www.hranostaj.cz
The Matrix
72%6 hodnocení
Potřeby: klíče z kartonu pro klíčníky, sluneční brýle, označení pro telefonní budku
Počet hráčů: od 30 do 100
Věk hráčů: Starší dětiDospívající a dospělí
Délka hry: Do 111 minut
Náročnost přípravy: Snadná
Prostředí: Na ven
Charakter hry: PohybováHonička
Jedna z nejlepších honiček jakou sem kdy hrál, vřele doporučuji!!!!
Autor nebo zdroj: nevím, hráli sme to na táboře :-)
Na začátek bych uvedl, že by vedoucí měli děckám říct něco o stejnojmenném filmu (teď se mi to nechce vypisovat :-), lépe pak pochopí pointu hry.

Ukol: dostat se ze světa Matrixu do reálného světa.

Na začátku hry dostanou dětska zapečetěný lísteček = život, na kterém je napsáno buď vyvolený nebo nevyvolený (v poměru 50:50). Na to, jestli jsou nebo nejsou vyvolení, se zatím nesmí podívat!!!

1.kolo: cca 15 min. Děcka musí získat telefonní číslo. To dostanou od klíčníků (zpravidla je jich tak 2-7, podle počtu hráčů), kteří jsou označeni velkým klíčem. Dítě k němu přiběhne a dostane kartičku s telefonním číslem. Číslo by mělo být různorodé, určitě ne třeba ve tvaru 777 888 444). Tento úkol se jim snaží zmařit Ochránci Matrixu (několik vedoucích, také podle počtu lidí: cca 15 hráčů na 1 ochránce). Ti na sobě mají sluneční brýle. Potom zde jsou i tajní ochránci (bez brýlí) ale těch je jen pár, rozhodně to s počtem nepřehánějte. Jakmile ochránce někoho chytí, musí mu dítě odevzdat život, jde s ním k Centrálnímu počítači, kde rozpečetí lísteček, a hra pro něj končí.

2.kolo: cca 30 min. Děcka už mají telefoní číslo. Tajní ochránci a klíčníci se nyní stávají telefonními budkami, Ochránci Matrixu stále chytají děcka. Telefonní budka obsahuje jenom jedno číslo (např. 5) a po stálých časových intervalech se toto číslo mění. Je potřeba se domluvit, aby všechny budky neměly stejné číslo. Děcka běhají a snaží se své telefoní číslo vytočit: doběhnou k budce a ta mu škrtne první číslo z telefonního čísla (pokud ho daná budka zrovna má, pokud ne, dítě musí hledat správnou budku), a takhle běhají až mají vytočeno celé telefonní číslo. Pak hráč přiběhne k centrálnímu počítači, rozpečetí svůj život a ukáže se, jestli byl nebo nebyl vyvolený. Pokud je vyvolený, vyhrál, pokud ne, běhal zbytečně :-D

Poznámka: i když dítě nemá život, pořád může běhat a vytáčet telefoní číslo, potom ho může dát jinému, s životem.

Poznámka pro vedoucí: Je to docela náročná hra, měli jsme 40 vyvolených a 40 nevyvolených, po prvním kole zbylo už jen 7 vyvolených :-D, rozmyslete se jestli je necháte vyhrát, nebo jim to nandáte :-D
Alternativní pravidla
Sniper: Právě v tom vidím vtip celé hry, až na konci se ukáže, jestli to bylo nebo nebylo zbytečné, záleží jen na úhlu pohledu
Jinak ještě jsem zapomněl napsat, že když nám vzikla situace že bylo málo vyvolených, vypustili jsme do oběhu "healera" který dával životy.
Dermertis: Necpal bych tam to vyvolený-nevyvolený. Je docela hloupé běhat skoro hodinu zbytečně a akorát to ty nevyvolené otráví.
Komentáře
Domek: Hra naprosto skvělá, vyvolený-nevyvolený bych rozhodně použila... nutí mě to k představě, že bych se asi dorvala smíchy, kdybych strašně dlouho běhala jak cvok a pak zjistila, že jsem nevyvolená. Dobrá hra na srážení sebevědomí :)))
Tom: Podle mě by mohla být i ohraničená plocha kde se mohou pohybovat a "agenti" Matrixu by mohli pouze chodit, ne běhat.
janikas: Souhlasím s Dermestisem, jinak dobrá hra