Hackerský souboj

Počet hráčů1240
Do 34 minutDélka přípravy
Náročnost přípravyStředně dlouhá
Věk hráčůmladší děti
starší děti
dospívající a dospělí

Nemůžeš hodnotit
Tvůj prohlížeč má zakázané ukládání cookies. Abys mohl hodnotit hru, musíš si je povolit.
Pokud jsi cookies nezakazoval, zkus tuto hru znovu vyhledat, popř. znovu kliknout na odkaz, který tě na tuto stránku dovedl.
Hra dostala 30 hodnocení79
%

 
Autor:
Zdroj: http://www.liveonline.cz/?p=aktivita_hackeri
Zapsáno:
Zhléhnuto: 7216 krát (4 denně)
Parametry: Na ven, Do terénu, Pohybová, Honička, Sportovní, Hra pro učení či vzdělávání
Potřeby: kancelářské sponky (hromada); balící papír pro centrálu (5x); popisky stanovišť (papíry s nápisy WINDOWS, ACROBAT, WORD, EXPLORER); karta s časy děr; lístky s napsanými velkými písmeny (každý uživatel má jiné písmeno, pro každého uživatele jsou potřeba 3 lístky s jeho písmenem) - tzv. “klíče”; eurofolie (4x); přenosná lékárnička
Půlhodinová běhačka dvou družstev - uživatelů počítačů, kteří se snaží záplatovat své počítače a hackerů, kteří se snaží zneužívat bezpečnostních děr. Z edice LiveOnLine

Pravidla

Cíle aktivity

- Pochopit princip věčného souboje mezi hackery, kteří se snaží odhalit bezpečnostní díry systémů a aplikací a jejich tvůrců, kteří se je sna­ží včas záplatovat.
- Rozhýbat ztuhlá těla po sedavých aktivitách.

Motivace

Podle nálady účastníků můžete zařadit scénku o útoku hackerů na bezpečnostní díru a pak strukturovaně vysvětlit pravidla.

Popis

Jsou dva týmy - hackeři a uživatelé. Hackeři se snaží zneužít bezpečnostních děr, které se postupně objevují v 3-4 různých programech: Explorer, Acrobat, Windows a Word.

Cílem uživatelů je uchránit své programy před útokem hackerů. Poměr členů týmu Hackeři vs. Uživatelé je zhruba 1:2, rozhodně ve prospěch uživatelů. Pro identifikaci uživatelů mákaždý své jednoznačné písmeno.

Ve hře je jedno centrální stanoviště ("centrála") a pak jedno stanoviště pro každý napadnutelný SW ("program"). Programy od sebe nemusí být příliš vzdálené, důležitá je dobře nastavená vzdálenost mezi centrálou a programem. Na každém stanovišti programu je jeden organizátor, který má před sebou tabulku všech uživatelů označené písmenem, které identifikuje uživatele.

Podle předem daného scénáře, který hráči neznají, se v předem dohodnutý moment objevují bezpečnostní díry v programech (v příloze). Všichni organizátoři mají na papíře napsané přesné časy, ve kterých se jednotlivé díry objevují (musí tedy mít velmi dobře sychronizované časy, například tak, že jeden z organizátorů pravidelně každou minutu zapíská).

Pravidla pro Organizátory:

Jakmile se objeví díra, oznámí to hlavní organizátor a zapíše čas obje­vení díry na seznam děr na centrále. Zároveň organizátor, který zodpovídá za program, ve kterém se objevila díra, udělá na karty všech uživatelů jed­no prázdné kolečko symbolizující nezáplatovanou díru (díry, které se obje­vily na jiných programech, může ignorovat).

Na centrále jsou kromě seznamu všech bezpečnostních děr také dvě kar­tičky („klíč“) pro každého uživatele. Na kartičce je písmeno uživatele. Jednu kartičku navíc (svého písmene) má každý uživatel na začátku hry u sebe.

Hra trvá přesně 30 minut.

Pravidla pro Hackery:

Hacker se nejprve musí zmocnit klíče uživatele, kterého chce napadnout tím, že ho doběhne a dotkne se ho (při vysvětlování pravidel zdůrazníme bezpečnost). Uživatel je povinen vydat mu klíč, pokud ho má. Potom doběhne na místo zvoleného programu, organizátorovi na stanoviš­ti ukáže klíč uživatele. Organizátor vydá tolik „bodů“, kolik nezáplatovaných děr daný uživatel má. Zároveň do tabulky onoho uživatele napíše stejný po­čet „trestných bodů“.

Hacker se po každém útoku musí vrátit na centrálu, kde musí vrátit klíč. Na stanovištích a nejméně 5 metrů kolem centrály je ochranná zóna, kde hackeři nesmí útočit na uživatele.

Pravidla pro Uživatele:

Uživatel vyběhne z centrály ke zvolenému programu, který chce zápla­tovat a snaží se, aby ho po cestě nedoběhl hacker. Pokud ho doběhne hac­ker, musí mu vydat svůj klíč a vrátit se do centrály pro nový (pokud tam už žádný není, čeká, až se nějaký vrátí). Jakmile doběhne se svým klíčem na místo stanoviště, přeškrtne organi­zátor všechny díry, které má daný uživatel nezáplatované - tím je zazápla­toval.

Uživatel se po každém záplatování musí vrátit na centrálu.

Konec hry:

Z hackerů vyhrává ten, kdo má nejvíc bodů.
Z uživatelů vyhrává ten, kdo má nejméně trestných bodů.
Hra má tedy dva vítěze.

Naše zkušenosti:

Pravidla, ač nejsou složitá, vyžadují strukturované a pečlivé vysvětlení, aby bylo zřejmé, že všichni je před aktivitou chápou. Měli jsme poměrně velkou potíž vysvětlit princip klíčů - kdy je nutné je odevzdat, kde vzít nové a podobně. U samotné hry jsme dodatečně zjistili, že pravidlo o ochranné zóně (nejméně 5 metrů) je zcela kritické, jeho nezavedení disbalancuje hru (hackeři prostě čekají u centrály, až se někdo vrátí). Doporučujeme proto zavést ochrannou zónu výrazně větší, aby uživatelé měli možnost přes "blokádu" hackerů do centrály proběhnout.

====================
Hra byla vytvořená v rámci projektu LiveOnLine, který byl podpořen Nadací Vodafone a FSV UK
 

Alternativní pravidla

Nikdo sem zatím nic nenapsal.

Komentáře

: Není ošetřeno, co se stane na konci s nezazáplatovanými děrami v programech. Pokud jsou prostě ignorovány (což mi dle pravidel vychází) pak nevím, proč by se měl uživatel vůbec snažit o záplatování. Dokud bude sedět s klíčem na centrále tak se mu nic nestane.
Řešní bych viděl několik
1)trest na konci - 2x či 3x tolik trestných bodů jako děr na konci hry.
2) trest v průběhu - pokud máte více než x (5?) děr, získáte při každé nové trestné body
3) trest od hackerů - pokud máte více než x (5-8?) děr, může vás hacker napadnout i bez klíče a umaže vám tak jednu díru.
: Zajímavá hra, jen mi trochu není jasné, co se děje v prvních 5 minutách než se objeví první díry??




Tvoje jméno
E-mailová adresa
Typ příspěvku Komentář
Alternativní pravidlo
:) :-) :-( :( %-) :-D :-? :-P :-p B-) 8-) ;-) ;) :grr: :schizo: :srdce: :cert: :idea: :mnam: :wow: :ziv: :cz: :cool: :haha: :iq: :vanoce: :papa: :hudba: :tabacek: :pivko: :alien: :nene: :pirat: :pozor: :megafon: :jojo: :amen: :pc: :slunicko: :hophop: :break: :jupi: :pis: :cosi: :hura: :10: :tralala: :motorovka: :bomba: :kladivko: :kulomet: :box: :rpg: :sniper: :neo: :asmd: :plamenomet: :jedi:
Za grafické smajlíky se automaticky překládají příslušné sekvence, pro urychlení psaní je můžeš psát přímo.
Hodné HTML tagy jsou povoleny, ty škodlivé nebudou mít efekt.
Nový řádek se za <br /> překládá automaticky.
Vyhledávání hervyhledat hry Přidat hrupřidat hru
 
Animato.cz
Hranostaj v mobilu!
Hranostaj.cz nyní jako mobilní aplikace! Get it on iTunes! Get it on Google Play × Neruš!