Pozvi diváky, sežeň hvězdné obsazení a modli se, aby se ti fantom vyhnul.
Pravidla
Motivace Jako majitelé operních domů se ocitáte v nelehké situaci- musíte připravit kvalitní představení, přesvědčit co nejvíc diváků o svých kvalitách a konečně... postavit se fantomovi, který je ke všem v 'jeho opeře' zvlášť krutý.
Základní pravidla Hráči, rozdělení do stejně početných týmů nakupují karty umělců na třech prodejních místech - u agentů hvězd. Karty umělců náleží 6-ti kategoriím (Tenor, Alt, Bas, Soprán, Dirigent, Hvězda) a jejich cena je smluvní. 'Umělce' lze na místě koupit i prodat. Každý umělec má svou úroveň, na kartě symbolizovanou hvězdičkami (1-6). Bodové ohodnocení každého představení se vypočítá jako součet všech hvězdiček na zavěšených kartách. Představení se organizuje zavěšením kvšech šesti druhů umělců na prádelní šňůru, kolíkama na prádlo. Připravovat lze vždy jen jedno představení, tým však může mít další karty někde uschovány. Představení se odehrávají vždy jednou za 10 minut (je dobré, aby u prádelní šňůry svítil digitální budík). Odehrání představení znamená, že ke šňůře dorazí vedoucí a všichni hráči, aby se spočítaly body. Vedoucí hodí kostkou, a podle čísla které padne spálí jednu z karet - umělce zranill fantom opery a on nemůže v představení učinkovat. (tenor = 1, bas 2= 2 atd) Po sečtení bodů se karty odstraní ze šňůry, ve hře se s nimi dále nehraje.
Hlavním zdroje financí jsou pernamentky. Jsou to jakékoli bílé lístky, kterých je třeba připravit hojné množství. Pernamentky mají u sebe vedoucí, pohybující se herním prostorem mimo stanoviště agentů. Hráči je musí přesvědčit o kvalitě jimi pořádaných operních představení. Vedoucí mohou pokládat všetečné otázky (jestli se tam může s dětmi, jekou operu na jakou operu vzít tchýni, mohou mluvit cizím jazykem atd.) Pokud je hráči přesvědčí, odevzdají jim pernamentky, které mohou v libovolném stanovišti agenta směnit za herní finance.
Poznámky Hra je zamýšlena jako noční. Pak je třeba označit každé stanoviště lampionem, a připravit mu jak svíčky, tak sirky. Hráči by měli herní prostor bezpečně znát. Pravidlo o fantomovi nemusí být předem známé. Místo pro představení je třeba dobře osvětlit (blikačky na kolo), tak aby se týmy mohly 'za světla poradit'.
Potřeby: Karty umělců, prádelní šňůra, kolíčky, kostka, bílé papírky, lampiony, svíčky, baterky, sirky, herní peníze (z dostihů nebo tak)