Útok na pevnost

Hru přidal: vodník
Zdroj nebo autor: PACÁK, Aleš. Hořovická burza nápadů. Praha: Sdružení mladých ochránců přírody ČSOP, 2008. ISBN: 978-80-903969-8-2.
Zapsáno: 7. 3. 2013 v 14.04
Zhléhnuto: 8982 krát (6 denně)
Parametry: Na ven, Do tmy, K ohni či posezení, Pohybová, Bojovka, Na postřeh / šikovnost
Potřeby: svíčky, barevné papírky se jmény, petrolejky, baterky
Pronikni do střežené pevnosti a umísti tam na klíčová místa dynamit.

Pravidla

Legenda:
,,Nepřátelská pevnost je nejzranitelnější v noci. Vaším úkolem bude proniknout do pevnosti a umístit dynamit na klíčová místa. Pevnost je však dobře střežena. Naše průzkumné jednotky nebyly příliš úspěšné, a proto nemáme přesné pozice klíčových míst. Dobývání nebude vůbec jednoduché."

Vlastní hra:
Po setmění se odeberou všechny družiny mimo tábor. Každá družina si vytvoří svoji základnu asi 50 -100 metrů za táborem. V každé základně bude svítit petrolejka, kterou bude hlídat vedoucí.

Tábor se zatím stává dobývanou pevností. Všechna světla se v táboře zhasnou a na klíčová místa (jídelna, stožár, umývárna, zdravotní stan,...) se umístí zapálené svíčky a nádobka na lístečky se jmény. Klíčových míst volíme max. 10. Vedoucí a instruktoři (případně část starších dětí) zůstávají v táboře a budou pevnost střežit. Mají baterky, mohou se po táboře libovolně pohybovat a svítit. Na začátku hry obdrží hráči od svého vedoucího předem připravený lísteček se svým jménem. Jejich úkolem je přiblížit se nepozorovaně do pevnosti (tábora), najít některé svíčkou osvětlené klíčové místo a do nádobky dát lísteček se svým jménem, který zrovna nesou. Pokud se jim to podaří, získávají pro svou družinu bod, vrací se na svoji základnu, dostávají nový lísteček a mohou se pokusit proniknout do pevnosti znova. Ovšem aby získali pro svou družinu další bod, musí umístit lísteček na jiné klíčové místo. Pokud jej vhodí do stejné nádobky co někdy předtím, už se jim druhý bod nezapočítává. Do tábora mohou hráči proniknout ze všech stran. Ale jsou tu ještě samozřejmě strážci pevnosti. Pokud na někoho posvítí a správně jej identifikují (řeknou jeho jméno), musí odhalený hráč odevzdat lísteček, který právě nese. Pak se může vrátit na svou základnu a pokusit se o dobytí pevnosti znovu. Hra trvá přibližně půl hodiny, její ukončení závisí dosti na citu. Vítězí družina s největším počtem bodů.

Zkušenosti ze hry:
Hru jsme hráli mnohokrát, vždy však spíše s mladšími dětmi. Strážci pevnosti pokaždé dobře věděli, kde které dítě je a o co se snaží. Opak byl spíše vyjímkou. Proto je moc důležité využívat cit při odhalování hráčů, jinak bychom vychytali většinu. Spíš koukáme na to, kdo je příliš hlučný, kdo už donesl hodně lístečků, která družina má v táborovce náskok,... Čím mladší děti, tím je jistě zapotřebí větší shovívavost.

Dobrým efektem je ,,vězeňský světlomet." Jeden (či více) strážců pohybuje stále rozsvícenou velkou baterkou pravidelně v určitém úseku.

Vydávání lístečků se zjednoduší, pokud je připravena ,,trhačka." Na kartičce je pod sebou napsáno jméno hráče několikrát a lístečky jsou jen částečně nastřiženy (inzeráty). Když hráč přiběhne, najde vedoucí jeho trhačku a jeden mu utrhne. Ve tmě je tak menší ryziko poztrácení či zamíchání lístečků. Může tak být omezen i max. počet lístečků pro jednoho člena družiny. Pro snadnější hodnocení hry a sčítání bodů je vhodné mít lístečky v barvách oddílů.

Zajímavým prvkem napětí, ale to nejen u této hry, je vyhlašování poloviny doby, posledních pěti minut, poslední minuty a tak. Kdopak by se díval na hodinky, takže poslední minuta se může dosti protáhnout a hráči při ní vydají poslední síly.

Hra není vhodná, když je příliš rosy. Všechno se pak může rovnou sušit.
 


Načítám komentáře...
Vyhledávání hervyhledat hry Přidat hrupřidat hru
 
Animato.cz
Hranostaj v mobilu!
Hranostaj.cz nyní jako mobilní aplikace! Get it on iTunes! Get it on Google Play × Neruš!