www.hranostaj.cz
Dostihy a sázky
67%3 hodnocení
Potřeby: tabule, křída
Počet hráčů: od 24
Věk hráčů: Mladší dětiStarší dětiDospívající a dospělí
Délka hry: Do 111 minut
Náročnost přípravy: Snadná
Prostředí: Na ven
Charakter hry: PohybováPro zasmáníZážitková / inscenační
Závodění s vypisováním sázek a sázením
Hra je ideální pro více družstev (4+) kde je alespoň 5 členů.

Na viditelném místě (veranda srubu, vyvýšené místo) odkud je dobrý rozhled umístíme tabuli. Na ní připravíme tabulku, kde budeme vypisovat kurzy na jednotlivé závodníky a aktuální stav financí jednotlivých družstev.

Hra má několik fází.

1) oznámení druhu dostihu - počet závodníků, žokejů a jak se závodí. (jeden kůň nese žokeje na zádech, dva koně nesou žokeje mezi sebou...)

2)ohlášení koní a žokeje - družstva mají cca minutu, aby si mezi sebou určili kdo představuje koně a kdo žokeje a ti se odebrali na start závodu tak daleko, aby neviděli na tabuli a nemohli se se zbytkem družstva dále domlouvat(někdy je ideální pokud kůň je někdo silný a rychlý a žokej je lehká dívka nebo mladší člen družstva ale není pravidlem)

3)vypsání kurzů na jednotlivé "koně" - jeden vedoucí vzhledem k závodníkům a náročnosti závodu vypisuje na tabuli kurz na jednotlivé koně vždy na výhru a prohru(klasická sázková kancelář). Je potřeba aby vedoucí měli přehled kdo je jak fyzicky zdatný

4) uzavření sázek zbytek družsva vsadí libovolnou sumu (ze začátku má každé družstvo určitý kapitál) na jeden libovolný kurz. Důležité je, aby "koně" nevěděli jaké jsou kurzy a dále se nemohli se zbytkem družstva domlouvat.

5) start závodu závod se odstartuje, cíl je nejlepší volit před tabulí s kurzy, kde je největší počet přihlížejích

6) výherce po doběhnutí se určí vítěz závodu a poražený (musí doběhnout jak kůň, tak žokej) a dle sázek a kurzů se připočítá výherní sázka na účet družsta

Závody je potřeba vymyslet předem. Myslel jsem, že 5 jich bude stačit ale děcka chtěli další a vymýšlet blbosti behem chvilky není uplně ideální. Také není od věci si nejdříve vyzkoušet, zda je vymyšlený běh realizovatelný.

Na poslední závody by měli být kurzy větší a větší. U nás vyhrálo družstvo, kterému se celou hru nedařilo a na poslední dva závody vsadili celou svou hotovost.

Vyhrává družstvo, které má po skončení hry nejvíce peněz. Takže na závodnících ani moc nezáleží. Je sranda pozorovat, jak jasný favorit závodu se plácá kdesi vzadu, zatímco outsider vítězí s velkým náskokem.

Závody
- kůň nese žokeje na zádech
- dva koně nesou žokeje na rukou (oba)
- kůň má zavázané oči a žokej ho naviguje pomocí provázků
- dva koně mají zavázané oči a drží se za ruku, žokej je ovládá pomocí provázku které mají zavázané každý za jednu ruku
...
... při troše fantasie se dá vymyslet spousta věcí
Alternativní pravidla
Žanda: další: např. čtyři se drží za ramena a utíkají v kroužku celou trasu, přespolní běh, lesem, řekou, přes most a zpět, žabáky, kačáky, skoky po jedné noze, skok a následně dřep skok a dřep, atd.... hráli jsme tuto hru na táboře a byla fakt super.
Komentáře
Štěpánka: Tuto hru velmi doporučuju, když jsme ji hráli skvěle jsme se u ní pobavili.