www.hranostaj.cz
Tábor v ohrožení
58%8 hodnocení
Počet hráčů: od 16
Věk hráčů: Starší dětiDospívající a dospělí
Délka hry: Delší
Náročnost přípravy: Náročná
Prostředí: Do terénuDo tmy
Charakter hry: BojovkaChodička / strategickáZážitková / inscenačníTáborový den / hra na pozadí
Osadníci se rozdělí na 2 skupiny a hrají relativně hodně vylepšenou verzi capture the flag...
Autor nebo zdroj: první nápad měl Handy já to ze stepanem rozpracoval
Děcka jsou rozdělené na dvě vzájemně nepřátelské skupiny. Ty mají každá svou vlastní zástavu - vlajku, chcete-li. (zde nechávám na vás, jestli na výrobu obětujete pár schůzek před táborem alebo nějakou tu víkendovku). A také si zvolí svého kapitána, kterého opravdu poslechnou.

Hned po příjezdu na táborové místo se se všemi osadníky vypravíme na obhlídku území atd. (prostě klasika). Jednoho z kapitánů ale necháme s jedním vedoucím dělat nějakou činnost, např. vyndávat hrnce z auta a podobně. Ten ho navede na nápad, aby jim sebral nějakou důležitou věc (my plánujeme body z celoroční etapovky), a že ji zaveze někam hodně daleko.

Po skončení obchůzky si druhá skupina všimne, že jí chybí ty body a logicky začne podezřívat tu druhou, protože u batohů byl přece jenom velitel té druhé:) Necháme to trochu uležet a večer u zahajovacího táboráku je začneme pomalu zasvěcovat do hry. Důležité je, aby skupiny spaly odděleně a tak daleko od sebe, aby se v noci neslyšely při odchodu z tábora.

Asi tak hodinu před rozbřeskem vzbudíme olupenou skupinu a vyšleme s ní jednoho (lepší jsou ale dva) vedoucí - u nás to budou 17-ti letí roveři. Ti je povedou na celodenní pochod s plnou polní, na jehož konci večer naleznou své body a dopis od druhého kapitána, ve kterém jim oznámí, že přebrali vládu nad táborem, a to v podobě své vlajky na stožáře.

Tato skupina je motivována horšími podmínkami (pochod, studené jídlo atd.) k tomu, aby ještě v noci přepadla tábor a sundala jejich vlajku ze stožáru a tím mohla žít v lepších podmínkách (hry, veget, minimum povinností - jenom nutné)

Při ukořistění vlajky se zapíská na píšťalku která je u stožáru. Zpohodlnělá skupina musí do půl hodiny mít sbaleno a vyrazit na pochod (tam, co ti první), ať je třeba hodina po půlnoci nebo pravé poledne. Poté platí 12-ti hodinový ochranný limit, kdy se strany nesmí měnit!

Jestli to vyzkoušíte napište sem prosím vaše reakce. Dá se také vyhlásit "bláznivý den" ve kterém se strany můžou měnit po dvou hodninách. Hra končí tím že jedna skupina udrží tábor po stanovenou dobu - např. 48 hodin
Komentáře
Šimon Let: Tohle vypadá docela dost dobře a i drsně ale jak přesně se ukořistí vlajka
Vít Voseček: Tak todle vypadá velmi dobře bohužel je asi tak 24 hodin před táborem a já tam musím mít hru menších rozměrů :(((((