Každý z povstalců získá výcvikem schopnost ovládat bojovou jednotku, se kterou se poté postaví Impériu. Strategicko-bojová hra na motivy Hvězdných válek.
Upozornění!!!
Tato hra (spíše 2 hry na sebe navazující) byla odehrána na víkendové akci na motivy Hvězdných válek. Odehrává se ve velmi specifickém prostředí (podzemí), takže, pokud si ji budete chtít zahrát, tak ji budete muset nějak modifikovat (pokud nemáte po ruce nějaké to podzemí).
Dávám jí sem spíš pro inspiraci či jako podnět k přepracování.
První část lze hrát kdekoliv (to je spíše přípravná fáze), druhá část se již odehrávala v podzemí a to konkrétně v podzemních chodbách v pevnosti Josefov (viz příloha - mapa).
Obsah předchozího děje:
Aneb toto se dělo den předtím...
Našel jsi v sobě odvahu připojit se k malé odbojové skupině, která se nechce smířit s totalitní vládou Impéria. Zaujala tě jejich výzva (viz příloha „Poutač“) a v dohodnutý čas jsi přijel na sraz. Nebyl jsi sám, sešlo se vás víc než tucet.
Již vás čekala doktorka Thomsonová v bílém plášti, jedna z povstalců. Nastoupili jste do transportu na základnu a vydali jste se na cestu. Absolvovali jste několik mezipřistání, během kterých jste se dozvěděli, jak se věci mají: Impériu se podařilo sestavit novou, ničivou Hvězdu smrti a povstalci se obávají jejich plánů. Ale naštěstí je uvnitř jejich spojka, díky které by se mohlo podařit hvězdu opět, a tentokrát definitivně, zničit.
Ale Impérium bylo tentokrát o krok napřed... jeden z vás, kdo se přijel připojit k povstalcům, byl ve skutečnosti zrádce a nastrčený špeh – během mezipřistání doktorku zastřelil a s pomocí dalších vojáků, přivolaných výstřelem, transport zajali.
Odvedli vás do Hvězdy (do podzemí), kde vás po dvojicích spoutali a nechali ve tmě. Naštěstí se vaší spojce podařilo předat nám svíčku, tři zápalky a zprávu, kde ji máte hledat. Podařilo se vám všem dostat se ven a také jste část Hvězdy prozkoumali a zaznamenali do mapy.
Dnes se chystáte na výcvik a večer chcete Impériu zasadit rozhodující úder...
První část – Výcvik
Na hrací ploše (po městě/domě/lese/jak je libo) se nachází 7 stanovišť (některá mohou být sdružená u jednoho člověka) a na každém probíhá výcvik na jednu z bojových jednotek.
Hráči mají 1,5 hodiny (podle toho, jak jsou daleko od sebe, pokud budou blízko sebe, stačí i méně) na to, aby navštívili tolik stanovišť, kolik uznají za vhodné (na jedno mohou i vícekrát) a absolvovali „výcvik“. Osoba obsluhující stanoviště si píše, jak kdo byl ve výcviku „zdatný“. Podle toho pak dostanou hráči schopnosti ovládat jednotky (viz níže a viz příloha „Karty“). Ale jeden hráč může mít maximálně čtyři a minimálně dvě jednotky.
Jaká jsou stanoviště a jednotky:
*
Stealth: úkol na prokázání své vůle, udržet co nejdéle rozpažené ruce se zátěží (2 × 1,5 l PETka). Stopuje se čas, ale ideálně by měli současně proti sobě hrát alespoň 3 lidi.
*
Navigační letoun: úkol pro dvojice, křídou je vyznačená na chodníku (nebo provázkem v místnosti) klikatá trasa, kterou musí jeden se zavázanýma očima projít podle navigace druhého – navigace není slovní, ale podle předem dohodnutých signálů.
*
Dispečer: skládání Babylonské věže z kostek – viz hra
Babylonská věž, s tím rozdílem, že nejsou čtyřčlenná družstva, ale pouze dvoučlenná, s tím, že každý má konce provázků v obou rukou. Stopuje se, ze jak dlouho postaví na sebe 4 kostky, případně kolik kostek stojí po 3 minutách.
*
Bojová jednotka: turnaj v KNG v aréně. Klíčový je počet vítězství. Popis boje a výroby KNG najdete ve hře
Pevnosti. Aréna je vyznačený kruh např. lanem, ve kterém jsou vždy dva lidi s KNG bojující proti sobě. Každý má 3 životy, zásah sníží o 1 počet životů. Komu klesne na 0, prohrál. Vždy po zásahu od sebe soupeři odstoupí, ohlásí zbývající počet životů a pak se teprve pokračuje. Nesmí se trefovat do hlavy.
*
Sniper: rukodělná-výrobná hra s letounem – z papíru A4 či menšího složí „letoun“ (vlaštovku či něco jiného dle vlastního uvážení) a musí jej trefit co nejblíže středu kruhu (nakreslené křídou soustředné kruhy na zemi). Člověk může jít znovu do soutěže až s novým letounem.
*
Pyrotechnik: viz hra
Býčí srdce - balonek nafouklý, od toho asi 10 m čára. Člověk si může předem odkrokovat a pak musí jít, kleknout si a bodnout. Kdo se trefí, má bod.
*
Dobyvatel: orientační hra po městě, je několik očíslovaných stanovišť, na kterých jsou otázky (hádanky, nejlépe logické) a možnosti A/B/C. Každý má mapku se zakreslenými stanovišti. Podle odpovědi jsou posláni na další stanoviště (např.: odpověděl jsem A, mám tedy jít na stanoviště č. 5). Hráči mají v mapě spojit stanoviště v tom pořadí, v jakém šli. Jedno ze stanovišť je pošle na start. Spojená stanoviště by měla dát obrázek (pozn. stačí cca 6-7 stanovišť)
Následně se vyhodnotí pořadí hráčů na každé disciplíně a každý dostane schopnost ovládat ty jednotky, jejichž výcvik absolvoval nejúspěšněji – dostane příslušnou kartičku (viz příloha „Karty“).
Druhá část – Boj o Hvězdu
Odehrává se v podzemí (doopravdickém:), v našem případě v chodbách pevnosti Josefov.
Pravidla: Ve Hvězdě se nachází místnost, která je známá jako Srdce Hvězdy. Je tak důležitá, že když tam necháme odpálit nálož, kterou máme, tak to povede postupně ke zkáze celé Hvězdy. Ale má to jeden háček – dveře tam jsou dobře zabezpečené. K tomu, aby se tam člověk dostal, potřebuje všechny kódy, které se nachází na různých
klíčových místech ve Hvězdě.
Klíčové místo je označené čtyřmístným číslem v bílém obdélníku a u něj se nachází kód (na zvláštní kartičce), celé je to v eurofólii.
Když objevíte klíčové místo, můžete jej obsadit (obsazení se děje nalepením barevného štítku) a pak z něj vzít kartonek s kódem. Toto smí udělat pouze jednotka „Dobyvatel“. Když získáte všechny kódy, budete je moci vložit do zámku u Srdce Hvězdy a dostat se tím dovnitř.
Každý z vás má schopnost ovládat určité jednotky (viz kartička). Na kartičce je napsáno, co jednotka umí a také počet osob – tzn. jednotka je tvořena jednou či více osobami, které se nachází v bezprostřední blízkosti (na kartičce je to specifikováno). Pokud se chcete přestavět z jedné jednotky na jinou, musíte se nacházet na základně!
Po podzemí se smíte pohybovat i bez toho, aniž byste zrovna byli nějakou jednotkou (ale nesmíte nic dělat, procházet kolem náloží, někomu radit, přenášet věci...).
Ale není to tak jednoduché – všude hlídají strážci Impéria a budou se vás snažit zabít. Zabít vás mohou zásahem KNG, VLKa, nebo zásahem světelného meče.
Pokud budete trefeni střelou nebo zasaženi mečem, musíte se jít zotavit ke své základně. Základnu bude označovat
zelená svíčka. Budete mít k dispozici jednu pevnou základnu, kterou si všichni na začátku umístíte na jedno místo a nesmí se poté přesouvat, a u ní budou dvě přenosné základny, které smí jednotka dispečera přenášet z místa na místo.
Během přenosu nelze základnu používat. U základny se zotavujete po zasažení střelou a také pouze tam se smíte měnit z jedné jednotky na druhou.
Není vůbec jednoduché orientovat se v mapě a tak tuto schopnost mají jen jednotky Navigátor. Ti ani nesmí ostatním mapu ukazovat, pouze je slovně navigují. Na základnách smí do mapy nahlížet každý.
Je tu ještě jeden háček – chodby mohou být zablokované náloží. Naštěstí ji uvidíte (balonek v chodbě), ale když tam je, nemůžete dále projít. Musíte přivolat pyrotechnika, který ji jako jediný může zlikvidovat (propíchnout, rozdupnout atd.) Pak už je chodba volně průchozí.
Zvláštní jednotkou je Stealth – ten se může pohybovat kromě Srdce Hvězdy naprosto libovolně, ale nesmí nic jiného dělat – bojovat, cokoliv přesouvat, úmyslně někomu překážet či dělat „živý štít“ - je to jen duch, který pozoruje. Může procházet i přes nálože.
Při pokládání kódů a vstupu do Srdce musíte být přítomni úplně všichni.
Následuje výprava do podzemí, hráči si umístí základny, rozdělí se, jak uznají za vhodné, zformují se v jednotky a pohybují se po podzemí. Likvidují nálože, obsazují Klíčové body a berou z nich kartonky s čísly. Všude na ně útočí vojáci Impéria (organizátoři). Pokud je zasažen hráč, jde se oživit ke svítící základně. Voják Impéria má 3 životy, pokud o ně přijde, jde někam za roh a chvíli čeká, pak se jde zas zapojit do hry.
Poté, co hráči získají všechny kartonky se přesunou ke vstupu do Srdce Hvězdy (což by měli během hry objevit), umístí kódy a v Srdci Hvězdy odpálí nálož (my jsme měli "podomácku" vyrobený červený bengálský oheň, viz například
zde, ale méně zkušeným doporučuji raději normální petardu nebo něco jiného relativně neškodného).
Hvězda je zničena, povstalci vítězí.
Další postřehy a nápady:
*během pohybu po podzemí předchozí den byli hráči vystaveni nebezpečí "nakažení ideologií Impéria" (jako inspirace posloužila stolní hra
Stanice paranoia).
Každý měl u sebe několik kartiček modrých kapek, červených kapek a dva zelené štíty. Jeden z hráčů měl ještě u toho zprávu, že je ideologií nakažen (ostatní to nesměli vědět!). Pak, při pohybu v podzemí, když se míjely dvě dvojice v chodbě, tak si museli 2 a 2 lidi (jeden z dvojice s jedním z druhé dvojice) vyměnit jednu kartičku (posílají se současně). Pokud dotyčnému přišla kapka krve a on současně poslal modrou kapku, tak se nakazil a od té chvíle také směl posílat červenou kapku. Pokud současně poslal zelený štít, tak se nákaze ubránil, nenakazil se a o svém protějšku se dozvěděl, že je nakažený a mohl to rozhlásit dál (ale samozřejmě stejným způsobem mohl mluvit i nakažený). Rozhodně se nesměly ukazovat kartičky, které člověk dostal, nebo má u sebe!
Pokračování to pak mělo na závěr, kdy podle počtu zbylých štítů dostali hráči kusy knotu, kterými spojovali vchod do Hvězdy s náloží (protože nešlo odpálit přímo nálož, byla potřeba zápalná šňůra). Ale pokud byl člověk nakažený, tak si ještě vytáhl (u organizátora v Srdci Hvězdy) kartu (jednu měl černou, druhou bílou), pokud si vytáhl černou, tak se u něj ideologie projevila a on svůj knot k ostatním nepřipojil => pokud by jich bylo moc, tak by se Hvězdu odpálit nepodařilo.
Na závěr ještě následovala bitka mezi "hodnými" nenakaženými a nakaženými (vedenými Darth Vaderem).
*předchozí den při útěku z Hvězdy našli spojku a ta je poslal zmapovat kus podzemí - z těch kousků si pak nakreslili mapu, kterou používali při Boji o Hvězdu.