Svatyně světla

Počet hráčů1040
Do 34 minutDélka přípravy
Náročnost přípravySnadná
Věk hráčůstarší děti
dospívající a dospělí

Nemůžeš hodnotit
Tvůj prohlížeč má zakázané ukládání cookies. Abys mohl hodnotit hru, musíš si je povolit.
Pokud jsi cookies nezakazoval, zkus tuto hru znovu vyhledat, popř. znovu kliknout na odkaz, který tě na tuto stránku dovedl.
Hra dostala 26 hodnocení85
%

Autor:
Zapsáno:
Zhléhnuto: 9611 krát (7 denně)
Parametry: Na ven, Do terénu, Na hřiště, Pohybová, Bojovka, S násilnými prvky
Potřeby: papírové koule (počet hráčů x 2-3), lana pro vyznačení herní plochy
„V pradávném domově elfů se rozmohla Temnota, která pohltila celý les. Už jen poslední svatyně Světla odolává stínům a jen na jejích obráncích závisí, zda zvítězí Světlo nebo Temnota.“

Pravidla

Velmi oblíbená hra našich skautů, která vznikala na loňském táboře vinou nečekaného okna v programu a velmi rychle se stala oddílovou stálicí. Je snadná na přípravu a spolehlivě zabaví klidně na celé dopoledne, zvláště pokud se všichni vžijí do příběhu.

Symbolický rámec:
Před dávnými a dávnými časy chodili po naší krásné zemi sliční Elfové, kteří svým umem a moudrostí dělali tento svět krásným. A protože si libovali ve Světle, ovládli umění výroby jasně zářivých drahokamů, které plnili tím nejčistším slunečním světlem, aby se i v noci mohli na svět dívat s radostí.
Jenže to se nelíbilo Stínům, zahořklým, zlým sluhům Temnoty, kteří toužili jen po tom uvrhnout celý svět do věčné tmy, ve které by mohli vše krásné a hodnotné zničit a rozbít. Vyhlásili proto elfům válku a jednu po druhé ničili svatyně s drahokamy, až zůstala jen poslední, nejstarší svatyně v hloubi lesa.
Zda přežije, nebo bude zničena, závisí jen a jen na tom, kdo získá převahu – zda Elfové nebo Stíny.

Herní území:
Velikost lze upravit dle počtu hráčů a jejich schopností. Nejlepším terénem je dle zkušeností louka, hra je ale zajímavá (a náročnější) i v členitějším terénu. Hra je odzkoušená v nejvyšším počtu 30 hráčů, věřím ale, že při dobrém nastavení území bude hratelná bez zmatků i ve větším počtu.
LES: čtverec o straně cca 15 – 20 metrů – území Stínů – v něm je roztroušena polovina z drahokamů (papírových koulí) ve hře
SVATYNĚ: kruh o průměru 4 – 5 metrů uprostřed lesa – území Elfů – uprostřed něj je oltář s druhou polovinou drahokamů (lavor s papírovými koulemi)

Průběh hry:
Hráče rozdělíme do dvou skupin: polovina tvoří Elfy bránící Svatyni a druhá Stíny, kteří se ji snaží dobýt. Každá strana se smí volně pohybovat jen ve svém území.
Elfové mají k dispozici drahokamy (lavor s papírovými koulemi), které slouží dvěma účelům:
1. Jako střely, kterými lze (pouze!) zevnitř Svatyně zasáhnout Stíny venku. Vystřelený drahokam pohasne a nelze jej použít jako ochranu ani jej znovu vystřelit, dokud není znovu nabit na oltáři ve Svatyni.
2. Jako ochrana, díky které se mohou pohybovat v Lese, aby sbírali drahokamy zde ležící.

Elfové se tedy snaží posbírat všechny diamanty ve hře, aby zachránili Svatyni, nebo alespoň zasáhnout Stíny v Lese – pokud se jim to podaří, dojde k přeměně - Stín se přesouvá do Svatyně, kde si dřepne, napočítá do 15 a stává se Elfem. (Naši kluci místo dřepění předváděli bolestivou a zmítavou přeměnu na zemi, která výrazně zlepšila atmosféru hry!)

Stíny se nesmí dotýkat ani vyhaslých (vystřelených) drahokamů, jinak je opět čeká přeměna.

Střely samozřejmě po čase docházejí (navíc Svatyně nesmí zůstat bez drahokamů, naopak se snaží být co nejvíce naplněná – viz závěr) a proto Elfům často nezbývá, než si vzít jeden z drahokamů jako ochranu a vyjít do Lesa posbírat ty vystřelené (maximálně však můžou nést jeden vyhaslý a jeden jako ochranu – tj. seberou v Lese jeden, odnesou ho do Svatyně a teprve potom mohou jít pro další).
V tu chvíli se mohou stát snadnou obětí pro Stíny – pokud se těm podaří vytrhnout Elfovi drahokam, kterým si svítí na cestu, dojde k opačné přeměně – Elf si dřepne (popřípadě se teatrálně zmítá) a až napočítá do 15, je z něj Stín. Stín vytržený drahokam zahodí v místě, kde ho sebral Elfovi, nezahazuje ho nikam dál.

Souboj by měl probíhat čistě – tj. jde jen o vytržení papírové koule, nesmí se kousat, škrábat, lechtat apod. – je možné Elfa pouze zadržet a sebrat mu ochranu (papírovou kouli z ruky).

Stíny se také všemožně snaží vyprovokovat Elfy ke slepé střelbě, aby byla Svatyně zbavena drahokamů a vyhasla.

Závěr:
Cílem hry je vítězství jedné ze stran a to některým z následujících způsobů:
1. Všechny Stíny byly zasaženy a staly se Elfy. Vítězí Světlo.
2. Všechny drahokamy se vrátily do Svatyně – Les je zalit světlem. Vítězí Světlo.
3. Všichni Elfové byli připraveni o ochranu během pobytu v Lese a jsou z nich Stíny. Vítězí Temnota.
4. Všechny drahokamy ze Svatyně byly vystříleny/odneseny – Svatyně vyhasla. Vítězí Temnota.
 

Alternativní pravidla

: Díky za alternativní pravidlo veverčích ocásků, to bylo dobré.
Hru jsme hráli ve 30 lidech (děti 6-12 let), tedy 2 týmy, ale problém bylo neustálé měnění týmů dané i tím, že děti nechtěli opustit svůj původní tým a tak se raději nechali "vybít". Proto jsme zavedli ještě "očistec" - prostor mezi peklem stínů a nebem svatyně Elfů - jeden pro Elfy, jeden pro Stíny. Tam jdou po "vybití" Elfové i Stíny a čekají. Na 15 člen. tým je max. kapacita Očistce asi polovina, tedy 7-8. Je-li plno, a je-li někdo "vybit", přichází do Očistce a zár. z něj odchází ten, který přišel jako první zpět do hry, ovšem v týmu, který byl jeho - nemění identitu. Po čase může zaznít signál "vzkříšení mrtvých" a Očistce se vyprázdní - všichni nastoupí opět do hry. Hra se pak nedá vyhrát tak, že by se všichni Elfové stali Stíny a naopak, ale pouze tak, že do Svatyně se vrátí všechny drahokamy, nebo že naopak vyhasne.
: - místo vytrhávání krystalů z ruky jsme zavedli veverčí ocásky (šátek zastrčený v gatích), vytrhávání bylo téměř nemožné a nebo příliš drastické hlavně v poměru malí a větší hráči
- ve chvíli kdy elfové neměli skoro žádné krystaly, ale zase byli v početní převaze se občas zakřičelo "osvícení" a elfové mohli na 10 sekund vyběhnout ven ze svatyně i bez krystalů. Stíny je samozřejmě mohli stále chytat. Tím během chvilky se mohla ustanovit úplně jiná rovnováha mezi počtem stínů a elfů a také počtem krystalů ve svatyni. Elf, který zůstal po skončení osvícení mimo svatyni a bez krystalu se změnil ve stín.
- taky jsme zavedli pravidlo, že stíny mohou trhat šátky i elfům uvnitř svatyně (ale nesmí do svatyně vstoupit. To oživilo hru ve chvíli, kdy elfům docházely krystaly a stíny tak mohly útočit i blíže svatyně.

Komentáře

: Pěkná hra. Zrovna jsem potřeboval něco s krystaly. Díky.




Tvoje jméno
E-mailová adresa
Typ příspěvku Komentář
Alternativní pravidlo
:) :-) :-( :( %-) :-D :-? :-P :-p B-) 8-) ;-) ;) :grr: :schizo: :srdce: :cert: :idea: :mnam: :wow: :ziv: :cz: :cool: :haha: :iq: :vanoce: :papa: :hudba: :tabacek: :pivko: :alien: :nene: :pirat: :pozor: :megafon: :jojo: :amen: :pc: :slunicko: :hophop: :break: :jupi: :pis: :cosi: :hura: :10: :tralala: :motorovka: :bomba: :kladivko: :kulomet: :box: :rpg: :sniper: :neo: :asmd: :plamenomet: :jedi:
Za grafické smajlíky se automaticky překládají příslušné sekvence, pro urychlení psaní je můžeš psát přímo.
Hodné HTML tagy jsou povoleny, ty škodlivé nebudou mít efekt.
Nový řádek se za <br /> překládá automaticky.
Vyhledávání hervyhledat hry Přidat hrupřidat hru
 
Animato.cz
Hranostaj v mobilu!
Hranostaj.cz nyní jako mobilní aplikace! Get it on iTunes! Get it on Google Play × Neruš!