky problém nastal, když došel pro kouzelnou mízu nebo svítící kámen. Vracet se na začátek bez mapy je pro malého kluka zmatek. Pokud by si nekreslili mapu ;-) nebo vrátil se k týmu a poslal dalšího hráče s tím že už získal kámen/mízu.
SatriSatri: Děkuji za odezvu. U dětí samozřejmě je dobré si to psát. Na táboře oblíbená hra, ale hrajeme v týmu od 7-15 let a tam už si to dokáží trochu korigovat.