www.hranostaj.cz
Matematická loterie
100%1 hodnocení
Potřeby: Ceny ve formě sladkostí, drobností do školy apod., čísla, očíslované krabice, něco z čeho se může losovat (hlonouk, pytlík...)
Počet hráčů: od 2 do 10
Věk hráčů: Starší dětiDospívající a dospělí
Délka hry: Neurčitelná
Náročnost přípravy: Snadná
Prostředí: Do místnostiK ohni či posezení
Charakter hry: Pro zasmáníNa inteligenci / paměť
Kdo má nárok na odměnu?
Autor nebo zdroj: Voskovčina kreativní část mozku
Na úvod je nutno dodat, že hráči by měli znát násobilku a druhé mocniny, čili 7.- 8. třída ZŠ (a výš)

PŘÍPRAVA
Nachystejte si nějaké výhry, může to být od lízátek přes bonbóny až po tužky a pravítka. ty dejte do přibližně stejně velkých krabic/ček. Pak nachystejte čísla - ale pozor! Čísla mohou být pouze násobky čísel 2, 3, 4, 5 a 7. Nevybírejte také všechna, ale taková, která jsou buď druhou mocninou nějakého čísla nebo násobky dvou čísel z nabídky (ale ať to není 2x4 a 4x2). Zkuste se vyvarovat číslu 4 (jako čísle odměny).

HRA
Na začátku hry si každý hráč vylosuje jedno z čísel 2, 3, 4, 5 a 7 (podle počtu hráčů zvolte množství čísel). Poté začněte losovat. Po vylosování čísla mohou nastat dvě situace:
1. Padne číslo, které vyhovuje jednomu z hráčů (třeba 25). V takovém případě je cena jeho a losuje se dál.

2. Padne číslo které vyhovuje více (zpravidla dvěma) hráčům. Jestliže je číslo mocninou a zároveň i násobkem jiného čísla ( což je dle mé inteligentní části mozku možné pouze u čísla 16), tak si odměnu bere hráč, jehož mocnina to je. Jestliže to však mocnina není, cenu získává hráč, který má v součtu činitelů vyšší číslo
Příklad: Vylosuje se číslo 12 to se hodí číslům 2, 3 a 4. Cenu získává číslo dvě, protože součet činitelů dává 8 (2x6 =2+6 = 8), zatímco číslům 3 a 4 se součet rovná 7 (3x4 = 3+4 =7)

Hra končí, jakmile dojdou odměny