www.hranostaj.cz
Helmův Žleb
77%10 hodnocení
Potřeby: Míčky, různé kartičky a označení
Počet hráčů: od 12 do 40
Věk hráčů: Mladší dětiStarší dětiDospívající a dospělí
Délka hry: Do 111 minut
Náročnost přípravy: Středně dlouhá
Prostředí: Do terénu
Charakter hry: PohybováBojovka
Míčková bojovka s povyšováním postav, sbíráním trofejí a postupným plněním hlavního úkolu
Hru hrají proti sobě dva stejně silné týmy. Já je zde budu označovat 'Skřeti' a 'Lidi', vůbec ale není nutné používat toto proprietární označení, hru si hrejte, v jakém kontextu se vám zachce.

Co budete potřebovat
Bude nutné mít dostatečné množství papírových nebo jiných míčků - na každého hráče tak tři. Potřeba bude i dost lístečků dvou barev, které budou sloužit jako životy. Pro každý tým lístečky jedné barvy. Dále něco, čím označíte úroveň hráče - vhodné jsou cedulky s číslem jedna až pět, fáborky ovázatelné na předloktí nebo něco jiného podobného, co je snadno a dobře vidět a co lze rozlišit. Další potřebou je pět kartiček 'Výbušnina' pro každý tým a tři kartičky 'Vež' pro každý tým. Výbušniny mohou být klidně malé, věže by měly být dobře viditelné a alespoň trochu odolné. A nakonec, vyrobte několik bonusových kartiček s různými výhodami (viz níže), spíše menších, ale odolných. Ty už nejsou nutné, ale hru zpestří.
O průběh hry se musí starat dva nehrající vedoucí.

Herní území
Hru hrajte v méně přehledném terénu, třeba někde v lese či na jeho okraji. Území bude mít obdélníkovitý tvar. Na obou jeho koncích je umístěná základna, kde se provádí povyšování a uzdravování a kterou je nutné dobýt. V základně je jeden vedoucí, který se stará o všechny procesy, které se zde dějí, proto by měl dobře chápat pravidla. Také je zde zásobárna míčků, kde si může kdokoliv doplnit stav munice.
Přibližně ve čtvrtinách herního území jsou rozmístěny věže - na každé straně jsou tři. Pro lidi jsou to věže držící opevnění Helmova žlebu, pro skřety to jsou dobývací věže. Jsou to de facto kartičky připevněné na stromě či jinak ve výši očí.
Uprostřed území jsou volně rozmístěné bonusové kartičky.
Herní území není nijak rozdělené na poloviny a hráči jsou stejně zranitelní na obou všech jeho stranách.

Cíl
Vyhrát. K tomu obě strany musí nejprve zlikvidovat všechny tři věže, které stojí před základnou protivníka. Stačí se k nim dostat a strhnout je (urvat kartičku). Teprve potom je možné zahájit vlastní útok na základnu protivníka. To se děje tak, že hrdinní hráči vnáší do nepřátelské základny výbušniny. Až je tam dopraví všechny (pět kousků), protivník vyletí do povětří a útočník vyhrál. Každý hráč smí přepravovat jedinou výbušninu, může ji předat spoluhráči pouze, pokud oba dva žijí.

Boj
K boji používejte papírové či jiné míčky (šišky nejsou bezpečné, kamení už vůbec ne). Každý hráč má jednu z pěti úrovní, která omezuje maximální počet míčků, které může nosit u sebe. Také omezuje počet životů, které najednou má. Míčky je možné libovolně sbírat ze země, ale počet, který má hráč najednou u sebe, nemsí přesáhnout jeho limit.
Kdo je zasažen protivníkem, odevzdá mu jeden svůj život jako trofej, vzdálí se na dvacet metrů směrem, který mu určí jeho pokořitel a teprve potom se vrací do bitvy. Po dobu předávání života a určování směru ústupu jsou oba dále nezranitelní a měli by to dát najevo (např. zdviženýma rukama). Hráč, který přišel o všechny své životy, se musí vrátit do základny, je degradován o jednu úroveň, musí v základně vytrvat jednu minutu potřebnou k vyléčení jeho zranění, teprve potom je mu obnoven plný počet životů odpovídající jeho nové úrovni a je vyslán zpět do bitvy.

Povyšování
Každý hráč začíná na první úrovni. Životy protivníků (trofeje), které zasáhl, pak může ve své základně vyměnit za povýšení na vyšší úrověň. O tyto trofeje povýšením přichází, 'zaplatí jimi'. Počty trofejí a výhody, které plynou z vyšší úrovně, ukazuje tabulka a přiložený soubor. Hráč, který je připraven o všechny životy, jednu úroveň ztrácí (pokud není na první, níž klesnout nemůže), jeho trofeje mu ale zůstávají (dokud je neutratí za povýšení).
1. úroveň - 1 život, 2 míčky, zdarma
2. úroveň - 2 životy, 3 míčky, 3 trofeje
3. úroveň - 3 životy, 4 míčky, 3 trofeje
4. úroveň - 4 životy, 6 míčků, 5 trofejí
5. úroveň - 5 životů, neomezeně míčků, 8 trofejí
Vyléčení - 1 trofej za obnovený 1 život (až do maxima)
Pro jednotlivé úrovně ještě vymyslete nějaké zajímavé názvy (pěšák, těžkooděnec, jezdec, rytíř, kladný hrdina dle vlastního výběru; řadový střet, skřetí střelec, skřetí velitel, vrrčí jezdec, záporný hrdina dle osobního výběru)
Trofeje se (virtuálně, až ve vlastní základně) získávají i splněním některých pod-úkolů:
Přinesení stržené věže protivníka - 3 trofeje
Úspěšné umístění výbušniny - 3 trofeje
V průběhu hry ze hromadí vlastní životy v protivnických základnách (použité trofeje), takže je dobré domluvit jejich zpětnou výměnu během hry.

Bonusové kartičky
Nachází se zpočátku někde uprostřed herního území a nabízí držiteli nějakou výhodu. Každý hráč najednou může nést jenom jednu, efektů ale může mít, kolik chce. Jejich efekt se uplatňuje pouze v základně a trvá pouze, dokud o něj není hráč přirozeným mechanismem hry připraven. Jsou vždy na jedno použití.
Příklady:
Instantní povýšení - zvedne hráči jeho úroveň o jedna. Otázkou je, zda ji použít hned, povýšit se na druhou úroveň a ušetřit tak tři trofeje, nebo s tím počkat např. na povýšení ze čtvrté na pátou a ušetřit tak osm trofejí.
Zvýšení limitu životů o jeden nebo o dva - tyto životy nepůjde vyléčit a po přestupu na vyšší uroveň už kartička nebude mít efekt.
Neomezený počet míčků - platí do přestupu na jinou úroveň
Ošetření bez degradace - až hráč příště přijde o všechny životy, nepřijde o jednu úroveň.

Přeji příjemnou hru. Zvláště v dešti a v blátě má zajímavou atmosféru...


Alternativní pravidla
Koblížek: A ještě pevnosti byly praporky a vítěžné družstvo muselo soupeřovu vlajku přenést do své pevnosti
Koblížek: Malinbko jsme si to na táboře pozměnili... Museli jsme hru zjednodušit, asi máme nechápavé skauty nebo co :-) Vynechali jsme výbušniny, věže mohli strhávat jen hráči od lvl. 2 výš a pokud někdo stál u věže 60 sekund, věž byla znova obnovena...
Jinak výboorné vylepšující kartičky jsou: Athelas (okamžité vyyléčení), průrazná střela (zraňuje za 2 životy), Mithrilové brnění (zabrání jedné střele) a bomba (pokud trefí věž, je zničena, pokud trefí hráče, má to za 3 a všichni v okruhu několika metrů to mají za jeden. Možno používat jen od lvl. 3) Také hrdina může být najednou na každé straně jen jeden, kdo to kdy viděl, aby se po bojišti potloukali 2 Aragornové či Uglúkové :-D
Komentáře
a: :schizo:
Šimon Let: to je jak DotA nebo lolko :D
Šimon Let: to je jak DotA nebo lolko :D
Šimon Let: to je jak DotA nebo lolko :D
hewenhewen: vypadá to dost dobře, je to dost dlouhý a dost zabijácký!:jedi::neo:
vážka: jee tuhle hru jsme hráli když jsme měli etapovku pán prstenů...bylo to bombový...vžili jsme se do toho natolik že my skřeti jsme měli na obličeji obtisklou ruku,byli jsme zapatlaný bahnem a dělali jsme hrozné,děsivé zvuky,bouchali jsme do čeho šlo.prostě mazec
Jeřabina: To je výborná hra!!! hledala jsem hru pro skupinku fantazáků a tahle menší obdoba bitvy je k tomu naprosto ideální. :-) Vlastně tak trochu na principu totemů, ale mnohem zajímavější =)
Thomas Kiss: BOMBA (akorát ta délka hry) ale jinak je to super!!!!!!!!!!!:amen::10: (skřet ale nebudu):sniper: