www.hranostaj.cz
Elektrika
58%4 hodnocení
Potřeby: baterka
Počet hráčů: od 20 do 60
Věk hráčů: Mladší dětiStarší dětiDospívající a dospělí
Délka hry: Do 34 minut
Náročnost přípravy: Bez přípravy
Prostředí: Do místnosti
Charakter hry: Na postřeh / šikovnost
předání elekltřiny a rozsvícení baterky
Dvě družstva sedí v řadě naproti sobě, ruce mají za zády a vzájemně se drží. Jejich úkolem je po odstartování přenést proud na konec řady a poslední v řadě musí rozsvítit baterku dřív než soupeř. Proud přenesou tak, že když se k hráči dostane proud, zmáčkne sousedovi ruku, ten svému atd.
Alternativní pravidla
Atsap: Další variantou startovního signálu může být házení kostkou...sudá čísla - proud jede, lichá čísla - proud nejede. Vyžaduje to ale samozřejmě hráče, kteří rozliší sudá a lichá čísla :-)
Martínek: My tuto hru hrajeme ještě poněkud sofistikovanějším způsobem:
Dvě stejněpočetné soupeřící skupiny se posadí vedle sebe na zem (neměla by být studená! vhodné je sedět na matračkách) tak, že každý položí ruce na ramena před sebou sedícího spoluhráče, a vytvoří tak dvě "elektrická vedení". Všichni se dívají dopředu nebo mají v průběhu jednotlivých kol hry oči zavřené, výjma prvního a posledního hráče z obou družstev. Hráči sedící v řadách jako poslední jsou trošku pootočeni a jejich pohledy směřují k zemi, kde vedoucí prstem zřetelně ukáže buď na vidličku, nůž nebo lžíci. Jakmile to učiní vysílají hráči okamžitě jemným, ale znatelným stisknutím ramen/e signál - nůž=stisk pravého rameno, vidlička=levé, lžíce=obě, který putuje až k prvnímu v řadě, který, maje ruku ve stejné vzdálenosti od příborů jako soupeř, se pekelně soustředí a snaží se dříve nežli protihráč uchopit do ruky správný příbor. Rozhodující je za prvé správnost příboru, teprve potom rychlost. Zvedne jej pro kontrolu nad hlavu a vedoucí, který příbor určil, potvrdí vítězství té či oné skupiny, jejíž první hráč nyní zaujme místo posledního, přičemž se celá řada posune dopředu... Vše se opakuje. Mezi jednotlivými koly hry je nutné postarat se o maximální ztišení osazenstva, neboť celá hra je o soustředění. Skupina, jejíž členové jako první "objedou kolečko", tedy se všichni protočí a stanou opět na svých původních místech, slavně vítězí.
Hru je možno dle věku a schopností hráčů ztížit tím, že člen skupiny, která udělá chybu a zvolí nesprávný příbor, se opět vrací na první místo... je to pak trochu na dýl :)
Pro zvláště vypečené hráče doporučuji místo příborů hrát na stejném principu s kýblem vody, v kterém plave mýdlo. Nezřídkakdy však dochází k soubojům o mýdlo, při nichž se kýbl převrhne nebo přinejmenším vycákne slušná dávka vody... :)
Lada: Nejlepší je, když se místo startu hází mincí - na jednu stranu proud jde, na druhou nejde. Pak se nedá podvádět (kdo vyšle proud když nemá dostane trestné body).
Komentáře
Mamud: Hráli jsme to v klubovně, ještě jsem to obměnil, že startovním signálem bylo nějaké slovo, které začínalo na určené písmeno. Vyprávěl se smyšlený příběh a jakmile se narazilo na slovo, mohli startovat. A dobré je to i potmě :-)
Dasa: my to se svetluskama hrajeme ze se nemackaji jenom ruce ae treba se sedi za sebou a mackaji se usi nebo se podrbe na have...:jupi: