www.hranostaj.cz
Conquistadores
0%0 hodnocení
Potřeby: Tisky karet rolí, karet území, šátky pro rozlišení hráčů, kostky nebo losovací žetony.
Počet hráčů: od 9 do 30
Věk hráčů: Starší dětiDospívající a dospělí
Délka hry: Do 111 minut
Náročnost přípravy: Středně dlouhá
Prostředí: Na venDo terénuNa hřiště
Charakter hry: PohybováBojovkaS násilnými prvkyChodička / strategická
Rychlá, rolová bojovka ve snadném terénu. Pro tři týmy.
Autor nebo zdroj: Petr Sedlář, Jitka Svobodová
Toto je multiplayerová a vylepšená verze hry Záchrana plošin. Pro soupeřící 3 týmy.

⛳Cílem hry je uchránit co nejvíce území (vytištěných herních panelů) před obsazením jiným týmem. Díky rolím, ve kterých se hráči střídají, získávají speciální dovednosti, které jim v tom pomáhají. Hra je postavena jako sopeření 3 týmů.

☝️Hra rozvíjí pohybové dovednosti, základní strategii (a její změnu během plnění úkolu), dělbu práce v týmu, funkční komunikaci.

⛳ Hřiště / herní prostor tvoří nejlépe přehledný palouk nebo okraj lesa, ve kterém jsou položeny herní panely vevnitř pomysleného rovnostranného trojúhlenímu, v jehož vrcholech jsou domečky týmů.



Základní pravidla

Hráči se za svůj tým pokoušejí probojovat k jednotlivým herním panelům (územím) a pomocí přiložené fixy snížit pravděpodobnost, že bude obsazen (zabrán) jiným týmem. Herní panel představuje zalaminovaný tisk (viz přílohy) z jedné strany obsahující grafiku mapy, z druhé strany tří tabulek opevnění (o 25 políčkách), označených postupně čísly 1 - 25. Ve spodní části pod tabulkami je tabulka vlivu - deset políček na kterých se zaznačuje ztracený vliv na území (pro jednotlivé vlajkami označené týmy).



Role a schopnosti

Hráči si losují herní role. Ty představují karty, které je potřeba vytisknout (optimálně na těžší papír) a vystříhnout. Rolí je potřeba vytisknout tolik, aby stačily pro všechny hráče v minitýmu a zbyly dvě navíc. Při návratu do domečku (z jakéhokoli důvodu) si hráč mění roli. Pokud je ve výběru stejná karta, jakou nesl doposud, může v roli zůstat, jen jen se jeho schopnosti doplní na maximum. Hráči karty nosí s sebou ve hře a pokud použijí speciální vlastnost role, už ji nemohou použít (zapamatují si). Pokud nemají žádnou použitelnou vlastnost, musí se vrátit do domečku. K výměně karty se lze vrátit i jednou nevyčerpanou dovedností. Ne dříve.

Balíček pro více hráčů se vždy vytváří v pořadí, jak jsou karty na tisku. Tzn, karty se přidávají zleva doprava.

Conquistador - dva pokusy na obsazení, jeden pokus opevnění
Mušketýr - tři útoky, jeden pokus obsazení
Stavitel pevností - tři pokusy opevnění, jedna ženijní operace
Artilerie - dvě ženijní operace, jeden pokus obsazení
Špion - jeden útok, jeden pokus obsazení, jedna ženijní operace
Doktor - dvě uzdravení v poli, jeden pokus opevnění.

Popis schopností:

Pokus obsazení - hráč na volném panelu (není u něj protihráč) určí proti kterému týmu útočí a nahlas vykřikne barvu tohoto týmu. Pak hodí kostkou k25 (zůstává u panelu) a zkontroluje tabulku opevnění týmu, na který útočí. Pokud není číslo zaškrtnuto, znehodnotí určenému týmu jedno pole dominance (ve spodní části) tím, že do něj vepíše číslo, které hodil. Pokud hodí zaškrtnuté pole, ztratil pokus (dovednost) a pokračuje ve hře.

Pokus opevnění - hráč na volném panelu hodí kostkou k25 a pokud mu padne číslo, které na jeho tabulce opevnění není již zaškrtnuto (nebo barevně podkreslené, nezaškrtnutelné číslo), pak jej zaškrtne. Pokud útočník později hodí toto číslo přo pokusu obsazení, má smůlu.

Ženijní operace - dělostřeleckou aktivitou nebo stavbou polních staveb, případně diverzí špiona je území buď prozatimně zabezpečeno nebo naopak připraveno pro další aktivity. Uplatněním schopnosti se karta území (panel) otočí na rubovou stranu (nebo lícovou) - pokud je vidět mapa, nedá se na území vykonat jiná akce, dokud není stejnou schopností znovu otočena.

Útok - hráč může hodit po jiném hráči pěnový míč (hadrák, papírovku). Pokud je kterýkoli hráč zasažen musí do domečku k výměně karty, leda by byl v poli oživen rolí doktor, použitím dovednosti uzdravení v poli.
Mušketýři smí sbírat a přenášet míčky své barvy, ukládat je kdekoli. Špion může používat míč kterékoli barvy ale nesmí jej odnášet do domečku. Zasažený hráč nesmí v poli provádět žádné akce a nesmí blokovat přesun jiných hráčů ani území.

Uzdravení v poli - hráč se dotkne rukou hráče zasaženého míčem a tento může pokračovat v boji, aniž by se vracel do domečku.


Konec hry

Hra končí, pokud uplyne, pokud vyprší čas stanovený na hru nebo ve hře nezbývá žádné území bez dominance. Území pod dominancí je panel, ve kterém mají dva z týmů znehodnocena všechna pole dominance číslem útoku cizí mocnosti. Pokud není panel na konci hry takto získán jedním týmem, dominuje mu tým, který má nejvíc prázdných (neznehodnocených) polí dominance.

Další pravidla

Hráč může na stejném území provést libovolný počet svých dovedností až do jejich vyčerpání.
Je li na území aktuálně nějaký hráč, může se se k němu zařadit další hráči. Při čekání nejsou imunní proti zásahům, provádí li akci, jsou nesmrtelní.


Pro házení k25 jsou potřeba k30 kostky, nebo třeba prográmek na micro:bitu.
Lze také losovat žetony z váčku.
Známá chyba hry je odnášení fixů a kostek ze stanoviště.
Karty jsou nasázeny pro tisk na A3. Grafiky jsou vytvořeny s využitím UI ChatGPT a volně dostupného editoru ikon.