www.hranostaj.cz
Robinson a pirátský poklad - Gamebook
100%1 hodnocení
Počet hráčů: od 2
Věk hráčů: Mladší dětiStarší dětiDospívající a dospělí
Délka hry: Neurčitelná
Náročnost přípravy: Bez přípravy
Prostředí: Nezávislé na prostředíDo místnostiNa venDo terénu
Charakter hry: Na inteligenci / paměť
Hledání pokladu na ostrově, kde ztroskotal Robinson Crusoe ve stylu gamebooku
Nejprve stáhněte herní plán, přečtěte pravidla a pak zkuste nanečisto s někým, kdo bude třeba dělat v jiném týmu vypravěče.

Hráči se rozdělí do týmů, kde každý tým má svého vypravěče. Vypravěč si sedne dál od týmu tak, aby nebyl na doslech. Po startu hry vyšle každý tým jednoho hráče ke svému vypravěči. Vypravěč čte příběh o cestě, kterou musí hráč projít. Vždy dojde na nějaké rozcestí, kde vypravěč dá hráči nekolik možností, napříkal: "Můžeš jít vlevo nebo vpravo, kudy se vydáš?" Pokud si hráč vybere správnou možnost, pokračuje dál. Pokud vybere špatnou, končí a jde zpět ke svému týmu, kde všem řekne, kudy šel a kde skončil. Po té vyšlou dalšího hráče a ten se pokusí najít správnou cestu. Každý hráč vždy začíná od začátku příběhu. V tomto případě uplně vlevo papíru v obdélníku s jednoduchou čarou.

Celá cesta má tři větve. Jedna je přímá k cíli (v tomto případě najít poklad), ale k tomu, aby se tam hráč dostal, musí najít jisté atributy. Pokud je nemá, dostane se do místa, kde je šipka přerušená prázdným čtvercem. Pokud nemá správný atribut, nemůže pokračovat dál a musí najít nejdřív jinou cestu, kde najde atributy. Např.: "Nemáš lano, spadl jsi ze klály. Najdi lano, abys mohl jít tudy." Pokud najde lano, vypravěč propojí šipku přes prázdný čtverec, čímž už je tato cesta průchozí.

Ke stažení je černobílá a barevná verze. Barevná verze ulehčuje orientaci v herním plánu.

Kdo první dojde do cíle, vyhrál. Dá se také vyhodnotit, kdo měl nejmíň pokusů. U mladších dětí je dobré, aby si u týmu zapisovali, kudy šly.