Šerifova zrada

Oblíbené hry, osobní poznámky a seznamy jsou funkce pro přihlášené uživatele.
Přihlaš se nebo si založ nový účet.

Věk hráčů: Mladší děti, Starší děti, Dospívající a dospělí
Počet hráčů: 20 až moc
Délka: Neurčitelná
Příprava: Středně dlouhá
Zapsáno: 23. 1. 2011 v 11.28
Posbírejte všechny stopy a odhalte, co se chystá!

Pravidla

Příprava:
Úkolem dětí je vyluštit tajenku. Předem si připravíme pro každé družstvo sadu papírků, na kterých jsou napsána slovní spojení například z Divokého západu. Tajenka, kterou chceme zašifrovat musí být dvouslovná. Např.: šerifova zrada. Ke každému slovu z tajenky vymyslíme druhé tak, aby dohromady dělaly nové sousloví. Např.: šerifova hvězda, nečekaná zrada. Tak dostaneme první dvě slovní spojení do hry. K těmto dvěma souslovím vymyslíme několik dalších stylových. (Například sousloví, která jsou napsaná níže.) Tato slovní spojení fungují jako "křoví", pouze ze dvou se sestavuje tajenka. Všechna sousloví seřadíme podle abecedy a poznačíme si, kolikáté v pořadí jsou ty dvě s tajenkou.

Všechny papírky rozstříháme tak, aby bylo na každé části jedno slovo. Pak najdeme v lese vhodné místo, kde papírky připíchneme připínáčky ke stromům (vždy na jeden strom a jeden připínáček pro každé družstvo jeden papírek, aby měly družstva stejné podmínky). Papírky jsou rozlišené barevně - každé družstvo sbírá svou barvu.

Sousloví:
Bledá tvář
Divoký Západ
El Paso
Mučednický kůl
Nečekaná zrada
Ohnivá voda
Old Shatterhand
Prašivý kojot
Proklatě nízko
Rudý bratr
Sedlová brašna
Smith and Wesson
Šerifova hvězda
Tenkrát na Západě
Válečná sekyra
Zlatá horečka
Zloděj koní

Hra:
Družstva přivedeme na místo hry. Každé družstvo si vybere jednoho zapisovače, který zůstane v malém neutrálním území zhruba uprostřed hracího pole (území označíme např. kruhem z lan). Ostatní hráči v družstvech se rozdělí do dvojic- vždy pokud možno velký- malý. Malé nějak viditelně označíme (např. páskou na rukávu). Malí mají za úkol hledat sousloví a přinášet je ke svému zapisovači. Velcí nesmí sbírat sousloví, jejich úkolem je jakýmkoli způsobem chránit malé. Na hracím území totiž ještě pobíhají záškodníci (vedoucí), jejichž úkolem je chytit malé. Když záškodník chytí malého, musí se tento jít oživit (např. oběhnout nějaký strom na obzoru). Záškodník malým ale nezabavuje jejich získané lístečky. Velký je nezranitelný. Funguje jako jakýsi živý štít malého.

Úkolem zapisovače je sestavit ze získaných jednotlivých slov správná sousloví. Když má hotovo, dostane od vedoucích pokyn, aby sousloví seřadil podle abecedy a vybral první část z 13. sousloví a druhou část z 5. sousloví. Tak dostane tajenku - šerifova zrada. Ostatní hráči mu mohou pomáhat, pokud posbírají všechny lístečky. Družstvo, které odhalí tajenku první, vítězí.

Musí se vychytat, jaký je správný počet záškodníků, nebo jej případně ještě upravit během hry, aby nenastal kolaps, kdy na chudáku záškodníkovi visí dva až tři velcí, zatímco malí pobíhají s lístečky sem a tam, nebo je záškodníků tolik, že děti nemají šanci.
Potřeby: Papírky se slovy
Hru přidala: Mary Derringer
Zdroj nebo autor: Hru jsem vymyslela na náš tábor
 


Načítám komentáře...
Vyhledávání hervyhledat hry Přidat hrupřidat hru
 
Hranostaj v mobilu!
Hranostaj.cz nyní jako mobilní aplikace! Get it on iTunes! Get it on Google Play × Neruš!