www.hranostaj.cz
Spirála smrti
63%5 hodnocení
Počet hráčů: od 8 do 16
Věk hráčů: Mladší dětiStarší dětiDospívající a dospělí
Délka hry: Do 12 minut
Náročnost přípravy: Bez přípravy
Prostředí: Na venDo terénu
Charakter hry: PohybováBojovka
Nízkorozpočtová bojovka, kde jeden tým brání kruh a druhý jej dobývá.
Hráči se rozdělí na dva stejně silné týmy, které si rozlosují úlohy - obránci nebo útočníci.

Spirála smrti je vlastně kruh na zemi, nejlépe z lana, může být i nakreslený křídou nebo vyrytý do země. Velikost kruhu odpovídá počtu hráčů, asi tak 1,5 až 2 metry obvodu na jednoho obránce. Uprostřed je poklad - míček, bota, cokoliv. Tento poklad se útočníci snaží ukořistit - jakmile k němu proniknou, vyhrávají.

Útočníci začínají u startovní mety asi 30 metrů od Spirály. Sem se také chodí nabíjet, když jsou vyřazeni. Obránci stojí okolo kruhu a snaží se ho bránit, dovnitř ale nesmějí. Útočník, který je plácnut obráncem, je vyřazen a musí se jít nabít na start. Obránci můžou být i mimo obvod kruhu, vybíhat a působit tak chaos v řadách nepřátel, pokud je ale mimo obranné postavení na obvodu kruhu více než jeden obránce, je to de facto sebevražda.

Po úspěšnéím dobytí Spirály se role mění a vítězí ten tým, který dovnitř pronikl za kratší čas.

Průnik do Spirály musí být čistý. Platí pravidlo, že všechny sporné případy, ať již typu 'Už jsem tam půlkou palce u nohy byl', tak i případy supermanů, kteří jedním skokem přeletí řady nepřátel a deset centimetrů před dopadem na zem zavadí cípem pláště o ruku obránce, tyto případy se řeší vždy ve prospěch obránců. Tím se hra mění na využívání okamžitých chyb obránců, trestání otevřených míst na obvodu kruhu a na snahu o co největší synchronizaci útočných akcí. Strategie je zde překvapivě důležitá, neboť osamocení útočníci málokdy uspějí. Přesto hra bývá rychlá, jedno kolo trvá většinou méně než pět minut.

Alternativní pravidla
Anež: My jsme to hráli, že poklad musíme donést na své území. Je to pak delší. Jinak je dobrá hra. Moc dobrá :)
wodnice: My tuhle hru známe pod názvem plechovka, kdy je vytyčeno velké území a obránci si plechovku ( ešus, hrníček, botu...) schovají kam chtějí. Obránci se nemohou přiblížit na dva metry od plechovky. K vítězství stačí, když útočník kopne do plechovky. Obránci mají ještě výhodu, že chycení útočníci musí do "vězení" kde čekají až je někdo vystřídá. Podle počtu hráčů se určí minimální počet lidí mimo hru. Pravda že, se méně odvážní drží u hranic, ale tím také zaměstnávají obránce, protože jeden nikdy neví, kdy se rozhodnou vběhnout dovnitř kruhu...
Komentáře
gafinos: To znám :) ještě lepší je dát místo, kam útočníci chodí pro životy pořádně daleko :) a ještě jeden tip pro obránce: útočte hadrákama, míčkama aod... je to pak akčnější :P