Svět naší hry je postupně odmazáván. Jenom superhrdinové mohou tomuto procesu čelit a zachránit alespoň pár plošinek...
⛳Cílem hry je uchránit co nejvíce plošin (vytištěných herních panelů) před "smazáním" o které se pokouší nepřátelé - instruktoři. Díky rolím, ve kterých se střídají, získávají speciální dovednosti, které jim v tom pomáhají. Hra je postavena jako všichni proti systému a hodí se jako finálovka. Hra obsahuje strategické prvky.
☝️
Hra rozvíjí pohybové dovednosti, základní strategii (a její změnu během plnění úkolu), dělbu práce v týmu, funkční komunikaci
⛳
Hřiště / herní prostor tvoří nejlépe přehledný palouk nebo okraj lesa, ve kterém jsou položeny herní panely na jedné straně a na jednom (vzdálenějším) okraji je umístěn "domeček" hráčů.
Základní pravidla
Hráči se jako jeden tým pokoušejí probojovat k jednotlivým herním panelům (plošinám) a pomocí přiložené fixy snížit pravděpodobnost, že bude vygumován (zabrán) týmem vedoucích. Herní panel představuje zalaminovaný tisk (viz přílohy) z jedné strany obsahující grafiku zdi, z druhé strany tabulku o sto políčkách, označených postupně čísly 1 - 100 (00). Každý hráč, který se k panelu dostane může jedno číslo zaškrtnout (vyjma 95 - 100, které zaškrtnout nelze). Pokud chce škrtat další (a neumožňuje mu to role) musí se vrátit do domečku a "dobít" si tuto možnost.
Protivníci (instruktoři, cca 1 na 10) se snaží hráče likvidovat - vytrháváním šátku při boji nablízko nebo trefením hadrovou (papírovou) koulí. Eliminovaný hráč (pokud mu role neumožňuje zachovat se jinak) musí pro život do domečku. Za eliminaci hráče získává instruktor možnost zaútočit na plošinu - u vybraného herního panelu hází k100 (dvěma desítkovými kostkami) a pokud padne nezaškrtnuté číslo, ve spodní části panelu přeškrtne jedno pole "poničení plošiny" a jedno pole pokusu. Každá plošina snese 4 zaškrtnutí před tím, než je zcela vygumována. Pokud padne zaškrtnuté číslo, nic se neděje, gumáci (eraseři, protivníci) ale přijdou o jeden pokus. Těch je na každý panel 10 a pokud jsou všechny použity, je panel zachráněn.
Počet panelů a agresivita gumáků rozhodují o flow hry. Je možné také "podvádět" ve prospěch hráčů - oznámit že padlo zaškrtnuté číslo a dát jim šanci atd. Základní (doporučená) velikost hry je 1 panel na 3 hráče.
Gumáci mohou kdykoli otočit panel na rub - na ikonu zdi. Na tomto panelu pak nemohou hráči hrát, dokud není otočen zpět - není rozbourána zeď.
Role
Hráči si podle uvážení v týmu (nebo mikrotýmech, pokud hraje nad 10 hráčů) rozdělují role. Ty představují karty, které je potřeba vytisknout (optimálně na těžší papír), vystříhnout a opatřit kancelářskou sponkou, pro zaznačování (postupné odečítání) zbývajících dovedností role. Rolí je potřeba vytisknout tolik, aby stačily pro všechny hráče v minitýmu a zbyly dvě navíc. Při návratu do domečku (z jakéhokoli důvodu) si hráč mění roli. Pokud je ve výběru stejná karta, jakou nesl doposud, může v roli zůstat, jen si vrátí počitadlo schopností na maximum. Hráči karty nosí s sebou ve hře a pokud použijí speciální vlastnost role, posunou sponku na počitadle. Pokud mají 0, nemohou již svou vlastnost použít
- Bomber (2x) vybombi zeď - umožňuje hráči obracet herní panely zpět na lícovou stranu
- Medic (2x) oživ hráče - umožňuje hráči oživit zasaženého spoluhráče (ne sebe), oživením se nedobíjí vlastnosti tak, jako se to děje v domečku
- Blocker (4x) blokuj číslo na plošině - umožňuje hráči škrtnout 3 pole navíc
- Invincible (1x) nezranitelnost - umožňuje hráči ignorovat jednu vlastní eliminaci
- Fireball (3x) hoď ball - umožňuje hráči (výhradně tomuto) hodit kouli po nepříteli - pokud jej zasáhne, tento stojí na místě se zvednutou rukou a nahlas počítá do 10
- Jetpack (2x) vyskákej na vysoké plošiny - (varianta hry) umožňuje hráči překročit vyznačenou čáru, za kterou se nachází několik panelů, které jsou ve zvláštním nebezpečí, protože nepřátelé mohou za čáru libovolně. Nepřátelé mohou házet za čarou jen za eliminace provedené za čárou.
Hra končí, pokud se týmům podaří zachránit smluvený počet panelů (např. polovinu). Likvidaci dobitých panelů je potřeba provádět zvlášť pompézně a oznamovat, kolik plošin ještě zbývá.
Další pravidla
- Může tentýž hráč zasáhnout gumáka dvakrát? Ano. Mezi hody ale musí opravit své počítadlo. Gumák v odpočtu ale nepřičítá čas (musí být zasažen v čase nula).
- Může gumák eliminovat více hráčů za sebou? Ano. Počítá si přitom eliminace pro hody kostkou, které může administrovat kdykoli.
- Může gumák otočit čerstvě vybombenou zeď? Ne, pokud vidí faktický průběh otáčení.