Hráče rozdělíme do skupinek. Je možné vytvořit dvě velké armády, které budou stát proti sobě, nebo několik menších. My jsme hru hráli většinou ve vícero čtyřčlenných skupinách. Jednotlivé armády označíme například barevným fáborkem nebo jinak.
Dle počtu hráčů zvolíme přiměřeně velké území na němž vyznačíme několik kruhů (neměly by být dále než 50 m od sebe). Ty představují jednotlivé kóty, které se snaží jednotlivé armády dobýt a udržet. Pro názornost je dobré je také označit barevným fáborkem. Počet kót musí být menší, než je celkový počet hráčů!
Na každé kótě musí být umístěna jedna vysílačka naladěná na samostatný kanál. Vedoucí hry má dále jednu vysílačku pro komunikaci s kótami.
Armády vypustíme na území. Jejich úkolem je dostat se do kruhu (kóty) a tam čekat na zavolání z vysílačky. Ten, kdo je právě na kótě, má právo zavolat vysílačkou zpět a nahlásit, který tým kótu takto drží. Pokud je kóta prázdná (neobsazená), stačí vejít do kruhu. V případě, že je zde člen jiné armády, je nutné ho porazit v souboji kámen-nůžky-papír. Poražený hráč se musí jít vyléčit na k tomu určené místo, popřípadě můžeme ustanovit vedoucího, který se pohybuje územím a léčí jednotlivé hráče. Vítěz obsazuje kótu.
Vedoucí hry s vysílačkou v pravidelných intervalech obvolává jednotlivé kóty a zapisuje si do tabulky, který tým ji právě ovládá.
Hra končí uplynutím sjednaného časového limitu. Vítězí družstvo, které se nejvícekrát ohlásilo na zavolání vysílačky.
- Hru lze hrát také jako noční (vyzkoušeno)
- Některé kóty můžeme označit jako prestižnější za více bodů
- V případě, že nemáte vysílačky, můžete si hru zahrát tak, že na každé kótě bude vedoucí, který bude v předem dohodnutých intervalech zapisovat, kdo ji právě ovládá.