www.hranostaj.cz
Pokladovka s detektorem kovů
0%0 hodnocení
Potřeby: Vytisknutá mapa, nachystané papírky, lana, žetony
Počet hráčů: od 8
Věk hráčů: Mladší dětiStarší děti
Délka hry: Do 111 minut
Náročnost přípravy: Středně dlouhá
Prostředí: Do místnostiNa ven
Charakter hry: PohybováChodička / strategická
Zajímavý způsob jak hrát pokladovku
Před hrou
Před hrou si musíte vytisknout a nastříhat papírky se součástkami a velkou mapu, oblasti kde je poklad a trochu větší aby to nebylo tak jednoduché. Doporučuji mapu vytisknout na A3 a čtvercovou síť nakreslit pomocí tužky a pravítka. (A4 je dostačující, ale síť nesmí být moc hustá, jinak nepůjde vidět samotná mapa.) Ještě musíte schovat poklad, který chcete, aby hráči našli a vědět kde na jaké souřadnici se nachází.

Při hře
V této hře hraje každý hráč sám za sebe. Během hry hráči využívají 4 stanoviště: Získávání energie, získávání součástek pro detektor kovů, dílna a mapa.

Hráči začnou na stanovišti, kde získávají součástky k detektoru kovů. Je to kruh kolem stromu a ke stromu je provazem přivázaný vedoucí. V kruhu jsou 3 druhy papírků – talíř, tyč, mikropočítač (papírky si můžete stáhnout a vytisknout na pravém panelu). Když vedoucí chytne hráče, musí běžet oběhnout strom, který je přiměřeně daleko. Tím se oživí.

Až hráč bude mít získané všechny 3 části detektoru, musí získat energii, díky které detektor postaví a díky které bude chvíli fungovat. Je to stanoviště, kde hráč dělá 5 kliků nebo dřepů, aby získal 1 žeton. Žetony se dají nahradit papírky.

Následně jde hráč co dílny, kde si vyrobí detektor kovů. Tento proces ho stojí 1 energii (žeton). Odevzdá energii a všechny 3 papírky a dostane papírek s detektorem. S tímto detektorem může na mapě odkrývat pouze 1 políčko. Je možno přidat do hry systém vylepšení detektorů. Popisuji to níže v sekci „Vylepšování detektorů“.

Po dílně následuje stanoviště s mapou. Jak jsem na začátku zmiňoval, na mapě by měla být čtvercová síť se souřadnicemi. Hráč přijde na toto stanoviště, odevzdá 1 energii a řekne souřadnici. Vedoucí co je na tomto stanovišti mu řekne, zda se na této souřadnici poklad nachází či naopak. Pokud se zde poklad nenachází, vedoucí by měl na tuto souřadnici udělat křížek, aby ostatní hráči věděli, že už to tu někdo zkoušel. Až nějaký hráč objeví, na jaké souřadnici se poklad nachází, hra končí a všichni jdou pro něj.

Vylepšování detektorů:
Pokud je síť opravdu velká hráči si můžou během hry vylepšovat detektory kovů. Hru to trochu oživí.

Detektory se dají vylepšovat v dílně, kde ho za určitý počet energií vylepší. Úrovně vylepšení jsou rozepsány v následující tabulce. Vylepšení se dá zaznamenat tak, že vedoucí na tomto stanovišti prostě na papírek s detektorem nakreslí křížek/plus podle toho jaké vylepšení hráč má.

ÚroveňZaznačeníCenaZáběr
0.1 energie1x1
1.+2 energie2x2
2.++3 energie2x3

Úrovně se dají pochopitelně navyšovat, podle vašich potřeb.
Alternativní pravidla
Bobr: Když jsme hru hráli, měli jsme strach, že skončí moc brzo a trochu jsme si to chtěli pojistit a zároveň hráče trochu vypéct. Udělali jsme to tak, že detektory v základu neměli sirény a tak hráči třeba prvních 10 minut hráli naprázdno, protože detektory nehlásili, že našli poklad. Po 10 minutách jsme jim oznámili, že výrobce poslal informaci o tom, že detektorům chybí sirény a musí si je sehnat a na detektor přidělat. Takže jsme měli ještě papírky se sirénami a hráči je museli získat v kruhu. V dílně se jim na papírek napsalo: „Siréna“. Tudíž jsme museli mít 2 mapy, protože ta 1. už byla nepoužitelná.