www.hranostaj.cz
Dobývání hradu věže s Fionou
70%10 hodnocení
Počet hráčů: od 4
Věk hráčů: Mladší dětiStarší dětiDospívající a dospělí
Délka hry: Neurčitelná
Náročnost přípravy: Středně dlouhá
Prostředí: Na venDo terénu
Charakter hry: Bojovka
Znáte Shreka? Pokud připravujete celoroční či celotáborovou hru podle pohádek, nebo tak, pak určitě zkuste!!!
Autor nebo zdroj: Já, jak jinak:-D
Rádce si nejdříve vybere nějakou vícepatrovou budovu, posed, kazatelnu... jakožto věž, kde je zakletá princezna Fiona. Poté rádkyně, skautka, nebo kterákoli jiná dívka zůstane ve věži a čeká. Pod kazatelnou čekají rádcové, roveři, či vedení, jakžto zlá saň.
Hráči zatím zůstávají v táboře, nebo jiném výchozím bodě. Všichni však získají tuto legendu.

LEGENDA:
"Ve vysoké věži již několik let spí princezna Fiona. Nebude to však jednoduché, věž hlídá velký drak. Vaším úkolem je ji probudit a dostat ji k mému hradu (hangár, tee-pee..) a přitom nebýt sežráni drakem. Jen za této podmínky vám bude vrácena bažina (tábor).
S pozdravem král Farquad 1."


No a úkol je jasný. Hráči se rozběhnou k věži, musí se probojovat s drakem (popřípadě je po několika hodinách roveři pustí :-) ) a vysvobodit princeznu. Avšak princezna se musí probudit (jak asi...), a toto bývá velkým problémem, zvlášť pro vlčata ale i pro skauty... Jakmile je probuzena, nechá se odnést až ke králi... Je jen na družstvu, jak se s tímto popasuje..:-)

Nakonec můžete ještě předat hráčům listinu o navrácení bažiny.

Tuto hru jsme hráli na jarním táboře, kde jsme hráli celotáborovou hru Z pohádky do pohádky a Shrek měl samozřejmě největší úspěch. Doporučuji všem!!!
Alternativní pravidla
JohnyMule: Pokud budete mít málo lidí coby saň lze hru hrát třeba jen s jedním, či dvěma akčníma vedoucíma.

Saň má na sobě fáborky, coby životy a má jich hafo víc než rytíři. Rytíř má život (navázaný fáborek) vždy jen jeden. Komu je strhnut fáborek ztrácí život a v případě rytíře se musí jít nechat oléčit. Léčebna je nějaké vzdálenější místo kde jsou fáborky na navázání. Pokud nemá saň fáborky umírá a hráči mají cestu volnou. To ale ještě neznamená, že se nemůže mezi nimi strhnout krvavý boj o princeznu. Vyhrává rytíř, který jako první zachrání princeznu