Tato hra je koncipovaná spíše k vodě, jako je řeka, potok či rybník. K vodě by měl být hladký, bezpřekážkový přístup (pláž, brod,...)
Dejme tomu, že hrajeme u brodu řeky. V určité vzdálenosti od břehu napneme mezi dva kolíky rovnoběžně s řekou ve vzdálenosti cca 10-20m provázek. Od tohoto provázku napneme druhý provázek ve vzdálenosti asi 2 - 3m. Před prvním provázkem (blíže k vodě) umístíme družstvo házečů vody. Za druhým provázkem umístíme chytače.
Družstvo házečů má k dispozici ešus. Chytač má k dispozici dva kýble. Jeden kýbl drží v ruce a druhý má za sebou ve vzdálenosti 5 - 10m.
Uděláme družstva po pěti a více hráčů. V družstvu se určí jeden chytač a ostatní jsou házeči.
Hra spočívá v tom, že v daném limitu je potřeba, aby družstvo nasbíralo co nejvíc vody. Určí se první z házečů, který po odstartování nabere vodu do ešusu a běží k napnutému provázku, který je pro něj hranice. Jakmile doběhne k provázku, hází vodu z ešusu směrem na chytače, který stojí za druhým provázkem. Jeho úkol je zachytit do kýble co nejvíce vody (chytač se nesmí s kýblem naklánět za provázek. Házeč může. Pokud se za provázek nakloní i chytač, musí vylít chycenou vodu a čekat na další várku). Jakmile chytač chytí vodu, odběhne k druhému kýbli si vodu odložit. Házeči se po každém hodu vodou vyměňují.
Po odpískání limitu končí kolo. Pokud má chytač v kýbli vodu, může ji ještě odložit do druhého kýble. Jakmile zachytí vodu po ukončení kola, musí vodu vylít.
Dle prostorových možností je dobré hrát hru s více družstvy najednou. Ideální jsou dvě družstva najednou. Ostatní se dívají a pak se vystřídají.
Nasbíraná voda se ihned po ukončení kola odměří a zapíše se výsledek. Vyhrává družstvo s nejvíce nachytanou vodou.
Alternace - je možné střídat i chytače. Limit pro jedno kolo záleží na počtu hráčů. Ideální je okolo 2-5minut. Pro každé kolo je nutné mít stejný čas, pro spravedlivost výsledků.
Potřeby: Pro jedno družstvo 1 x ešus, 2 x kýbl, odměrku