Tato úprava běžně známé stolní hry ti pomůže otestovat (nejen) skautské znalosti tvých svěřenců.
Pravidla
PŘÍPRAVA
Na několik políček herního plánu nakresli/nalep symboly okruhů otázek a ke každému z okruhů pár otázek/úkolů vymysli. Je lepší jich mít dostatek, než si pak v průběhu hry cucat z prstu nové. Případně lze již vyčerpaný okruh nahradit jiným.
Příklady okruhů a příslušných otázek
PRVNÍ POMOC
Předveď, co bys udělal s člověkem, který je v bezvědomí a dýchá.
Předveď volání RZS.
Jak bys ošetřil popáleninu?
UZLE
Uvaž ambulák, škoťák...
SKAUTING
Ukaž a vysvětli skautské pozdravy.
Kdy, kde a kdo založil světový skauting?
Jaké je heslo skautek?
PŘÍRODA
Přines větvičku smrku.
Které dřevo hoří i mokré?
Podle čeho v lese můžeš přibližně určit světové strany?
NAŠE STŘEDISKO
Kdy bylo založeno?
Vysvětli, proč máme ve znaku modrou želvu.
Jak se jmenuje náš nový střediskový časopis?
OTAZNÍK
Kdy vznikla ČSR?
K čemu slouží člověku játra a kde se v jeho těle nachází?
Hlavní město Norska?
PRŮBĚH
V případě, že je více hráčů než herních míst, rozděl je do týmů.
Každý tým dostane pouze jednu figurku, kterou se bude snažit dostat co nejdříve do domečku. Ale aby se vrátka do domečku odemkla, potřebuje mít tým zodpovězen předem určený počet otázek (např. 3). Když jejich figurka stoupne na jedno z označených políček, má tým možnost zodpovědět otázku z příslušného okruhu. Za každou správně zodpovězenou otázku dostane žeton, papírek nebo něco podobného. Figurka pak obchází herní plán, dokud tým nemá dostatečný počet žetonků a vrátka do domečku otevřená.
Ostatní pravidla jsou totožná s klasickým člověče - šestky, vyhazování...
Potřeby: herní plán (upravené člověče), kostka, figurky, něco k označení počtu zodpovězených otázek (žetonky,...)