Hráči: Jsou rozděleni do cca pětičlenných skupinek. Hra je vhodná na tábory, protože každá skupinka hraje zvlášť (a vy se vůbec nevyspíte).
Libreto: V okolí se to jen hemží upíry. Je potřeba je zlikvidovat, než bude pozdě. Před hrou je navečer možné zinscenovat motivační scénku s pokousáním jednoho z vedoucích upírem (kečup a umělé zuby vítány). Již během dne může mít někdo stopy kousnutí na krku.
Území: Členitý terén velikosti dle počtu hráčů cca 100x100 m nejlépe s nepříliš hustým lesem.
Pravidla: Skupina dostane baterku posvěcenou knězem a česnek a vyrazí do lesa nahánět upíry. Cílem je najít všechny upíry (organizátory) v co nejkratším čase a všechny vyléčit. Přitom si musí dávat pozor, aby se sami nestali oběťmi. Upíra znehybní svit baterky a vyléčí přiložení česneku. Problém je v nepoměru rukou, které chtějí baterkou manipulovat, počtem uší, které slyší upíry a počtem baterek (1). V nestřeženém okamžiku se ze tmy může vynořit upír a někoho kousnout do krku. Pro toho hráče hra končí a je z hry vyřazen. Za každého vyřezeného hráče získává skupina časové penále (cca +10% času). Vyléčený upír je ze hry venku, jen v případě omezeného počtu organizátorů může předat důkaz o odchycení a poté se zase ztratí do noci. Hra v tom případě končí ulovením určitého počtu.
Pozn.: - baterku lze dovybavit kornoutem z kartónu, který zužuje kužel světla.
- hru lze hrát v obměnách se všemi věkovými kategoriemi, pro vlčata, světlušky a skautky to bude mít spíš charakter zážitkové lekačky, pro RR by se dala zorganizovat varianta s více upírobijeckými skupinami najednou ve větším území a např s povinností transportovat vyléčeného za hranice území.
- je to sice otřepané, ale svíčka ve vydlabaném melounu udělá svoje jako veselý doplněk